in

BINOTTO: Brez privilegijev za nove proizvajalce MOTORJEV

Mattia Binotto, šef ekipe Ferrari, ne želi nobenih popuščanj novim proizvajalcem motorjev Formule 1. Po mnenju Italijana imajo novi proizvajalci celo prednost.

Od leta 2026 naprej bo Formula 1 nastopala z novo generacij motorjev. V tem trenutku sta za vstop v kraljevi razred motošporta največ zanimanja pokazala Audi in Porsche, obe blagovni znamki koncerna Volkswagen. Pred časom smo bili celo priča govorici, da naj bi Audi že kupil ekipo McLaren, vendar je bilo to s strani Wokinga kategorično demantirano.

Da bi olajšali vstop novim proizvajalcem motorjev, se vedno znova govori o tako imenovanem “Concession-System“. To pomeni, da morajo neuspešni proizvajalci in predvsem novi izpolnjevat manj omejitev in s tem dobijo možnost, da se hitreje priključijo tekmecem. A tukaj se Mattia Binotto, šef ekipe Ferrari, odločno postavi proti takšnemu sistemu. Po njegovem mnenju bi to obstoječe proizvajalce postavilo v slabši položaj, saj leta 2026 tako ali tako morajo vsi začeti iz ničle. “Okoliščina, da se ukine komponenta MGU-H, pomeni, da gre za vse za povsem novi projekt. Vsi morajo pričeti iz začetka. Zaradi tega nimamo nobene prednosti,” tako Binotto.

Mattia Binotto je proti temu, da bi novi proizvajalci motorjev od leta 2026 naprej imeli s pomočjo sistema koncesije določeno prednost pred obstoječimi proizvajalci.

Prav nasprotno, kajti po mnenju šefa ekipe Ferrari bi imeli novinci celo prednost pred obstoječimi proizvajalci. “Prepričan sem, da se lahko novincu pri začetku svojega razvoja v celoti osredotočajo na novi motor, medtem ko mi kot obstoječi proizvajalci moramo tačas naše vire vstavljati v tekoče dejavnosti.” Kljub temu pa Binotto omeni izjemo, v kateri si lahko predstavlja olajševalne okoliščine. Namreč testne mize. “Novinci morajo začeti s tem, da investirajo v izgradnjo testnih miz. Tukaj je potrebno nekaj dodatnega manevrskega prostora, zlasti z naložbeno mejo.” Kajti postavljanje te infrastrukture je povezano z ogromnimi stroški, kar je težko uskladiti z zgornjo mejo proračuna, ki naj bi bila v naslednjih letih uvedena tudi za proizvajalce motorjev.

Ideja o sistemu koncesije prihaja iz serije MotoGP

V seriji MotoGP se ta “Concession System” uporablja že nekaj let. Novi in manj uspešni proizvajalci lahko bistveno več testirajo in imajo tudi večji kontingent motorjev. Pri tem se uspeh meri z uvrstitvami na stopničke na reprezentativnih dirkah. Proizvajalec za vsako zmago na dirki prejme tri točke, drugo in tretje mesto pa prinašata dve oziroma eno točko. Takoj, ko se doseže šest točk za uvrstitev na stopničke, te koncesije zapadejo. Trenutno je Aprilia edini proizvajalec, ki ima to prednost.

Sistem koncesije se že nekaj let uporablja v seriji MotoGP in tačas to prednost koristi proizvajalec Aprilia.

Binotto je mnenja, da je v Formuli 1 dovolj znanja, tudi pri novih proizvajalcih, da bi morali nadomestiti morebitni primanjkljaj pred vstopom. V pogledu na tačas omenjena proizvajalca, ki želita vstopiti v Formulo 1, pa pravi: “Zagotovo imata veščine, ko gre za obnovljiva goriva, prav tako imata znanja, kar se tičke električnega področja. Mislim, da jima ne manjka drugih veščin, da bi se lahko spoprijela z drugimi proizvajalci motorjev.”                                

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja

RUSSELL se veseli sodelovanja s HAMILTONOM: “Privilegiran položaj”

RED BULL ne načrtuje več menjave MOTORJA: “Naši motorji so stabilni”