Nekdanja zlata doba na Kitajskem se je za Volkswagen končala. Podjetje ima tam še vedno več kot 13-odstotni tržni delež in tudi modelom ID ne gre slabo. Toda lokalne blagovne znamke dihajo Wolfsburgu za ovratnik. Xiaomi in drugi so si pridobili točke pri mladih, medtem ko ima VW bolj podobo starejših ljudi.
Da bi to preprečil, je VW na sejmu Auto Shanghai predstavil tri konceptna vozila s posebnim oblikovnim jezikom. ID. AURA (FAW-Volkswagen), ID. ERA (od SAIC VOLKSWAGEN) in ID. EVO (proizvajalec Volkswagen Anhui) so predstavniki nove generacije pametnih električnih vozil in ponujajo pogled na produktno ofenzivo v prihodnjih letih.
Samo do konca leta 2027 bo Volkswagen na Kitajskem predstavil več kot 30 novih modelov (vključno z 20 modeli NEV) v ustreznih segmentih. Med njimi bodo tudi serijske različice konceptnih vozil, ki so zdaj predstavljena v Šanghaju in katerih zasnova in tehnologije so posebej prilagojene zahtevam kitajskih kupcev. „Tri konceptna vozila so viden rezultat naše strategije ‘Na Kitajskem, za Kitajsko’. S tem smo ustvarili vse pogoje, da bomo na Kitajskem ostali vodilni mednarodni proizvajalec avtomobilov,“ pravi Thomas Schäfer, predsednik uprave znamke Volkswagen.








V torek zvečer po kitajskem času je bil na koncertu skupine Volkswagen Group Group Night predstavljen ID. AURA, ID. ERA in ID. EVO, ki so bili v torek zvečer prvič predstavljeni javnosti. Konceptni avtomobili in številni drugi Volkswagnovi modeli bodo na razstavi Auto Shanghai na ogled do začetka maja. Trije avtomobili spadajo v skupino vozil z novo energijo (NEV). Na Kitajskem v to kategorijo spadajo popolnoma električna vozila ter modeli s priključnim hibridnim pogonom in pogonom s podaljševalnikom dosega.
Vse serijske različice konceptnih vozil, predstavljenih v Šanghaju, bodo opremljene s sistemi za visoko avtomatizirano vožnjo s podporo umetne inteligence. To pomeni, da bodo vozila že naslednje leto lahko samodejno vozila do stopnje 2++. To pomeni, da bodo lahko vozila v določenih situacijah pod nadzorom voznika vozila popolnoma samostojno – vključno z manevri prehitevanja in zavijanja ter avtonomnim vključevanjem v promet.

„Samo v naslednjih treh letih bomo predstavili več kot 20 najsodobnejših vozil NEV s pionirskimi tehnologijami, da bi izpolnili različne zahteve strank na Kitajskem. Z našo strategijo ‘Na Kitajskem, za Kitajsko’ zdaj v celoti izkoriščamo svoj potencial in na lokalni ravni dokazujemo svojo inovativno moč,“ poudarja Stefan Mecha, vodja znamke Volkswagen za Kitajsko.
„Z našim novim razvojnim centrom v Hefeiju na Kitajskem smo pospešili delo. Naš cilj je, da bi razvoj trajal največ 34 mesecev. S pravim tempom in s pravimi partnerji bomo na ceste postavili prave modele. Tri konceptna vozila tehnično odražajo različne potrebe kitajskih kupcev s povsem električnimi pogoni za segmente velikih in polnovrednih vozil ter podaljševalnikom dosega,“ pravi Thomas Ulbrich, izvršni direktor Volkswagnovega tehnološkega centra na Kitajskem (VCTC).

Volkswagen je pri oblikovanju upošteval tudi potrebe kitajskih kupcev: Čeprav se tri konceptna vozila, predstavljena v Šanghaju, med seboj razlikujejo po oblikovnem jeziku, so še vedno jasno prepoznavna kot pristni Volkswagnovi avtomobili. „Lanskoletni razstavni avtomobil v Pekingu, ID. CODE je bil izhodišče za našo novo oblikovalsko usmeritev na Kitajskem,“ se spominja glavni oblikovalec Andreas Mindt. „V zadnjih nekaj mesecih smo ga izpopolnili in ga prilagodili za vsako od naših skupnih podjetij.“
ID. ERA podjetja SAIC VOLKSWAGEN, prostoren SUV polne velikosti s tremi vrstami sedežev, predstavlja prvi model VW s podaljševalnikom dosega. Generator, ki ga poganja gorivo, med vožnjo polni akumulator in zagotavlja dodaten doseg več kot 700 kilometrov. Skupaj s 300-kilometrskim dosegom v baterijskem načinu ima konceptno vozilo doseg več kot 1.000 kilometrov.

ID. EVO iz Volkswagna Anhui je namenjen mladim, življenjsko usmerjenim kupcem, ki radi izstopajo iz množice. ID. EVO je prvi popolnoma električni polnovzmeteni SUV v Volkswagnovi seriji ID. UNYX iz družine Volkswagen in temelji na 800-voltni platformi. Konceptno vozilo je opremljeno z zelo zmogljivo arhitekturo conske elektronike, ki ne le omogoča širok nabor novih digitalnih storitev, temveč tudi nenehno izboljšuje uporabniško izkušnjo s posodobitvami prek zraka v kratkih časovnih presledkih.
ID. AURA podjetja FAW-Volkswagen je prvi konceptni avtomobil, ki temelji na kompaktni glavni platformi (CMP) z arhitekturo conske elektronike, ki jo je Volkswagen zasnoval posebej za Kitajsko. Sistem za visoko avtomatizirano vožnjo, ki se uporablja na tej platformi, postavlja nove standarde za inteligentno in naravno vožnjo zaradi visoke računalniške zmogljivosti, podprte z umetno inteligenco.

Koncept električnega modela namenjen predvsem kupcem v cenovno občutljivem segmentu A in ponuja kombinacijo sodobne tehnologije in dinamičnega oblikovanja. V veliko sredinsko konzolo vozila je vgrajen koncept UI/UX, ki je podoben pametnemu telefonu. Humanoidni pomočnik na osnovi umetne inteligence omogoča nemoten nadzor funkcij vozila in informacijsko-zabavnega sistema.