in

NETFLIX in F1: Nepravično razmerje med VELIKIMI in MALIMI ekipami

Velike ekipe najmanj prispevajo k dokumentarni seriji “Drive To Survive”, vendar zanj dobijo največ denarja, kar za zaprtimi vrati povzroča precej nezadovoljstva.

Tretja sezona dokumentarne serije “Drive To Survive” je bila na Netflixu premierno predstavljena v petek. Dokumentarna serija je po mnenju večine pravi blagoslov za Formulo 1, saj lahko pripelje nove gledalce na dirke, a v zakulisju je vse skupaj vse prej kot harmonično, vedo povedati dobro obveščeni viri. Manjše ekipe, ki prispevajo veliko več materiala kot velike, na koncu dobijo manjši delež finančnega kolača.

Netflix ne plačuje posamezne licenčnine vsaki ekipi, ki je prikazana v seriji, ampak znesek v celoti nakaže organizaciji Formula 1. Le-ta potem po posebnem ključu izplača odstotke posameznim ekipam, pri čemer večji del pogače dobijo najbolj uspešne ekipe, najmanj pa manj uspešnim. Izjemo spet predstavlja Ferrari, ki dobi še posebne bonuse.

Franz Tost je razočaran nad sistemom plačevanja in tudi načinom snemanja dokumentarne serije Drive to Survive.

V letu 2019 naj bi Netflix na račune FOM-a nakazal približno pet milijonov dolarjev, ni pa jasno, ali so se pogoji v letu 2020 kaj spremenili. Za primerjavo – skupina Formula 1 je v lanskem letu imela prihodkov, od 1.145 milijonov dolarjev katerih so 711 milijonov izplačali ekipam – seveda ne po enakih delih, saj so najbolj bogate ekipe dobile tri- ali celo štirikratnik tistega, kar dobijo manjše ekipe, kot so Haas, Williams ali Alfa Romeo.

Podobno razmerje je pri dohodkih od Netflixa, saj so od petih milijonov Mercedes, Ferrari in Red Bull v žepe pospravili vsak po milijon, manjšim pa je ostalo le po 250.000 dolarjev. Velik kritik snemanja je tudi Franz Tost, ki je povedal: »V prvi sezoni sem bil več kot deset ur ekskluzivno na razpolago snemalcem serije, na koncu pa naših sponzorjev niso pokazali nikjer. Vseeno mi je, če se mene vidi ali ne, a sponzorje je treba razumeti – njim je važno, da so videni – zato nenazadnje tudi plačajo.«

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja

MotoGP VN KATARJA, kvalifikacije: Najhitrejši BAGNAIA, ROSSI na 4. mestu

VETTEL mora do komisarjev: Dirkaču ASTON MARTINA grozi zadnje štartno mesto