in ,

ELEKTRIČNI CADILLAC Escalade IQ ima 750 KM in omogoča 720 kilometrov DOSEGA

Tudi po masivnih 24-palčnih kolesih se ‘Slade razlikuje od tekmecev, kot je Mercedes-Benz EQS SUV.

General Motors proizvaja električne avtomobile na levi in desni, od razmeroma poceni električnega avtomobila Chevrolet Equinox do paradnega konja Cadillac Celestiq, vsi pa so zasnovani na modularni platformi Ultium. Ta prilagodljiva arhitektura bo dobila še eno različico z velikim Cadillacom Escalade IQ, popolnoma električnim SUV-jem, ki se bo pridružil svojemu priljubljenemu sorodniku z motorjem z notranjim izgorevanjem.

Escalade je eno najpomembnejših vozil v Cadillacovem proizvodnem programu, zato je avtomobilski proizvajalec v električno različico IQ vložil vse svoje napore. S 720 kilometri dosega, ki jih je GM navedel na račun baterije z več kot 200 kilovatnimi urami uporabne energije, so predhodne specifikacije modela Escalade IQ prav tako impresivne kot njegov drzen videz. Če dodamo še zaslon infozabavnega sistema, širok kot armaturna plošča, štirikolesno krmiljenje in vlečno zmogljivost do 4.500 kilogramov, dobimo sestavine za še en privlačen luksuzni SUV – le da je tokrat električni.

Razširljiva platforma Ultium EV omogoča namestitev baterij v Escalade IQ s 24 moduli, kar je dvakrat več kot pri manjšem SUV Lyriq in njegovi uporabni zmogljivosti 102,0 kWh. Cadillac še ni razkril podrobnosti, vendar se njegova baterija s kapaciteto 200 kWh sliši kot nekakšen približek enote s kapaciteto 212,0 kWh v modelu GMC Hummer EV. Tako kot Hummer bo tudi Escalade IQ uporabljal 800-voltno električno arhitekturo, ki bo verjetno ustrezala 350-kilovatni največji hitrosti polnjenja z enosmernim tokom.

Cadillac sporoča, da bo IQ v 10 minutah polnjenja na javni 350-kW polnilnici zagotovil do 160 kilometrov dosega. Serijsko je vgrajen 240-voltni dvostopenjski polnilnik, ki Escalade pri 7,7 kW polni s hitrostjo 22 km dosega na uro, kar pomeni, da je čas polnjenja od 0 do 100 % približno 30 ur. IQ lahko sprejme tudi do 19,2 kW iz izmeničnega napajanja in na 240-voltni vtičnici, ki lahko zagotovi toliko soka, se bo SUV popolnoma napolnil v približno 13 urah ali s hitrostjo 60 kilometrov na uro.

Escalade IQ ima zaradi dveh motorjev s permanentnimi magneti serijski pogon na vsa kolesa, ki v običajnem načinu vožnje zagotavlja 690 KM in 834 Nm navora. Če preklopite na “Velocity Max”, se te številke povečajo na 760 KM in 1.064 Nm, s katerima E-Escalade pospeši do 100 km/h v manj kot petih sekundah. Serijsko sta na voljo vožnja z enim pedalom in možnost izbire rekuperacije. Prav tako toplotna črpalka, ki pomaga zmanjšati porabo energije petconske samodejne klimatske naprave.

Tako kot GMC Hummer ali Chevrolet Silverado EV ima tudi Escalade IQ štirikolesno krmiljenje s funkcijo diagonalne vožnje pri nizkih hitrostih – Cadillac Arrival Mode. Zračno vzmetenje in magnetni blažilniki so serijski, Escalade pa se zaradi aerodinamičnih razlogov zniža za do pet centimetrov ali zviša za približno 2,5 centimetra. Električni SUV ima v svojem dvosmernem sistemu polnjenja tudi funkcijo Vehicle-to-Home (V2H).

Vsak Escalade je imel od izvirnika iz leta 1999 dalje impresivno obliko. IQ pa ima kljub povsem drugačnemu pogonskemu sklopu še vedno veliko skupnega z modelom z notranjim izgorevanjem. Dobro, videti je nekoliko bolj futuristično. Osvetljena maska hladilnika s simbolom Cadillac IQ je na primer videti manj grobo. Še vedno pa je mogočna.

Enako velja za tekoč stranski profil. Čeprav Cadillac pravi, da je silhueta takoj prepoznavna, je D-stebriček modela Escalade IQ precej bolj nagnjen, kar je odmik od bolj oglatih strešnih linij različic z notranjim izgorevanjem.

Ob zadnjem robu je tudi tanek, oglat svetlobni trak, ki spominja na zadnjo plavut, ki jo imajo vsi modeli Escalade od modela iz leta 2015 naprej. Zadnja luč je razdeljena na dva elementa, pri čemer sta spodnji enoti očiten hommage 300.000 dolarjev vrednemu modelu Celestiq.

Cadillac je pri novi zasnovi upošteval tudi aerodinamiko, tako da je optimiziral obliko vozila, zgladil podvozje in na sprednji del dodal lopute rešetke, ki se zaprejo, kadar hlajenje ni potrebno. Rezultat tega dela je za 15 odstotkov nižji koeficient zračnega upora – po naših izračunih bi tako Escalade IQ lahko dosegel vrednost 0,31.

Escalade IQ je dolg 5,70 metra, kar je 31,5 centimetra več kot običajni Escalade in skoraj 7 centimetrov manj kot podaljšani Escalade ESV. Kljub temu ima E-Caddy s 3,46 metra daljšo medosno razdaljo kot obe različici z motorjem z notranjim izgorevanjem. Velike dimenzije v kombinaciji z ravnim dnom kabine naj bi zagotovile dovolj prostora za opcijske executive sedeže v drugi vrsti.

Sodoben videz se prenaša tudi v notranjost. Osrednja točka je ogromna vrsta zaslonov, ki se razteza čez armaturno ploščo s skupno diagonalo 55 palcev. Digitalna instrumentna plošča in zaslon na dotik prevladujeta na sredini armaturne plošče, drugi zaslon na dotik pa je nameščen neposredno pred sopotnikom. Notranjost odlikujeta tudi perforacija v obliki ribje kosti za usnjene sedeže in lasersko gravirana lesena obloga, ki jo je mogoče ponoči osvetliti.

S kovinskim gumbom upravljate manjši zaslon na sredinski konzoli, na katerem so prikazane nastavitve vozila in drugi upravljalni elementi. Fizičnih gumbov sicer ni veliko. Tako kot drugi prihodnji GM-ovi izdelki bo tudi Escalade IQ žal moral biti brez Apple CarPlay ali Android Auto. Po drugi strani pa dvomimo, da bo kdorkoli lahko očital napako razpoložljivemu avdio sistemu AKG s 40 zvočniki.

Poleg tega bo Escalade IQ opremljen z nadzorom mrtvega kota in aktivnim preprečevanjem trkov, samodejnim zaviranjem v sili, ki deluje v križiščih, sistemom 360-stopinjskih kamer visoke ločljivosti ter preprečevanjem trkov s pešci in kolesi.

Cadillac Escalade IQ bo imel začetno ceno “približno 130.000 dolarjev”, kot navaja podjetje. Escalade IQ bo izdelan v GM-ovi tovarni Factory Zero v Hamtramcku v Michiganu, proizvodnja pa se bo začela naslednje poletje in bo kupcem dobavljen do konca leta 2024.

Agencija EPA Cadillaca Escalade IQ še ni uradno ocenila, vendar bo, če bo dosegel proizvajalčevo oceno 720 kilometrov, postal SUV z najdaljšim dosegom, s čimer bo prehitel cenejši Tesla Model X s 560 kilometri, Rivian R1S s 630 kilometri in Mercedes-Benz EQS SUV s 490 kilometri, ki je cenovno primerljiv z Escaladeom IQ.

Galerija: Cadillac Escalade IQ

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja

POLICIJSKI avtomobil Tesla model Y od podjetja UNPLUGGED PERFORMANCE

HiPhi na KITAJSKEM predstavil električni model Y z začetno CENO 47.000 dolarjev