Toyota GR Yaris je eden najbolj vznemirljivih “hot hatchev” našega časa. S svojimi zmogljivostmi, ki so res izjemne, je prepričljiva izbira za prave avtomobilistične navdušence. Če pa ste Francoz, mora biti privlačnost te kombilimuzine izjemno prepričljiva, da upraviči nakup s šestmestno številko.
V Franciji se namreč kupci ne bodo morali le boriti za omejene količine najnovejšega, prenovljenega GR Yarisa, temveč bodo morali zanj tudi odšteti zajeten kupček denarja. Francoska vladna lestvica davka na emisije pomeni, da bodo nekatere različice avtomobila dejansko imele šestmestno ceno.
Noro visoka vsota se začne z že tako visoko priporočeno ceno GR Yaris. V Franciji se cena rallyjevsko navdahnjenega modela z ročnim menjalnikom začne pri 46.300 EUR, pri novi različici s samodejnim menjalnikom pa naraste na 48.800 EUR.
Čeprav je že to veliko za avto velikosti Toyote Yaris, tudi če bi šlo za ročno izdelano rally specialko, je to šele začetek. Zaradi visokozmogljivega motorja različice GR namreč primerki, opremljeni z ročnim menjalnikom, izpuščajo 190 gramov CO2 na kilometer, primerki s samodejnim menjalnikom pa 210 gramov ogljikovega dioksida na kilometer.
To uvršča model GR Yaris v najvišje razrede francoskega davka na emisije CO2. Kot je prvi opazil Caradisiac, to pomeni, da bodo morali francoski kupci, ki se bodo odločili za GR Yaris z ročnim menjalnikom, plačati dodatnih 45.990 EUR. Tisti, ki se bodo odločili za različico s samodejnim menjalnikom, bodo plačali najvišji možni znesek, 60.000 EUR.
Tiskovni predstavnik Toyote France je za medije pojasnil, da so podatki o emisijah, ki so jih objavili, nedokončni (z njihovo objavo so želeli le začeti s predprodajo), uradni podatki pa bodo potrjeni šele v juniju. Družba je navedla, da po njenem mnenju te številke predstavljajo “najslabši možni” scenarij za avtomobil, vendar je to hkrati tudi realna možnost.
Čeprav se število gramov CO2 na kilometer, ki jih izpusti avto, ne bi smelo tako zelo razlikovati od prvotnih podatkov, se bo davčni račun za kupce GR Yarisa spremenil. Prej je francoska vlada ta znesek omejila na polovico vrednosti avtomobila, od 1. januarja 2024 pa to ne velja več, kar je slaba novica za ljubitelje majhnih močnih kombilimuzin.
Kljub visokemu davku bo podjetje na francoskem trgu ponudilo 300 GR Yarisov. Ta dodelitev kaže na to, da meni, da bi to število moralo zadovoljiti povpraševanje, kljub temu da se je cena več kot podvojila in znaša 92.290 EUR za model z ročnim menjalnikom in 108.800 EUR za model s samodejnim menjalnikom.
Čeprav smo pri VMax.si nedvomno oboževalci modela GR Yaris, pa je to strašno veliko denarja za avto, ki je sicer poseben, a še vedno predstavnik segmenta B. Vendar pa nas zanima – ali bi bili pripravljeni vložiti toliko denarja v GR Yarisa, ne glede na to, kako impresiven je?