in ,

BMW 3.0 CSL: Vrnitev LEGENDE s 560 KM in ročnim menjalnikom

Omenjeni model ima najmočnejši vrstni šestvaljnik, kar so jih kdaj koli razvili v motošportnem oddelku BMW M.

BMW letos praznuje 50. obletnico svojega oddelka za motošport. Ob tej priložnosti so javnosti že predstavili nekaj novosti. A Bavarci se še niso ustavili.

Po BMW M4 CSL, novem BMW XM (prvem izdelku po M1, ki ga je v celoti razvil BMW M), novem M2 in prvem BMW M3 Touring, je očitno manjkal še en avtomobil, ki bo na najlepši način zaokrožil praznovanje te obletnice. Po govoricah, ki so trdovratno vztrajale nekaj mesecev, je BMW sedaj končno predstavil svoj novi 3.0 CSL. In s tem model, ki se neposredno navezuje na istoimenski model iz 70-ih let.

BMW bo na osnovi BMW M4 CSL naredil 50 primerkov BMW 3.0 CSL, ki se navezujejo na prednika iz 70-ih let. Vsak primerek pa naj bi stal okrog 750.000 evrov.

CSL je v nemškem jeziku kratica za “Coupé, Sport, Leichtbau” in tako je ta akronim ponovno postal pomemben, najprej z M4 in sedaj z novim 3.0 CSL. Slednji, ki bo izdelan le v 50-ih primerkih, je grobo rečeno BMW M4 CSL z nekaj estetskimi in tehničnimi spremembami. Toda ni dvoma, da se sedaj cedijo sline vsem ljubiteljem in zbirateljem te znamke po vsem svetu. Kot je razvidno iz fotografij, je prišlo do vizualnih sprememb. Sprednji del ima bolj navpičen položaj, ki spominja na svojega prednika, prednji rumeni žarometi BMW Laser Light pa spominjajo na svetlobne enote zgodovinskih dirkalnikov.  

zadek avtomobila krasi spojler z retro napisom M Power, ki prav tako spominja na 70-a leta.

Najbolj očitna povezava s klasičnim modelom je vidna na zadku, kjer so pri BMW M dodali značilno zadnje krilce v slogu ikoničnega dirkalnika. Komponenta z logotipom M Power v retro videzu je široka kot celoten zadnji del 3.0 CSL in ima zaprte stranice kot izvirnik izpred 50 let. Velik aerodinamični element dopolnjuje strešni spojler, ki temelji na modelu E9.

Še nekaj besed o motorju seveda. BMW 3.0 CSL je opremljen z najmočnejšim vrstnim šestvaljnikom, ki je bil kdaj koli uporabljen v avtomobilu BMW M s cestnim dovoljenjem. To je bil primer že pri starem 3.0 CSL, ki je imel v zadnji različici 206 KM. Današnji šestvaljni bi-turbo je bil izpeljan neposredno iz motorja, uporabljenega v seriji DTM. Ima prostornino 3.0 litra in se lahko pohvali z nič manj kot 560 KM, kar je 10 KM več kot pri M4 CSL. BMW navaja največji navor 550 Nm in najvišje vrtljaje 7.200 vrt./min. Številni tehnični elementi M4 GT3 so bili integrirani v novega 3.0 CSL, kot so turbo, posebni hladilni sistemi in izpuh iz titana. Vse skupaj se prenaša preko ročnega šeststopenjskega menjalnika za zadnja kolesa. Del serijske opreme so tudi karbonske keramične zavore in dirkališču prilagojeno M vzmetenje z elektronsko krmiljenimi blažilniki. V notranjosti so školjkasti sedeži iz karbona, okrasne letve iz CFK-ja v vratnih oblogah in bela prestavna ročica, ki je narejena izključno za BMW 3.0 CSL in prav tako spominja na preteklost.

Na svojega prednika izpred 50 let spominja tudi bela prestavna ročica ročnega šeststopenjskega menjalnika.

BMW bo v približno treh mesecih izdelal 50 individualno oštevilčenih vozil. Barvanje zahteva poseben postopek, nekateri deli CFRP pa so izdelani ročno. Vsako vozilo gre skozi nič manj kot osem ciklov montaže na prav toliko proizvodnih postajah v kompleksnem procesu, ki traja do 10 dni. In cena? Proizvajalec je ne navaja. Sodeč po govoricah pa naj bi se ta gibala v območju 750.000 evrov za posamezni avtomobil.

BMW 3.0 CSL

                    

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja

777 HYPERCAR: Extremni BOLID v znamenju številke 7, ki je LABORATORIJ za nove rešitve

Alfa Romeo GIULIA in STELVIO: Brez HIBRIDA, takoj na ELEKTRIKO