Renault 25 (1984-1992): Klasika prihodnosti

Voziti se kot francoski predsednik: ko so se François Mitterrand in drugi politični dostojanstveniki Francije od sredine osemdesetih let prejšnjega stoletja dalje vozili po cestah, so se običajno z Renaultom 25.

Renault je že leta 1977 začel pripravljati naslednika precej neuspešnih modelov 20 in 30. Robert Opron in Marc Deschamps sta v oblikovalskem oddelku na podlagi modela Fuego pripravila začetno zasnovo, ki se je pojavila leta 1980. Gaston Juchet je narisal vozilo z imenom “Bic Aero“. Na koncu so bili vsi koncepti združeni v “Projekt 129“, ki je pozneje postal Renault 25.

Renault 25 je bil naslednik neuspešnih modelov Renault 20 in Renault 30

Veličastna limuzina s presenetljivo zastekljeno zadnjo klopjo je bila predstavljena leta 1984. Dolga je 4,70 metra, pod velika prtljažna vrata pa se prilega od 442 do 1238 litrov prtljage. Medosna razdalja 2,72 metra je zagotavljala razkošno prostornost, dolg seznam opreme pa je poskrbel za ustrezno razkošje. Ob začetku prodaje je bil R25 serijski avtomobil z najboljšim koeficientom zračnega upora na trgu (0,28), boljši kot na primer Audi 100 (C3). Renault 25 naj bi bil francoski odgovor na nemški luksuzni razred. Renault je v R25 vložil ustrezno veliko tehničnega truda. Znamka na primer pri svojem najvišjem modelu kot novost ponuja govoreči vgrajeni računalnik, ki spremlja pomembne funkcije vozila in označuje intervale vzdrževanja. Futuristično instrumentno ploščo, s katere se sliši pločevinasti glas, je ustvaril zvezdniški oblikovalec Marcello Gandini.

Renault 25, ki je bil tudi v službi državnih veljakov Francije, se je lahko pohvalil z govorečim računalnikom, kar je bila takrat prava revolucija.

V nasprotju s prejšnjo serijo Renault 20/30 so bili štiri- in šestvaljni motorji ponovno združeni pod eno številko modela. Paleta motorjev sega od dizelskega s 46 kW (63 KM) do turbo bencinskega motorja V6 s 151 kW (201 KM), ki omogoča največjo hitrost 233 km/h, kar je v tistem času absolutno najvišja vrednost, prav tako kot vrednost Cd 0,28. Glede na različico so motorji in menjalnik elektronsko krmiljeni. Trud se je obrestoval: Renault 25 je leta 1984 v Nemčiji prejel nagrado “Zlati volan“, v glasovanju za “avto leta 1985” v Evropi pa ga je premagal le Opel Kadett E. Do leta 1992 je Renault v Nemčiji prodal 40.458 primerkov modela 25.

Veliko bolje je šlo v Franciji, kjer je bila različica z dolgo medosno razdaljo in 22,7 centimetra daljšo medosno razdaljo na cesti kot državna limuzina od leta 1985. Spomladi 1985 je bila različica z 22,7 cm daljšo medosno razdaljo predstavljena na trgu kot limuzina Renault 25 z ustrezno več prostora za noge zadaj. Od zunaj ga je mogoče prepoznati po daljših zadnjih vratih in širšem B-stebričku. Model izdeluje podjetje Heuliez in je namenjen predvsem političnim dostojanstvenikom. Med aprilom 1985 in junijem 1986 je bilo izdelanih 832 vozil tega tipa.

Da se obleke državnikov in poslovnežev ne bi mečkale, je poskrbel tale izvirni dodatek

Leta 1986 so naši kolegi iz revije “auto motor und sport” preizkusili Renault 25 Turbo z 2,5 litra delovne prostornine. Garrettov polnilnik T3 in takratnih 182 KM. Pohvalili so “gladko delovanje in nizke vibracije” motorja V6, kritizirali pa so zamik turba. Šele od 3.000 vrtljajev na minuto motor udari “skoraj neusmiljeno“. Preskusna poraba avtomobila s 47.900 nemškimi markami (vendar precej polno opremljenega): 14,6 litra. Od leta 1988 je bil model 25 na voljo v različici “Quadra” s pogonom na vsa kolesa. Renault 25 se je pojavil tudi v ZDA, in sicer z zadnjo klopjo kot Eagle Premier in od leta 1990 kot Dodge Monaco. Junija 1988 je bil model R25 za modelno leto 1989 prenovljen. Oblika karoserije je bila spredaj zaobljena, nove zadnje luči pa so bile širše. Dimenzije karoserije so ostale nespremenjene, notranjost pa je bila nekoliko spremenjena. Sedeži so na voljo z novimi tkaninami za oblazinjenje in so bolj ergonomsko oblikovani. Armaturna plošča je dobila spremenjene prezračevalne reže in oblazinjenje iz začetka devetdesetih let.

Renault je tehničnemu razvoju prilagodil tudi motorje. Vsi bencinski motorji so opremljeni s tristopenjskim katalizatorjem. Najvišji model se imenuje Baccara in je med drugim opremljen s samodejno klimatsko napravo, usnjenim oblazinjenjem in aplikacijami iz lesa burl. Vrhunec je usnjena vreča za oblačila pod polico za prtljago. Renault je do leta 1992 izdelal 780.976 vozil modela 25, ki mu je sledil model Safrane, prav tako s hatchbackom. Na začetku je seveda tudi govoreči vgrajeni računalnik.

Več podobnih zgodb

PRIPOROČAMO