Novi BMW X5 bo imel kar pet možnosti motorizacije

Poleg klasičnih bencinskih, dizelskih in priključno-hibridnih različic načrtujejo še baterijsko-električno različico in model na vodikove gorivne celice, ki nastaja v sodelovanju s Toyoto.

BMW se pri novi generaciji modela X5 pripravlja na pravo pogonsko revolucijo. Novi model, ki ga bodo entuziasti kmalu poznali pod interno oznako G65, bo kupcem ponudil skoraj vse vrste pogonov – od klasičnih bencinskih in dizelskih motorjev do priključno-hibridne, baterijsko-električne različice in celo vodikovih gorivnih celic. Prav slednja, ki nastaja v sodelovanju s Toyoto, je še posebej zanimiva, saj naj bi v serijsko proizvodnjo prišla že leta 2028. Začetek proizvodnje sicer predvidevajo že za prihodnje leto, ko bo tudi v celoti odstranjena kamuflaža s prototipnih vozil.

Prve uradne fotografije, kljub kamuflažni foliji, že razkrivajo nekaj zanimivih podrobnosti. Sprednji del prikazuje novo oblikovalsko filozofijo Neue Klasse z retro navdihnjenimi, pokončnimi ledvičkami, podobnimi tistim, ki smo jih že spoznali pri novem iX3. Žarometi so bolj klasični kot pri drugih modelih višjega razreda, kot sta X7 in XM, ki uporabljata deljeno zasnovo luči. Oblikovalci so se očitno odločili za bolj čist in klasičen pristop. Ob strani pa izstopa še ena posebnost – namesto običajnih vratnih kljuk so prisotna krilca, integrirana v linijo pasu, ki spominjajo na posebne izdaje modelov Speedtop in Skytop.

Notranjost še ni razkrita, vendar naj bi bila močno digitalizirana. Po vzoru novega iX3 bo imel X5 velik 17,9-palčni sredinski zaslon in sistem Panoramic Vision, ki prikazuje informacije prek celotnega vetrobranskega stekla, vključno s tremi fiksnimi informacijami za voznika in šestimi prilagodljivimi za sopotnika. Fizične kontrole bodo večinoma izginile, vključno z legendarno iDrive vrtljivo kontrolno enoto, kar pomeni, da se BMW močno odmika od svojih tradicionalnih vrednot.

Novi X5 bo eden prvih modelov z motorji z notranjim izgorevanjem, ki bo v celoti prevzel DNK nove platforme Neue Klasse. V Evropi bo najverjetneje še naprej na voljo tudi z dizelskim motorjem, medtem ko bo ta različica na drugih trgih ponujena le v omejenem obsegu. Nasprotno pa bodo bencinske in hibridne različice namenjene globalnemu trgu. Vodikova različica bo zaradi slabo razvite infrastrukture na voljo le v določenih regijah, saj je trenutno po svetu delujočih le nekaj več kot tisoč postaj za vodikovo gorivo.

Čeprav so ambicije BMW-ja pri vodiku visoke, ostajajo razmere na trgu zahtevne. Tehnologija gorivnih celic je kompleksna in draga, infrastruktura je šibka, povpraševanje pa temu primerno precej nizko. Kljub temu BMW skupaj s Toyoto nadaljuje z vlaganji, medtem ko so se nekateri drugi proizvajalci, kot na primer Stellantis, od vodika že poslovili. A BMW očitno verjame, da ima vodik kljub vsemu prihodnost – predvsem kot dopolnilo elektrifikaciji in kot alternativni vir energije za večje modele in daljše razdalje.

spot_img

Več podobnih zgodb

PRIPOROČAMO