25 let modela Ford Mondeo (2000-2007)

Ali lahko določen model avtomobila odloči politične volitve? Težko, pravzaprav. Razen če gre za Ford Mondeo. Natančneje, njegov britanski lastnik, „Mondeo Man“. Pojem „človek Mondeo“ je bil populariziran z izrazom, ki ga je takratni vodja laburistov Tony Blair uporabil na konferenci laburistične stranke oktobra 1996.

Preprosto povedano, „Mondeo Man“ si je v življenju nekaj prizadeval in sčasoma iz levičarskega volivca postal konservativni volivec. In to so ljudje, ki jih je Tony Blair izbral za laburiste. Klasičen srednji razred, v Nemčiji bi bil to morda „Passat človek“ ali „Touran človek“. V Italiji pa morda „Giulia-Giuseppe“ ali „Tipo-Toni“. Zakaj vam vse to pripovedujemo? Danes govorimo o drugi generaciji Forda Mondeo. Ford sam šteje facelift prvotnega modela in ga označuje kot Mk3. Kakor koli že, …

Ford oktobra 2000 na trgu predstavi takrat novi model Mondeo. Z dolžino od 4,75 do 4,83 metra je precej večji od svojega predhodnika. Čeprav se je zlasti sprednji del zgledoval po modelu Focus, so številni kritiki menili, da je splošni vtis bolj zadržan in odrasel. Dve največji slabosti predhodnega modela, skromen prostor za noge zadaj in nekonkurenčna dizelska različica, sta odpravljeni s 50 mm daljšo medosno razdaljo in novim dizelskim motorjem Duratorq. Vendar pa sta podvozje in vzmetenje ostala nespremenjena, tako da Mondeo upravičuje sloves predhodnika kot vodilnega v razredu glede vodljivosti in voznih lastnosti.

Potem ko je leta 1996 notranjost modela VW Passat (B5) postavila standard, je Ford posvetil veliko pozornosti notranjosti druge generacije modela Mondeo in bil prvi večji proizvajalec, ki se je odzval na nov standard, ki ga je postavil Volkswagen. Ford je opustil zaobljeno notranjost v ameriškem slogu prve generacije in razvil bolj trezno, prefinjeno, „germansko“ zasnovo z uporabo kakovostnejših materialov.

V tem Mondeu so linije opreme močno poenostavljene, tako da so v Združenem kraljestvu na voljo „le“ linije opreme LX, Zetec, Zetec S, Ghia, Ghia X in ST. Kljub temu je bila sredi cikla leta 2003 izvedena facelift različica, ki je omogočila uvedbo več novih različic opreme. Titanium in Titanium X sta zdaj umeščena med Zetec S in Ghia, ST220 pa nad ST.

Pasivna varnost je tako kot pri predhodniku ključna prednost modela Mondeo 2000. S še močnejšo karoserijo Ford uvaja tako imenovani „inteligentni zaščitni sistem“ (IPS), ki s pomočjo vrste senzorjev odloča, katera kombinacija varnostnih naprav (običajne zračne blazine za sprednjega potnika, stranske zračne blazine in varnostne zavese) se bo najbolje uporabila v danem primeru nesreče.

Za izboljšanje aktivne varnosti so vsi modeli opremljeni s protiblokirnimi zavorami in elektronsko porazdelitvijo zavorne sile, kot dodatna oprema pa je na voljo tudi elektronski stabilizacijski program (ESP). Fordovo trženje je takrat trdilo, da je Mondeo „eden najvarnejših avtomobilov“. Vendar so testi Euro NCAP za model Mondeo med letoma 2000 in 2007 pokazali, da je zagotavljal slabšo zaščito kot večina njegovih glavnih konkurentov.

Zato je Ford spremenil zasnovo dela vozila. Toda nadpovprečno tveganje poškodb prsnega koša voznika pri čelnem trku ostaja tudi po novih preskusih trka, saj prva in druga generacija modela Mondeo temeljita na razmeroma zastareli platformi CDW27, ki je povezana z Mazdino platformo GE, razvito konec osemdesetih let. Na primer, talni sklop prve Mazde 6 in Jaguarja X-Type je tesno povezan s sklopom Mondea. V vseh modelih se uporabljajo tudi nekateri enaki motorji. Pri modelu Mondeo so na voljo tri karoserijske različice: Mondeo ima dve različici: Notchback, Hatchback in Tourer (kombilimuzina).

Turnier je najbolje prodajana različica v Nemčiji. Najvišji model je športna različica ST220 s 3,0-litrskim motorjem V6 z močjo 166 kW (226 KM). To je dovolj, da mejo 100 km/h premaga v 7,6 sekunde. Vsakemu Mondeu sta priložena klimatska naprava in kolutne zavore na vseh kolesih, poleg tega Ford ponuja 12-letno garancijo proti rjavenju. Kljub temu Mondeo ni imun na korozijo.

Prva obsežna prenova je bila izvedena junija 2003, ko je bilo zamenjanih več kot 1 500 delov na zunanjosti, v notranjosti in na motorju. Mreža hladilnika in spodnja linija oken sta dobili kromirane okvirje, luči za meglo so zdaj trapezne, bočni smerniki pa beli. Prenovljene so tudi zadnje luči in zunanja ogledala.

V notranjosti so uporabljeni kakovostnejši materiali, prenovljena je tudi armaturna plošča, izboljšano pa je tudi udobje pri vožnji in hrup. Najzmogljivejši motor TDDi, ki je bil na voljo doslej, sta nadomestila dva nova dizelska motorja TDCi. Septembra 2004 sta dodana dva nova motorja: trilitrski bencinski motor V6 s 150 kW (204 KM) in 2,2-litrski dizelski motor s 114 kW (155 KM).

Septembra 2005 so bile na sprednjem in zadnjem delu izvedene dodatne manjše spremembe z rahlo spremenjenimi zadnjimi lučmi, bočnimi smerniki iz prozornega stekla in odsevniki ob spodnjem robu odbijačev. Od januarja 2006 je v 2,0-litrske dizelske motorje serijsko vgrajen filter za saje. Proizvodnja druge generacije modela Mondeo se v Evropi prekine marca 2007, v Vietnamu pa proti koncu leta 2009.

spot_img

Več podobnih zgodb

PRIPOROČAMO