Leta 1972 so bile oči vsega sveta uprte v München, kjer so potekale poletne olimpijske igre. Ob tem pomembnem dogodku je BMW ne le razkril svoj novi sedež, temveč tudi predstavil BMW Turbo Concept, prvi konceptni avtomobil, ki ga je kdaj koli izdelal BMW.
Dvosedežni kupe je poosebljal inovativni duh znamke, bil je demonstrator tehnologije in oblikovna študija ter je pokazal povsem nov pristop k takratni razpravi o varnosti. S tem vozilom je BMW postavil ljudi v središče pozornosti in postavil temelje sodobnim konceptom varnosti in udobja med vožnjo.

Turbo, ki ga je oblikoval Paul Bracq, je takoj naredil vtis s svojo ravno, ostro izrisano silhueto, vrati „gullwing“ in poševnim sprednjim delom z značilno dvojno rešetko „shark“. Oblikovanje je poudarjalo aerodinamiko: umaknjeni žarometi in neprekinjene linije so okrepili vtis dinamičnosti.
Signalna barva Spectral Diamond Red s kovinskim učinkom je poudarila visoke varnostne standarde, dobra vidljivost v vseh smereh pa je zmanjšala mrtve kote. V notranjosti je kokpit, usmerjen k vozniku, postavil standarde, ki so bili pozneje sprejeti v serijskih modelih.




Turbo Concept je služil kot laboratorij za varnostne inovacije. Opremljen je bil z ABS, radarjem za merjenje razdalje, senzorji bočnega pospeška in samodejno izvlečenimi varnostnimi pasovi, ki so imeli dodatno funkcijo: zaprli so vezje s ključavnico vžiga, tako da je bilo mogoče vozilo zagnati le, če je bil voznik pripet z varnostnim pasom.
Struktura z nadzorovanimi deformacijskimi območji in hidravličnimi blažilniki je pokazala, da sta športnost in varnost mogoča hkrati. Številne predstavljene funkcije so se postopoma uveljavile v serijski proizvodnji, najhitreje pa je bila uvedena v voznika usmerjena pilotska kabina.


Moč je zagotavljal 2-litrski štirivaljni turbo motor na osnovi enote 02, nameščen prečno na sredini, z močjo do 280 KM. S težo 1.272 kilogramov je Turbo od nič do 100 km/h pospešil v 6,6 sekunde in dosegel 250 km/h.
Zaradi velikega povpraševanja avtomobilskih salonov, ki so želeli razstaviti prototip Turbo, je BMW izdelal še drugo vozilo. Njegova zadnja kolesa so bila zaradi boljše aerodinamike do polovice pokrita. Ti pokrovi so bili ponovljeni za prejšnji prototip, da bi dosegli enoten videz. Pri drugem prototipu, ki je bil izdelan pozneje, so bila okna privlačnih vrat gullwing opremljena z majhnim drsnim oknom.
BMW M1 Hommage 2008




Vozilo je bilo predstavljeno v Parizu leta 1972 in v Frankfurtu leta 1973 ter navdušilo gledalce in vplivalo na številne poznejše projekte, vključno z legendarnim modelom M1. Dva ohranjena primerka vozila Turbo sta danes na ogled v muzeju BMW v Münchnu in centru BMW v Južni Karolini ter veljata za mejnik v avtomobilski zgodovini.


