Pozabljene študije: Opel Genève iz leta 1975

Opel ima dolgo tradicijo inovativnih konceptnih avtomobilov, ki navdušujejo javnost. Že leta 1975 – pred natanko 50 leti – je Opel na avtomobilskem salonu v Ženevi pokazal, kaj proizvajalec misli s študijo športnega avtomobila, ki je očaral v vseh pogledih. Opel Genève je s svojo izjemno vitko silhueto postal atrakcija švicarskega avtomobilskega salona.

Hkrati je Oplov oblikovalski oddelek z modelom Genève znova pokazal svoje vizionarske sposobnosti, ki jih je uveljavil že deset let prej z modelom Experimental GT. Medtem ko je bil ta hitro prenesen v serijsko proizvodnjo in je najnovejša študija Opel Experimental številne svoje elemente uresničila v novem Grandlandu, pa Opel Genève ostaja sanje, ki jih številni ljubitelji športnih avtomobilov praznujejo še danes.

Opel ve, kako predstaviti model Genève na avtomobilskem salonu v Ženevi leta 1975. In to upravičeno, saj je razstavni avtomobil s svojo vitko obliko, mogočnim sprednjim delom in strešno linijo, ki se je elegantno spuščala proti zadku, izžareval čisto športnost. Videz je bil resnično „zlat“, saj je bil konceptni avtomobil pobarvan prav v tej barvi.

Revija Automobil Revue je takrat zapisala: „Lahkoten in eleganten kupe se obrača v dvignjenem položaju na krožniku in tako pritegne pozornost obiskovalcev razstavnega salona. (…) Spredaj in zadaj sta stožčasta z integriranimi odbijači. Vse okenske površine, vključno s stranskimi, so močno ukrivljene.“ To je bilo mogoče, ker je ekipa „Opel Advanced Design“ pod vodstvom Erharda Schnella oblikovala Opel Genève iz steklenih vlaken in mu dala obliko, ki je nato pritegnila občudujoče poglede ne le na avtomobilskem salonu.

Kljub veliki priljubljenosti dvosedežni avtomobil z zložljivimi žarometi, značilnimi za takratne Oplove študije, ni imel možnosti, da bi ugledal luč sveta kot serijski model. Da bi to razumeli, se je treba vrniti v zgodnja sedemdeseta leta prejšnjega stoletja, saj je bil Opel Genève prvotno predstavljen kot „GT-W“. Kupe je bil pod tem delovnim imenom zasnovan leta 1972 v Rüsselsheimu. Športni avtomobil s ploskim sredinskim motorjem naj bi poganjal dvovaljni Wanklov motor, od tod tudi „W“ v imenu.

Zaradi naftne krize je takratna Oplova matična družba General Motors leta 1974 odpovedala projekt rotacijskega motorja. Kljub temu je čudoviti Opel GT-W živel naprej – čeprav v spremenjeni obliki in pod novim imenom Genève, ki je bilo izbrano za njegov prvi javni nastop.

Istega leta je druga Oplova študija povzročila senzacijo: Svetovno premiero futurističnega GT2 je Opel rezerviral za IAA septembra 1975. Z delujočimi drsnimi vrati, popolnoma opremljeno notranjostjo in delujočim pogonskim sklopom je bil bistveno bolj podroben in je bil namenjen nazornemu prikazu prihodnjega Oplovega razvoja.

Medtem ko je bil GT2 maja 1978 podarjen nemškemu muzeju v Münchnu, je Genève še dolga leta ostal eksponat Oplovega oblikovalskega oddelka. Leta 1977 je bil prebarvan in od takrat je predstavljen v živo oranžni barvi. Študija je zdaj eden od vrhuncev zbirke Opel Classic.

spot_img

Več podobnih zgodb

PRIPOROČAMO