in ,

Mercedes-Benz VISION EQXX: Nič več STRAHU pred kratkim DOSEGOM

Pri Mercedesu so predstavili študijo električnega avtomobila prihodnosti, ki postavlja nove meje učinkovitosti (in dosega) električnih avtomobilov.

Konceptni predstavnik z oznako Vision EQXX, ki naj bi bil kmalu na poti tudi v serijsko proizvodnjo, prinaša povsem novo dojemanje električnega pogonskega sklopa, saj pri Mercedesu obljubljajo kar tisoč kilometrov dosega z enim polnjenjem.

Pri tem so Mercedesovi inženirji izkoristili vse trike, s katerimi je mogoče vplivati na podaljšanje dosega, kar pomeni tudi uporabo lažjih materialov, aerodinamičnih rešitev in seveda najnovejših dognanj na področju električnih pogonskih sklopov.

Zanimivo je tudi dejstvo, da so pri razvoju modela Vision EQXX sodelovali tudi inženirji iz Mercedesove ekipe v Formuli 1. Za pogon koncepta skrbi 900-voltni komplet baterij, ki ima uporabno kapaciteto 100 kWh, kar je podobna vrednost kot pri modelu EQS 450+, le da so baterije kljub enaki kapaciteti za polovico manjše in z maso 495 kg tudi za tretjino lažje, saj so s posebno zasnovo dosegli energijsko gostoto blizu 400 Wh/l.

Avto tako tehta vsega 1.750 kg, kar je tudi posledica uporabe magnezija za platišča, zavornih diskkov iz aluminijeve zlitine ter delov karoserije iz plastike, ki so ojačani z ogljikovimi vlakni. V streho so vgradili 117 solarnih panelov, ki zagotavljajo energijo za do 25 km dodatnega dosega. Nizko porabo med vožnjo, ki naj ne bi presegala 10 kWh/100 km, pa poleg vsega ostalega omogoča tudi nizek količnik zračnega upora (0,17) ter uporaba pnevmatik z nizkim kotalnim uporom.

Glede pogonskega sklopa za zdaj vemo le, da za pogon zadnjega para koles skrbi električni motor z močjo 150 kW (204 KM) in 95-odstotnim izkoristkom električne energije iz baterij.

V notranjosti Mercedes seveda ne bi bil Mercedes, če ne bi nudil ustrezne ravni prestiža. Za podajanje informacij bo skrbel kar 47,5-palčni zaslon z ločljivostjo 8K, nameščen pred voznikom in sopotnikom, ki je sicer manjši od 56-palčnega zaslona sistema MBUX Hyperscreen v električnem Mercedesu EQS, a naj bi ponujal še več dodatnih funkcij. V notranjosti so uporabili vrsto trajnostno pridobljenih materialov, vključno s prevlekami sedežev, izdelanimi iz materiala, pridobljenega iz kaktusov in veganskega usnja.

Kljub temu da je Mercedes-Benz Vision EQXX študija, ki je v takšni podobi najverjetneje ne bomo videli v serijski različici, pa vsekakor velja, da bodo pridobljeno znanje in izkušnje zagotovo uporabili pri zasnovi modelov prihodnosti.

Mercedes-Benz Vision EQXX

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja

DAKAR 2022, 4. etapa: Yazeed AL-RAJHI zaradi KAZNI ob etapno zmago

ASTON MARTIN brez sponzorja BWT, šef ekipe naj bi postal Martin WHITMARSH