in , ,

MERCEDES razkriva prve podrobnosti nove platforme Van.EA

MERCEDES razkriva prve podrobnosti nove platforme Van.EA

Mercedes je pred kratkim predstavil svoja mala dostavna vozila (ali kot pri Mercedesu pravijo Vans), in sicer eCitan in EQT, oba temeljita na Renaultu Kangoo. Srednje velika in velika električna dostavna vozila eVito, EQV in eSprinter še vedno temeljijo na ustreznih modelih z motorji z notranjim izgorevanjem. Toda od leta 2026 pa naj bi jih postavili na novo električno arhitekturo Van.EA.

Skupaj z drugimi platformami EA je bila pred dvema letoma napovedana nova osnova Transporter. Doslej je bilo rečeno, da bodo srednji in veliki kombiji sredi desetletja spremenjeni v to arhitekturo, toda to ni protislovje, saj Mercedesov šef Ola Källenius začenja desetletje z letom 2021. Van.EA je očitno namenjena izključno električnim vozilom. “V celoti v skladu s strategijo ‘electric only’ je bil Van.EA dosledno zasnovan samo za električna vozila kot tako imenovana arhitektura ‘Purpose BEV’” S to platformo naj bi se število različic modelov v primerjavi s trenutnim portfeljem motorjev z notranjim izgorevanjem zmanjšalo za več kot polovico, ne da bi omejili možne aplikacije.

Ta nova platforma Van.EA je stavljena iz treh modulov.

Pri Van.EA se Mercedes osredotoča na učinkovitost in zmogljivost. V ta namen bodo optimizirali aerodinamiko, pogon, pnevmatike in karoserijo. Cilj je doseči največji možni doseg z optimalno kapaciteto baterije za predvideno uporabo kupca, ker sta teža in cena vozila neposredno odvisni od velikosti baterije. Nova arhitektura je modularna in posebej razširljiva. Pri tem je prednji modul z električnim pogonom in sprednjo osjo enak za vse modele Van.EA. Srednji modul je s spremenljivo dolžino in z baterijami različnih velikosti. Dolžina zadnjega modula pa je fiksna, obstaja samo ena različica z elektromotorjem in ena brez. Nova platforma omogoča jasno razlikovanje med dostavniki za fizične osebe in gospodarskimi dostavniki. Zato obstajata dve podplatformi. Van.EA-P je namenjena zasebnim srednje velikim kombijem, torej eVitu ali njegovemu nasledniku. Doseg naj bi bil dobrih 500 kilometrov. Van.EA-C pa je namenjena komercialnim kupcem, poleg velikih modelov naj bi bili tudi srednje veliki.

Do leta 2030 naj bi vsi kombiji Mercedesa temeljili na tej novi električni platformi.

Delež električnih vozil v prodaji dostavnih vozil naj bi do leta 2030 narasel na več kot 50 odstotkov. Mercedes Vans želi rasti predvsem v Evropi, kjer se proda že 60 odstotkov Mercedesovih kombijev. Potencial rasti pa je viden tudi v ZDA (veliki kombiji v premium segmentu) in na Kitajskem (zasebni kombiji v luksuznem segmentu). V ta namen želijo v ZDA in na Kitajskem ponuditi kombije Van.EA s popolnoma novim luksuznim pozicioniranjem. Na voljo bodo tudi avtodomi na osnovi Van.EA in sicer z novimi srednje velikimi in velikimi modeli. V sektorju kurirske, ekspresne in paketne storitve se želi Mercedes osredotočiti na premium segment s posebno različico Van.EA, ki bo prvič v tovarniški ponudbi.

Takole izgleda pot Mercedesovih kombijev do leta 2030.

Z lansiranjem Van.EA bo prenovljena tudi proizvodna mreža. Prvič bo na voljo lokacija, kjer bodo izdelovali izključno električna velika dostavna vozila in to bo v mestu Jawor na Poljskem. V Düsseldorfu bodo poleg Sprinterja in eSprinterja v prihodnosti izdelovali tudi različice podvozja velikega premium kombija, ki temelji na tej platformi Van.EA. V mestu Ludwigsfelde bodo proizvajali Sprinterja in eSprinterja, prav tako pa bodo tudi prilagajali električna transportna vozila v električne avtodome. Srednje velika vozila Van.EA bodo sprva prihajala s tekočega traku v španskem mestu Vitoria. Ostale lokacije pa še sledijo.

                      

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja

Novi BMW serije 5: Najmočnejši ELEKTRIČNI model M60 premore 601 “KONJA”

AUDI RS E-Tron GT Ice Race Concept bo predstavljen 28. MAJA