Kia je novembra leta 2021 na avtomobilskem salonu v Los Angelesu prikazala študijo EV9 Concept in s tem nakazala, da želi prodreti v segment velikih električnih SUV vozil. Sedaj vemo, da bo proizvodna različica predstavljena v prvi polovici letošnjega leta.
Ob predstavitvi bo Kia EV9, ki ima isto platformo kot EV6, prvi avtomobil na trgu, ki bo vključeval sistem Highway Driving Pilot (HDP). Ta sistem je bil napovedan tudi za luksuzno limuzino Genesis G90, ki ni na voljo v Evropi. HDP omogoča 3. stopnjo avtonomne vožnje. To pomeni, da morajo vozniki prevzeti volan le v nujnih primerih, ko je za preprečitev morebitne nesreče potreben človeški vložek.
Kot električna alternativa modelu Kia Telluride, ki ni na voljo v Evropi, naj bi bil EV9 na voljo v ZDA po cenah, ki se začnejo pri približno 50.000 dolarjih. Za SUV te velikosti s tremi vrstami sedežev bi bilo to cenovno zelo ugodno in precej pod ceno konkurentov, ki ponujajo avtomobile s tremi vrstami – vključno z veliko manjšim modelom Tesla Y. Po ameriškem ciklu EPA, naj bi imel avtomobil domet okrog 480 kilometrov. Ob predstavitvi študije je Kia oglaševala podporo polnjenja 350 kW. V tem primeru bi to trajalo približno 20 do 30 minut, da se EV9 napolni iz 10 na 80 odstotkov.

Čeprav je zasnova študije prinesla močne vibracije konceptnega vozila, dosedanji vohunski posnetki in uradni teaserji kažejo, da se videz serijskega vozila ne bi smel preveč razlikovati od videza razstavnega avtomobila. Študija je dolga 4,93 metra, široka 2,06 metra in visoka 1,79 metra. Zelo velikodušna je tudi medosna razdalja s 3,10 metra. Čeprav je Telluride daljši, ima študija EV9 zaradi posebne platforme E-GMP bistveno daljšo medosno razdaljo, kar naj bi koristilo notranji prostornosti. EV9 bo eden izmed sedmih popolnoma električnih modelov, katerih prihod je že potrjen do leta 2027.




