Fiat 130 Familiare: Smučarski unikat za Giannija Agnellija

Med avtomobili Giannija Agnellija sta bila tudi posebna Fiat in Lancia. Oba bosta 20. aprila 2025 na dražbi pri RM Sotheby’s v Milanu. Prvega je v zgodnjih sedemdesetih letih prejšnjega stoletja za Avvocato prilagodil Officina Introzzi, karosarna s sedežem v bližini Coma.

V zimskih mesecih v Sankt Moritzu je avtomobil uporabljal za prevoz smuči na strešnem nosilcu in v košari.  Izklicna cena na dražbi je 170.000 evrov, vrednost pa je ocenjena na do 300.000 evrov. Lancia nosi podpis Zagato, leta 1985 pa jo je prevzel Gianni Agnelli. Dve leti mu je služila kot zasebno vozilo, maja istega leta pa je bila prvič registrirana v Torinu z registrsko tablico TO 56639D. Danes je njegova vrednost ocenjena na približno 160.000 evrov.

Leta 1969 je Fiat na avtomobilskem salonu v Ženevi predstavil model 130 kot naslednika modela 2300. Načrti proizvajalca so predvidevali le limuzino ali kupe, vendar je družina Agnelli želela nekaj bolj praktičnega, zato je Centro Stile Fiat zasnoval model 130 Familiare, ki ga je nato izdelala družba Officina Introzzi in je bil opremljen s 3,2-litrskim motorjem V6 in tristopenjskim samodejnim menjalnikom. Fiat 130 je imel tudi neodvisno vzmetenje na vseh štirih kolesih.

Po danes znanih podatkih je družba Officine Introzzi izdelala največ štiri primerke modela Fiat 130 Familiare; znano je, kje se nahajajo trije primerki. Prvo vozilo je prejel sam Giovanni Agnelli, ki je praktično in elegantno kombilimuzino uporabljal predvsem na svojih zimskih počitnicah v Sankt Moritzu. Značilen pleten strešni prtljažnik se je uporabljal za prevoz smuči. Srebrno pobarvana kombilimuzina s stranskimi plastičnimi oblogami v videzu lesa zdaj pripada italijanskemu zbiratelju Corradu Loprestu.

L’Avvocato (odvetnik, kot so Agnellija spoštljivo imenovali) je restavratorju Guidu Nicoli podaril še enega Fiata 130 Familiare, le da je bil drugačne barve. Nicola je bil odgovoren za Agnellijevo veliko umetniško zbirko, ki jo je pozneje zapustil mestu Torino. Tretji primerek, izdelan za Dr. Umberta Agnellija, je zelo eleganten s smetanovo karoserijo in bronasto streho.

A vrnimo se k Giannijevemu primerku: „Avvocato“ ga je dal prebarvati v srebrno barvo in ga želel opremiti z imitacijo lesa na straneh in strešnim prtljažnikom s pleteno košaro. Nameščena je bila tudi asimetrična zadnja tretja zavorna luč, da bi bila Giannijeva varnostna ekipa bolj pozorna na njegovo gibanje, ko mu je sledila. Danes se uporablja kot zbirateljsko vozilo. Sedanji lastnik ga je leta 2014 razstavil na Concorso d’Eleganza v Villa d’Este, leta 2022 pa na dogodku The Ice v Sankt Moritzu, kjer je prejel nagrado Classic Driver Spirit of St. Moritz.

Agnellijeva Lancia Thema Familiare by Zagato, ki bo na dražbi aprila, se je rodila leta 1985 skupaj z eno „sestro“. Slednja je bila opremljena s turbodizelskim motorjem, Agnellijeva različica pa z 2,8-litrskim bencinskim motorjem V6.

Oba sta imela karoserijo Zagato in črno barvo na stebričkih prtljažnih vrat ter druge majhne podrobnosti, ki so ju naredile edinstvena. Gianni Agnelli ga je kupil leta 1985 in je vedno ostal v Italiji. Še danes je v odličnem stanju, ob objavi ponudbe je njegova kilometrina znašala 92.329 km, in čaka na novega lastnika.

spot_img

Več podobnih zgodb

PRIPOROČAMO