in ,

MINI COOPER Electric: Nova generacija s PURISTIČNIM DIZAJNOM

Novi električni Mini Cooper ima enostavnejši zunanji in notranji videz ter armaturno ploščo s tkanino

Nova generacija električnega modela Mini je tu. Mali avtomobil se zdaj uradno imenuje Mini Cooper Electric, pri čemer Cooper ne pomeni več pogonske različice, temveč trivratno različico.

To pomeni, da Mini zdaj spet sledi pogovornemu jeziku, saj je večina ljudi že rekla: “Vozim Mini Cooperja“, in ne “Vozim trivratni Mini“. Počakati bomo morali, da bomo videli, ali se bo nova oznaka uporabljala tudi za motorje z notranjim izgorevanjem (ki se bodo še naprej proizvajali na podlagi stare platforme motorjev z notranjim izgorevanjem).

Predhodni (facelift 2021) in novi Mini Cooper

Sedaj dva pogona in dve bateriji

Za razliko od prejšnjega modela Mini Cooper SE, sta zdaj na voljo dva pogonska sistema: Tako kot model, ki se počasi poslavlja, ima novi Cooper E 135 kW, novi Cooper SE pa 160 kW. Osnovna različica ima 41 kWh baterijo za 305 km dosega, medtem ko 54 kWh baterija novega Cooperja SE omogoča 402 km. To pomeni, da je električni Mini naredil preskok v dosegu – prejšnji Cooper SE je omogočal največ 233 km.

Mini Cooper EMini Cooper SE
Pogon2WD s 135 kW / 290 Nm2WD s 160 kW / 330 Nm
0-100 km/h / max. hitrost7,3 Sek. / ni podatka6,7 Sek. / ni podatka
WLTP-poraba elektrikeNi podatkaNi podatka
Baterija / WLTP-doseg41 kWh / 305 km54 kWh / 402 km
Zmogljivost polnjenja AC / DC11 / 75 kW11 / 95 kW
Čas polnjenja DC (10-80%)okrog 30 minokrog 30 min
Cena32.900 €36.900 €

Uradnih podatkov o dimenzijah še ni, vendar naj bi se dolžina povečala za en centimeter, povečala pa naj bi se tudi medosna razdalja. Na voljo so platišča velikosti od 16 do 18 palcev. Zravnane vratne kljuke in opustitev blatnikov ter “stranskih loput”, ki so bile prej značilne za avtomobile Mini, izboljšujejo aerodinamiko. Po navedbah družbe Mini je navedena vrednost cW 0,28 izjemna v segmentu majhnih avtomobilov. Na splošno so bili opuščeni številni oblikovalski elementi, zaradi česar naj bi bil videz preprostejši in jasnejši. Tako so bili odstranjeni vsi kromirani elementi ali celo “stranske šipe”, ki so vidne na primer na žarometih.

Polnjenje v 30 minutah

Prejšnjo 33 kWh baterijo je bilo mogoče polniti z največ 50 kW. Zdaj se moč polnjenja povečuje: manjšo baterijo je mogoče polniti z največ 75 kW, večjo pa z največ 95 kW. To pomeni, da lahko obe bateriji z 10 na 80 odstotkov napolnite v manj kot 30 minutah – prej je to kljub manjši bateriji trajalo 36 minut. Ko je hitri polnilnik vnesen kot navigacijski cilj, se baterija samodejno temperira vnaprej. Navigacijski sistem izračuna tudi pot, optimizirano za polnjenje – ali to pomeni, da je ustvarjena celotna strategija polnjenja, bomo morali počakati in videti.

Stari in novi kokpit

Sprednje in zadnje dnevne luči so različnih oblik. Za osnovno različico Essential je značilna vodoravna svetlobna grafika. Po želji lahko preklopite tri prednastavljene svetlobne signature; na zadnji strani sta poleg znanega vzorca Union Jack na voljo še dve. V animaciji Welcome ali Goodbye, naj bi bili piksli zadnjih luči videti kot kocke v igri Tetris.

Nič več prikazovalnika instrumentov in ročice samodejnega menjalnika

Poleg omenjene osnovne opreme Essential so na voljo še tri druge opreme. Classic vpliva predvsem na notranjost, Favoured pa na zunanjost. Na voljo je tudi različica John Cooper Works Trim, ki poudarja športnost, vključno z rdečo streho in črtami na sprednjem pokrovu motorja. Že prej je bilo znano, da bo imel novi električni Mini okrogel zaslon na dotik. Zaslon ima tehnologijo OLED, zaradi česar je še posebej bleščeč. Pomanjkljivost te tehnologije je, da je manj vzdržljiva in da se lahko vsebina zaslona zažge. Premer tankega zaslona na dotik se je povečal na 24 centimetrov. Na zaslonu na dotik je prikazana hitrost vožnje. Če to ni dovolj, lahko naročite tudi zaslon za vzglavje. Kot običajno je pod zaslonom na dotik preklopna vrstica. Eden od majhnih vzvodov aktivira načine vožnje (“Experiences“). Poleg športnega načina “Go-Kart” sta na voljo še “Green Mode” in način z imenom “Core“, ki je verjetno običajni način. Drugo preklopno stikalo ponuja načine vožnje P, N, R in D/B. S tem tudi ni več potrebna ročica samodejnega menjalnika na sredinski konzoli.

V novem električnem Miniju ni več prestavne ročice samodejnega menjalnika

Uporabljeni operacijski sistem je Mini Operating System 9 na Android Automotive, verjetno Mini različica BMW OS 9. Prikazovalniki naj bi očitno vsebovali čim več analognih elementov. Na vrhu pa je hitrost vožnje prikazana v digitalni obliki (tj. kot znak). Ko tapnete prikaz hitrosti, se prikaže celozaslonski merilnik hitrosti v analogni obliki (tj. kot virtualna skala). V spodnjem delu lahko kadar koli izberete elemente menija Navigacija, Mediji, Telefon in Klimatska naprava. Droben detajl zaslona na dotik: Za ozadje zaslona lahko uporabite svojo fotografijo.

Prtljažnik starega in novega Minija

Armaturna plošča s prevleko iz tkanine

Še ena novost: armaturna plošča je zdaj prekrita s tekstilom (iz recikliranega poliestra). Glede na “opremo (Trim)” so na voljo različne barve. Po želji je na zadnji strani zaslona mini projektor, ki na armaturno ploščo projicira ustrezne barvne vzorce. Za polnilni kabel je v prtljažniku na tleh predal. Prostornina prtljažnika od 200 do 800 litrov je približno enako velika oziroma enako majhna kot v odhajajočem modelu Cooper SE (211-731 litrov). Asistenčni sistemi vključujejo tudi daljinsko upravljanje parkiranja prek pametnega telefona. Še ena funkcija, ki za majhen avtomobil ni samoumevna, je digitalni ključ vozila, s katerim lahko avtomobil odklenete z mobilnim telefonom.

Različni prikazi okroglega OLED zaslona

Po neuradnih informacijah Stefanie Wurst, šefice Minija, bo električni Cooper na trg prišel šele maja 2024. Cene se začnejo pri 32.900 evrih. Tako je osnovna različica kljub večji zmogljivosti in večjemu dosegu cenejša od odhajajočega modela, ki stane 37.300 evrov. Po navedbah podjetja Mini je to tudi posledica dejstva, da novi Cooper S ni tako bogato opremljen kot stari Cooper SE. Kljub temu: za nas je pri novem električnem Cooperju najbolj fascinantna nizka osnovna cena.

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja

ŠKODA Superb Liftback na slikah skoraj brez KAMUFLAŽE

Prenova Q8 in SQ8 (2024) s SUPER LUČMI