Tako mogočno zveni Peugeotov V10

Peugeot 905 se je rodil leta 1990, v času, ko sta bila število valjev in število vrtljajev še vedno rešitev za doseganje visoke hitrosti. Do leta 1993 je dirkal v svetovnem prvenstvu World SportsCar Championship in ostaja eden najbolje zvenečih dirkalnikov z motorjem V10, kar smo jih kdaj slišali.

SA35, kot se je motor imenoval interno, je bil zasnovan v Peugeotu za tekmovanja skupine C. Imel je 3,5 litra prostornine in dosegal približno 650 konjskih moči pri 12.500 vrtljajih na minuto (čeprav je bila rdeča črta nekoliko nad 14.000). To pojasnjuje njegov hrup.

SA35 modela 905, ki je bil povezan s šeststopenjskim sekvenčnim menjalnikom in vgrajen v monokok iz ogljikovih vlaken, je Peugeota popeljal v nove višave v svetu dirkanja, saj je na 17 dirkah dosegel devet zmag – uspešnost je presegala 50 odstotkov. Dve od teh zmag je dosegel na dirki 24 ur Le Mansa v letih 1992 in 1993.

Motor V10 se zdaj sliši enako dobro kot takrat. Robbertu Alblasu je med nedavnim dogodkom uspelo pridobiti nekaj posnetkov iz kabine avtomobila 905, ki je vozil na dirkališču Spa-Francorchamps v Belgiji, in nam omogočil, da slišimo ta čudoviti zvok iz prve vrste. Zdi se, da voznik Erik Maris kljub izjemnemu izvoru avtomobila prav tako ni prizanesljiv do njega.

Če pustimo ob strani motorje V10 iz Formule 1, je to morda najboljši dirkalni 10-valjnik, kar smo jih slišali. Se ne strinjate? Povejte nam svoje favorite v spodnjih komentarjih.

Več podobnih zgodb

PRIPOROČAMO