Še pomnite: Fiat Bravo/Brava (1995-2001)

Mnogi poznajo pregovor: „Bolje je biti varen, kot da bi obžaloval“. Fiat je pred 30 leti razmišljal enako. Naslednik modela Tipo je bil razdeljen na dva dela. Nastala sta Fiat Bravo in Fiat Brava (tip 182).

Na voljo sta dve različici istega vozila: Bravo, trivratni hatchback, in Brava, petvratni fastback. Ime Bravo je bilo januarja 2007 oživljeno s povsem novim modelom Fiat Bravo, ki je nadomestil model Stilo. Ime Brava se je v Združenih državah Amerike že uporabljalo za model Fiat 131 v osemdesetih letih prejšnjega stoletja. Novinarji so dobro sprejeli dvojno plavajočo besedo: Fiat Brava je skupaj z modelom Bravo izbran za avto leta 1996. Pred Peugeotom 406 in Audijem A4 B5.

Poglejmo nazaj: čeprav se je Tipo na evropskem trgu sprva prodajal zelo dobro, po prvih katastrofalnih preskusih trčenja kupcev skoraj ni bilo. Dramatičen padec prodaje tega modela je povzročil dodatne težave že tako ali tako obubožani skupini Fiat. Fiat je prepozno ugotovil, da varnostnih vidikov modela Tipo ni bilo mogoče dovolj izboljšati, da bi zagotovili konkurenčno varnost. Zato so razvili dva povsem nova modela Bravo in Brava, ki sta najhitreje zasnovana vozila v skupini Fiat do zdaj.

Od prvih osnutkov do začetka produkcije sta minili dve leti. Prvi cilj je zagotoviti sodobne varnostne elemente, da se ne bi ponovila nesreča modela Tipo. Vendar je Brava na preizkusu trčenja Euro NCAP v sodelovanju z ADAC in ÖAMTC prejela le dve od štirih možnih zvezdic. Potniška celica je še vedno prešibka, vendar bi bilo mogoče s še tako majhnimi izboljšavami doseči tretjo zvezdico.

Modela Bravo/Brava in Tipo se močno razlikujeta po videzu in voznih lastnostih. Podvozje modela Bravo je prilagojeno natančnejšemu vodenju, medtem ko je Brava prilagojena večjemu udobju. Notranja oprema in številne barve karoserije so na voljo le za eno ali drugo različico.

Avtomobili se oglašujejo kot tihi, futuristični in varčni. V Fiatovih italijanskih oglasih je bil slogan „Fiat Bravo. Fiat Brava. La Scelta“, kar pomeni “Fiat Bravo. Fiat Brava. Izbira.“ S tem je želel povedati, da sta si avtomobila zelo podobna, vendar sta na voljo kot športni trivratni ali praktični petvratni model. Bravo je dolg 4,02 metra, Brava pa 4,19 metra. Peter Davis, takratni vodja Fiatovega stilističnega centra, pravi, da se je delo na modelih Bravo in Brava začelo takoj po dokončanju modelov Coupé in Barchetta. Oblikovanje je bilo prignano do skrajnih meja, da bi se razlikovalo od konkurence.

Modela Bravo in Brava sta opremljena s povsem novimi motorji, osnovni model z 1,4-litrskim 12-ventilskim motorjem z začetno močjo 75 KM (55 kW). Na voljo so še trije bencinski motorji: 1,6-litrski z 90 KM (66 kW), 1,8-litrski 16-ventilski s 113 KM (83 kW) in 2,0-litrski petvaljnik vrhunskega modela HGT, ki ima 147 KM (108 kW) in omogoča najvišjo hitrost 213 km/h. Leta 1999 je starejši model nadomestil model 155 HGT, ki je ponujal večjo moč 155 KM (114 kW).

Na voljo sta tudi dva turbodizelska motorja: oba sta 1,9-litrska štirivaljna motorja, od katerih ima eden 75 KM (55 kW), drugi pa 100 KM (74 kW). Leta 1995 je ADAC testiral Bravo S 1.4 s 75 KM po ceni 23.900 mark. Štirivaljni motor se je izkazal za presenetljivo uglajenega in presenetljivo prožnega. Pohvaljena je bila dobra serijska oprema, kritizirani pa so bili nekoliko prekratki sprednji sedeži. V prtljažnik modela Brava je mogoče spraviti od 380 do 775 litrov prtljage, medtem ko se mora Bravo zadovoljiti z 280 do 630 litri.

Brava in Bravo nista bila preveč uspešna. Jeseni 1998 je bil v kompaktnih avtomobilih končno uporabljen na novo razvit dizelski motor s sistemom common-rail. Hkrati so iz ponudbe umaknili 1,4-litrski bencinski motor, ki so ga označili za neelastičnega in žejnega, in ga nadomestili z novim 1,2-litrskim 16V. Te spremembe v motorni paleti so del prenove, v okviru katere so spremenjene manjše vizualne podrobnosti (kot so barvani odbijači) in različice opreme. Od takrat naprej so postale standardna oprema tudi stranske zračne blazine. Konec leta 1999 Fiat predstavi dodatno opremo Abarth za model Bravo, vključno s športnejšimi platišči in karoserijskim kompletom.

spot_img

Več podobnih zgodb

PRIPOROČAMO