in

Dakar 2024: Prekinitev zaradi nesreče z navijačem, etapna zmaga za de Meviusa

Prvo etapo 46. relija Dakar so morali prekiniti že na samem začetku. Motociklisti so dirko začeli kot prvi. Nato so bili na vrsti še avtomobili. Prvi bi moral štartati Brian Baragwanath, vendar voznik ekipe Century ni pravočasno prispel na štartno črto.

Lionel Baud (Overdrive Toyota) je končno začel z etapo, vendar je že po 200 metrih prišlo do nesreče, v kateri je bil udeležen gledalec. Štart hitrostne preizkušnje so takoj preklicali. Baud se je vrnil na startno črto.

Po prvih informacijah prireditelja je “gledalca oskrbela zdravniška ekipa in ga odpeljala v bližnjo bolnišnico”. Po besedah direktorja Dakarja Davida Castera so tam ugotovili zlom golenice in stegnenice. Dirka za avtomobiliste se je po enourni zamudi končno začela.

Dan prej je v prologu prišlo do taktične igre. Mattias Ekström (Audi) je postavil najhitrejši čas in se odločil za deseti štartni položaj. Branilec naslova Nasser Al-Attiyah (Prodrive) je namerno upočasnil vožnjo, da bi se izognil uvrstitvi med prvih deset.

Al-Attiyah je danes začel z 12. mesta. Carlos Sainz (Audi) je imel enak načrt, vendar je njegov sovoznik Lucas Cruz storil navigacijsko napako. Nato sta se predolgo zadržala na stezi, ker sta napačno izračunala čas. Zaradi tega je Sainz v prahu številnih avtomobilov prolog končal na 48. mestu.

Kljub temu je Sainz danes pokazal dobro predstavo in etapo po 414 kilometrih končal na drugem mestu. Španec je za 1:44 minute zgrešil etapno zmago. Presenetljivi zmagovalec prve etape je bil Guillaume de Mevius (Overdrive-Toyota). Belgijec je za seboj pustil vse favorite.

Med tistimi, ki so na prvi od skupno dvanajstih etap izgubili veliko časa, sta bila tudi moštvena kolega iz ekipe Prodrive Sebastien Loeb in Nasser Al-Attiyah. Oba sta ciljno črto v Al-Henakiyahu prečkala več kot 20 minut za de Meviusom in izven prve deseterice.

Druga etapa v nedeljo vodi iz Al-Henakiyaha 662 kilometrov v vzhodni smeri do Ad-Davadimija. Sledi dolg povezovalni odsek, nato pa 470-kilometrska hitrostna preizkušnja. Čakajo nas prve sipine.

Motociklisti: Ross Branch zmagovalec 1. etape po časovnem dobropisu

Ross Branch, dirkač ekipe Hero, je zmagovalec prve etape v razvrstitvi motociklistov na reliju Dakar 2024 v Savdski Arabiji. Voznik iz Bocvane ni prečkal ciljne črte dnevne etape kot prvi, vendar je kasneje dobil časovni dobropis, ker je nudil prvo pomoč padlemu tekmovalcu – Hondinemu dirkaču in včerajšnjemu zmagovalcu Toshi Schareini.

Navigacija na etapi je bila težavna že od samega začetka. Tekmovanje je potekalo po terenu, ki ga Dakar v Savdski Arabiji še nikoli ni prepotoval. Udeleženci so se morali znajti tudi med številnimi ugaslimi vulkanskimi kraterji.

Kategorizirani odsek je obsegal 414 kilometrov. Ekipa Hero je že po 82 kilometrih doživela veliko nesrečo. Joaquim Rodrigues je grdo padel. Njegova moštvena kolega Sebastian Bühler in Joan Barreda Bort sta se ustavila, da bi mu nudila prvo pomoč.

Ko je priletel helikopter z zdravniki, je bil Rodrigues že pri zavesti. Po prvih podatkih je Portugalec morda utrpel kakšen zlom. S helikopterjem so ga prepeljali v bolnišnico v mestu Al-‘Ula.

Bühler in Barreda sta po etapi prejela časovni dobropis za nudenje prve pomoči. Po 225 kilometrih je Branch vodil v navidezni vmesni razvrstitvi pred Pablom Quintanillo (Honda). Branch in Quintanilla sta se nato ustavila, da bi pomagala Schareini, ki je zmagal na prologu. Po prvih podatkih si je Schareina zlomil levo zapestje. Dirko je moral predčasno končati.

Prvi slovenski predstavnik Toni Mulec je prvo etapo končal na 29. mestu, ni pa jasno, kaj je s Simonom Marčičem, ki ga ni v uradnih rezultatih 1. etape.

Kasneje smo izvedeli, da so Mariborčana s trase rešili s helikopterjem, Marčič pa je po koncu etape povedal: “Žal se je končalo, kot sem si najmanj želel. Na 40. kilometru se je po skoku na motorju odlomila povezava med zadnjim amortizerjem in sprednjim delom okvirja motorja, tako da sem praktično ostal brez amortizerja. Boril sem se še 300 kilometrov, čeprav je kolo ves čas drselo po zadnjem rezervoarju. Ogromno energije sem porabil, ves dan sem stal, da sem čim bolj razbremenil zadnji del. A približno 60 km pred ciljem je motor popolnoma odpovedal, ker se je amortizer dokončno zlomil. Zdaj mi ne preostane drugega, kot da dirkam na čim boljše uvrstitve v posameznih etapah. Zelo sem razočaran, a tako pač je.

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja

Genesis GV70 je dobil terensko obdelavo podjetja Delta

Volkswagen zaradi ohlapnejših predpisov Euro7 zamika začetek proizvodnje modela ID.2