Kaj nam želi Mazda tukaj pokazati?

Potem ko je Toyota objavila svojo ponudbo za japonski avtomobilski salon, je zdaj na vrsti Mazda, da nam predstavi svojo prihodnost. Edina napovedna slika nam je sprva dala misliti na dolgo pričakovano vrnitev modela RX – dokler nismo nekoliko povečali svetlosti.

Potem je postalo jasno: ta stvar ima res zadnja vrata. Tekoča oblika močno spominja na koncept Mazda Vision Coupe Concept (fotografije spodaj), ki je bil predstavljen na istem sejmu leta 2017 – takrat še pod imenom Tokyo Motor Show.

Čeprav oblike karoserije še ni mogoče natančno določiti, se zdi, da ima vozilo okna brez okvirjev in veliko panoramsko streho, ki sega daleč nazaj. Elegantna silhueta nakazuje na vitek fastback ali kaj podobnega – morda po vzoru mercedesa CLS ali audija A7 Sportback. Na splošno je manj podoben SUV-ju ali crossoverju.

Nekaj je gotovo: novi koncept je bistveno večji od modela Iconic SP. Za primerjavo: mali športni avtomobil meri v dolžino 4,18 metra, kar ga uvršča nad MX-5, a pod RX-8. Stranska okna so glede na karoserijo videti precej majhna, klasične vratne kljuke pa boste zaman iskali. Mazda je profil zgladila tudi tako, da je namesto stranskih ogledal uporabila majhne kamere.

Čeprav ta novi koncept verjetno ne bo povsem športni avtomobil, Mazda ne pozablja na užitek v vožnji. Proizvajalec sam pravi, da nova vizija „v vseh pogledih uteleša prihodnost užitka v vožnji“. Do konca meseca ne bomo izvedeli, ali je pod pokrovom motor z notranjim izgorevanjem – in če je, morda celo Wanklov motor. Upravičeno vprašanje, saj je Mazda v začetku leta 2024 oživila svojo ekipo z Wanklovim motorjem. 36 inženirjev je imelo nalogo „razvijati vozila, ki čustveno navdušujejo kupce“. Koncept Vision bi lahko šel prav v to smer – pod pogojem, da dejansko postane serijski model.

Mazda Vision Coupe Concept iz leta 2017

Če je v vozilu Wanklov motor, ostaja vprašanje: ali poganja kolesa neposredno ali deluje kot generator za polnjenje baterije, kot v vozilu MX-30 R-EV? Mazda razmišlja o obeh možnostih za cestni model Iconic SP. Vendar pa še vedno ni povsem jasno, ali bo imel prihajajoči koncept Vision sploh Wanklov motor – ali pa bo morda vendarle povsem električni. Mazdino geslo za letošnjo razstavo je: „Veselje do vožnje poganja trajnostno prihodnost.“ Beseda „trajnostni“ bi lahko pomenila, da je koncept popolnoma električni. Kljub temu še vedno upamo na motor z notranjim izgorevanjem – morda takega, ki deluje na sintetična goriva.

Konec koncev Mazda skupaj s Toyoto in Subarujem pripravlja motorje, ki so združljivi z gorivi z nevtralnimi emisijami CO2. Če ima prototip dejansko motor, bi lahko predstavljal pokušino Mazdine nove družine pogonov Skyactiv-Z, ki se bo v serijskih modelih uporabljala od leta 2027. Vse skupaj bo predstavljeno 29. oktobra – na prvi novinarski dan japonskega sejma mobilnosti. Tam bo svojo javno premiero doživela tudi nova CX-5.

spot_img

Več podobnih zgodb

PRIPOROČAMO