Tega ni mogoče zanikati: Ford je v Evropi ukinil pomembne modele, kot sta Fiesta in Mondeo, leta 2025 pa sledi še Focus. Hkrati se njegov tržni delež v Nemčiji vztrajno zmanjšuje, kot kažejo podatki nemškega Zveznega urada za motorni promet (KBA): 4,1 odstotka leta 2023. Najbolj priljubljeni modeli so bili Focus, Kuga in Puma. Fiesta je v zadnjem (čeprav ne polnem) letu dosegla 13.825 novih registracij.
Julija 2024 se pokaže naslednja slika: tržni delež v letu 2024 do danes le 3,5 odstotka. Focus pred Kugo in Pumo. Dacia, na primer, ima 2,6-odstotni delež in nima nobene serije gospodarskih vozil. Nikakor pa ne pomeni, da nam Ford ni všeč. Focus se je pred nekaj meseci na testu zelo dobro odrezal. Kolegi imajo še vedno lepe spomine na različne modele Focusa RS ali Fieste ST. Veliko ljudi v nemško govorečih državah se rado spominja preteklosti: dedek z Granado, otroštvo v Taunusu ali Sierri, Escort ali Fiesta kot njihov prvi avtomobil, otroški grehi s Caprijem. Ali celo majhni zabavni avtomobili, kot sta prva Puma in Streetka. Zato je bilo še toliko večje razočaranje, ko smo ime Capri znova videli na dvotonskem električnem SUV-ju.
Ford Fiesta 1976 – 2023
In kako na to gleda podjetje samo? Družba Ford Europe je podala svoje stališče. Komentarji se dobesedno glasijo: “Čeprav razumemo, da se osredotočate na “mainstream” segmente, bi radi poudarili le nekaj točk, zakaj Ford ni več zastopan v vseh segmentih – in kako dobro se Puma in Kuga obneseta v svojih segmentih:
Načrtno preusmerjanje iz “mainstream” segmentov v donosnejše segmente crossoverjev, SUV-jev in posebnih vozil je del Fordove dolgoročne strategije za Evropo.
Puma je letos najbolje prodajani avtomobil v Združenem kraljestvu – julija 2024 (YTD) je bilo prodanih 99.200 vozil, kar je 6,2-odstotna rast v primerjavi z letom prej.
Kuga je že tri leta zapored (2021-2023) najbolje prodajani priključni hibrid v Evropi.
Skupna prodaja modela Kuga v juliju 2024 (YTD) znaša 65.700 vozil – več kot katero koli drugo vozilo v segmentu srednje velikih vozil.
Število naročil za Fordova nova električna modela Explorer in Capri je na pravi poti, da bi podprli prehod strank na elektrifikacijo. S Pumo, Kugo, Mustangom, Broncom – in Mach-E, Explorerjem in Caprijem – Ford ponuja prepričljivo paleto vozil, ki se ji ne more kosati noben drug proizvajalec.“
In še: “Pri Fordu menimo, da je zavajajoče, ko v svojem članku trdite, da: “Ko bo Focus umrl, bo Mustang edini avtomobil v Fordovi evropski ponudbi”. To je dejansko napačno. Ford poleg Mustanga ponuja široko paleto avtomobilov, ki jih ne more ponuditi noben drug proizvajalec: Nova Kuga in Puma – in kmalu tudi električna Puma. Povsem novi električni avtomobili, kot sta Explorer in Capri, ter Mustang Mach-E, Tourneo Courier, Tourneo Connect in Bronco.”