Prenovljeni Audi S3 z več moči in super štirikolesnim pogonom

Križana gora, Audi! Le redko se zgodi, da bi bila različica modela pri faceliftu tako tehnično optimizirana kot pri novem S3. Pred nekaj tedni smo še malce tarnali nad precej subtilno predelavo običajnih modelov A3, zdaj pa je športni model doživel pravo preobrazbo, ki je “topli hatch” spremenila v “hot hatch” (ali “hot sedan”, če ste bolj razpoloženi za limuzino S3).

Kaj se je zgodilo? Načeloma je bil avtomobil tehnično usklajen z modelom Volkswagen Golf R. Poleg tega se je močno približal vrhunskemu modelu RS 3. Kdor pozna model RS 3, ve, da je to lahko samo dobro.

Sistem razdelilnika navora pri novem Audiju S3

Štirikolesni pogon

Glavni razlog za to je vključitev tako imenovanega razdelilnika navora. Z drugimi besedami: stari Haldexov pogon na vsa kolesa je zdaj tudi v Audiju S3 stvar preteklosti. Nadomestil ga je sistem, znan iz modelov Golf R in RS 3, z dvema več-ploščnima sklopkama na zadnji osi, ki popolnoma variabilno porazdeljujeta vpadne sile med zadnji kolesi. Naše dosedanje izkušnje s tem sistemom so izjemno pozitivne. Naj gre za Golfa R, RS 3 ali celo Tiguana R – vozno vedenje zaznamujeta bistveno večja agilnost in prijetno nagnjenost nazaj, o kateri ste prej lahko le sanjali.

Vendar pa S3 nima posebnega načina driftanja kot Golf R in RS 3. Kupci se bodo s tem lahko sprijaznili. Vsaj znanim načinom vožnje se je pridružila nova stopnja “dynamic plus“. Pri tem razdelilnik navora na zadnjo os in na zadnje kolo na zunanji strani ovinka prenese čim več pogonskega navora, kar naj bi povzročilo težnjo po pretiranem krmiljenju. Poleg tega sistem ESP preklopi v športni način, motor in menjalnik pa sta nastavljena bolj agresivno.

Audi S3 Sportback

Pogon

Kar se tiče motorja: zmogljivost znanega 2.0 TFSI se je s prenovo povečala na raven modela Golf R. Rezultat je 333 KM in 420 Nm navora, kar je za 23 KM in 20 Nm več. Sprint od 0 do 100 km/h zdaj traja 4,7 sekunde, kar je 0,1 sekunde hitreje kot prej. Največja hitrost je 250 km/h.

Audi obljublja tudi splošno bolj športno nastavitev motorja in menjalnika. Po eni strani je to doseženo s prednapetostjo turbinskega polnilnika, ki se zdaj pri konstantni hitrosti in nizkih do srednjih pospeških giblje v območju delne obremenitve. Poleg tega je 7-stopenjski menjalnik z dvojno sklopko dobil večji začetni navor, čas prestavljanja pri polni obremenitvi se je prepolovil, število vrtljajev motorja pri delni obremenitvi v pogonski stopnji D pa se je povečalo. Vse to naj bi pripomoglo k boljšemu odzivanju. Zagotovo ne bo škodilo, saj ni nujno, da je bilo kolo na dnu najbolj pozorno.

Podvozje

Še boljša novica za vse ljubitelje vozne dinamike: S3 je naredil pomemben korak v pravo smer tudi pri nastavitvi vzmetenja. Uporaba vijakov z bolj togimi ležaji in novimi ležaji na čepih, ki omogočajo večji negativni nagib na sprednji osi, naj bi opazno izboljšala zavijanje in oprijem v ovinkih. Spremenjena sta bila tudi progresivno krmiljenje in nastavitev ESP. Športno vzmetenje s 15-milimetrskim znižanjem ostaja serijsko. Vzmetenje s prilagodljivimi blažilniki je na voljo kot opcija.

Po končanem delu je model S3 opremljen z 18-palčnimi platišči s pnevmatikami dimenzije 225/40. Za doplačilo so na voljo 19-palčna platišča s pnevmatikami 235/35. V ponudbo sta prišli tudi dve novi zmesi pnevmatik – neopredeljena zmogljiva pnevmatika in športna pnevmatika podjetja Falken, ki zagotavlja “izjemno visok oprijem in natančno smerno stabilnost, zlasti na suhi cesti“. Zaradi večje dinamike so bile povečane tudi zavore. Perforirani diski spredaj zdaj merijo 357 milimetrov. Na voljo so tudi dvopolni zavorni čeljusti z večjimi zavornimi oblogami.

Zunanjost

Zunanjost je hitro razložena: vzporedno s prenovo običajnega modela A3 ima tudi S3 bolj plosko in širšo masko hladilnika z enim okvirjem ter nove sprednje in zadnje odbijače. Seveda ne smejo manjkati različni podpisi dnevnih luči. V tem primeru so zdaj štiri. Velika poslastica za doplačilo: Akrapovičev športni izpušni sistem iz titana s štirimi precej debelimi izpušnimi cevmi. Nekaj novega je tudi na področju barv. Na voljo so štiri nove barve District Green, Ascari Blue, Progressive Red in Daytona Grey, ki so prvič na voljo v matirani barvi.

Notranjost

Spremenili so se “prestavna ročica“, zračniki, okrasni vložki in ambientalna osvetlitev, ki je zdaj serijska in ima večjo površino. Dobra ključna beseda, saj so površine v vratnih ploščah zdaj 300-krat lasersko izrezljane in elegantno osvetljene. Resnična pridobitev: neokusne plastične prestavne ročice so nadomeščene s kromiranimi deli. Poleg materiala iz mikrovlaken Dinamica so kot okrasni vložki na voljo nova tkanina s tehnično strukturo ter aluminij in karbon. Poleg 10,1-palčnega infozabavnega zaslona sta zdaj serijsko na voljo tudi Audijev virtualni kokpit in možnost induktivnega polnjenja pametnih telefonov. Poleg dveh priključkov USB-C za polnjenje spredaj na sredinski konzoli sta serijsko vključena še dva priključka zadaj.

Kot opcija je na voljo navigacija MMI plus, vključno s celotnim portfeljem connect in dostopom do trgovine z aplikacijami, ki omogoča uporabo številnih aplikacij neposredno na zaslonu vozila. Izbrana vsebina je nameščena v informacijsko-zabavni sistem S3 – neodvisno od pametnega telefona. Interakcija z aplikacijami je mogoča tudi z glasovnimi ukazi. S funkcijo Functions on Demand lahko po nakupu vozila prek spletne aplikacije myAudi individualno dodate do pet funkcij s področij infozabavnega sistema in udobja.

Audi S3 limuzina

Lansiranje na trg in cene

Novi Audi S3 bo v prodajnih salonih kot športna različica in limuzina na voljo od drugega četrtletja leta 2024. Cene se začnejo pri 55.600 evrih. V tem kontekstu je zanimivo: ob tržni premieri trenutne generacije jeseni 2020 je osnovna cena znašala 46.300 evrov.

spot_img

Več podobnih zgodb

PRIPOROČAMO