Ali poznate družbo „Industrial Vehicles Corporation“? Verjetno ne. Poznate pa kratico, ki izhaja iz tega imena: Iveco. Iveco se je rodil pred natanko 50 leti in zdaj praznuje svojo obletnico z odločnim pogledom v prihodnost.
Zato je Iveco organiziral vrsto spominskih dogodkov, ki se bodo zaključili z velikim praznovanjem med 12. in 15. junijem 2025 v Officine Grandi Riparazioni v Torinu, kjer se bo počastila ne le preteklost znamke, temveč bodo predstavljeni tudi načrti za prihodnost.
Družba Iveco je bila ustanovljena leta 1975 z združitvijo petih velikih evropskih znamk gospodarskih vozil (Fiat Veicoli Industriali, Officine Meccaniche (OM), Lancia Veicoli Speciali, Unic in Magirus-Deutz). Po združitvi je novoustanovljeno podjetje Iveco začelo racionalizirati svojo paleto izdelkov, proizvodne zmogljivosti in distribucijsko mrežo, pri čemer je ohranilo prvotne blagovne znamke. Med letoma 1975 in 1979 je paleta izdelkov Iveco vključevala 200 osnovnih modelov in 600 različic od 2,7 tone skupne mase za lahka vozila do več kot 40 ton za težka vozila, pa tudi avtobuse in motorje.




Leta 1977 je bila predstavljena serija Iveco Zeta za lahke in srednje težke tovornjake, ki je nadomestila 20 let star model OM Lupetto. Integracija serije Fiat OM v seriji Unic in Magirus je bila končana leta 1980. Leta 1978 je Iveco predstavil Daily, prvo lahko vozilo znamke. Leta 1984 je Iveco predstavil TurboStar, težki tovornjak, ki je postal uspešnica v Italiji in je bil uspešen tudi na evropskem trgu, kjer je bilo v sedmih letih prodanih 50.000 vozil. Leta 1985 je Iveco izdelal prvi lahki dizelski motor z neposrednim vbrizgavanjem goriva.




Od leta 1986 je imela družba Iveco S.p.A. 52-odstotni delež v podjetju Iveco Ford Truck Ltd, skupnem podjetju (in dejansko združitvi) z oddelkom tovornjakov družbe Ford of Europe. Fordovi obrati so prevzeli proizvodnjo in distribucijo najpomembnejših vozil iz Ivecove ponudbe in nadaljevali proizvodnjo tovornjaka Ford Cargo. Sredi osemdesetih let je del skupine Iveco postala družba Astra Veicoli Industriali, ki je v Piacenzi proizvajala samovoznike in vozila za gradbišča in jame.






Leta 1989 je bil izdelan prvi dizelski motor z EGR za zmanjšanje emisij onesnaževal, ki je bil združljiv z gospodarskimi vozili, z njim pa je bil opremljen tudi novi Daily, ki je bil predstavljen istega leta. Leta 1990 je skupina prevzela 60-odstotni nadzor nad španskim industrijskim podjetjem ENASA, ki je imelo v lasti proizvajalca industrijskih vozil Pegaso.
Ob praznovanju 50. obletnice bo Iveco poleg dejavnosti v več mestih, med drugim v Torinu in Madridu, v katerih bodo sodelovali trgovci in stranke, predstavil tudi posebne različice svojih najbolj znanih vozil. Omejena izdaja Iveco S-Way bo s slavnostno barvo in ekskluzivnimi podrobnostmi debitirala maja na dirki Moto GP v Misanu. Daily bo na voljo tudi v posebnih različicah, prilagojenih obletnici.








Iveco je v središče svoje podjetniške filozofije vedno postavljal inovacije ter vlagal v trajnostne tehnologije in alternativne prometne rešitve. Iveco je bil pionir pri razvoju motorjev na zemeljski plin, danes pa v okviru svojega več-energijskega pristopa še naprej veliko vlaga v razvoj alternativnih pogonskih sistemov, vključno z električnimi in vodikovimi.
V preteklih letih je Iveco okrepil položaj svoje blagovne znamke s partnerstvi s športnimi ikonami, kot so Scuderia Ferrari, Moto GP in novozelandska reprezentanca v ragbiju All Blacks. S pobudami, kot sta projekt Overland in sodelovanje na terenskih tekmovanjih, kot je Dakar, je Iveco dokazal zanesljivost in robustnost svojih vozil.










Iveco kot dolgoletni sponzor evropskega prvenstva v dirkanju tovornjakov podpira ekipe in promovira cilje dekarbonizacije (spomnite se na Iveco S-Way LNG v vlogi pospeševalnega tovornjaka). Lani je Iveco s partnerstvom z rock skupino Metallica in z uporabo svojega več-energijskega voznega parka za zagotavljanje nizkoogljične logistike za evropske etape dirke M72 World Tour postavil nove standarde pri organizaciji prevoza za trajnostne dogodke.
Z globalno mrežo 3500 prodajnih in servisnih mest v več kot 160 državah blagovna znamka še naprej razvija rešitve nove generacije za prometni sektor.