Seat (Sociedad Española de Automóviles de Turismo) je bil dejansko ustanovljen 9. maja 1950, vendar je prvo vozilo s proizvodne linije državnega proizvajalca avtomobilov zapeljalo šele 13. novembra 1953. Zato se zdaj oziramo nazaj na 70-letno zgodovino podjetja.
Prvi model je bil Seat 1400, ki je bil sestavljen na osnovi Fiata 1400 v tovarni Zona Franca v Barceloni s samo 925 zaposlenimi in je služil kot osnova za vse, kar je sledilo. Danes je proizvajalec izdelal več kot 20 milijonov vozil. Zadnjih 70 let je bilo dolgo obdobje razvoja, v katerem so bili ikonični modeli, kot so 600, Ibiza, Leon … in številni drugimi. Dovolj časa za uspeh v konkurenci ali rojstvo mlade, športne in uspešne nove blagovne znamke Cupra v letu 2018.
Na fotografijah prikazani model 1400 je bil še vedno Fiatov licenčni model, do leta 1984 pa je španska znamka, ki se sliši tudi fonetično podobno, uporabljala italijanske modele. Sledila je prva Ibiza, ki je bila lastna izdelava, in končno prevzem s strani Volkswagna leta 1986.
A vrnimo se k modelu 1400: avtomobilu, ki je bil ustvarjen kot uradno vozilo za organe oblasti in javne službe. Ker si leta 1953, v času Frankove diktature, skoraj nihče od Špancev ni mogel privoščiti avtomobila. Za to je pozneje poskrbel Seat 600, o katerem smo že poročali. Model 1400 je imel 1.395 cm3 bencinski motor s 44 KM, ki je dosegel hitrost 120 km/h. Zaradi 48-litrskega rezervoarja in porabe goriva 10,5 l/100 km je imel za tisti čas velik doseg.
Do leta 1954 je bilo izdelanih 1.345 primerkov prve serije 1400, ki so jim sledili modeli 1400 A (1954), 1400 B (1956) in 1400 C (1960) ter posebne družinske različice, različice za gospodarska vozila in dostavna vozila. V celotni življenjski dobi je bilo izdelanih 98.978 enot.
Na drugem koncu razvojnega spektra je četrta generacija modela Seat Leon, ki je zaradi uporabe bencinskih motorjev TSI, dizelskih motorjev TDI, blagih hibridnih motorjev eTSI in priključnih hibridnih motorjev e-hybrid s police matičnega podjetja Volkswagen opredeljen kot “multienergijski” kompaktni avtomobil.
Kakšna pa bo prihodnost družbe Seat? Od ustanovitve podznamke Cupra pred petimi leti španski proizvajalec ni predstavil nobenih pomembnih inovacij. Cupra pa je stalno širila svoj portfelj. Vključno z baterijskimi električnimi vozili, kot je Born, ki temelji na VW ID.3. Seat je torej obsojen na propad in v prihodnosti ne bo več izdeloval novih vozil.