Audi je že od nekdaj znan kot konformist avtomobilizma – udoben, zanesljiv, a brez kakšnih divjih oblikovalskih vragolij. Njihovi modeli so po silhueti prepoznavni tudi po desetletjih, kot babičin stari naslanjač, ki ga nočeš zamenjati. Tako je bilo tudi pri prehodu iz prve generacije Q5 (2008) v drugo (2016). A, glej ga zlomka, osem let pozneje so pri Audiju sklenili, da je čas za malce preobrazbe.
Čeprav nova Q5-ka ne izgleda kot vesoljsko plovilo iz prihodnosti, pa se je le spravila v “moderni čas”. Tista prejšnja vijugasta bočna linija je zdaj zlikana, kar da avtu malo bolj poslovni videz – kot bi si nadel srajco za pomemben sestanek. Vrata so širša, blatniki pa so nekoliko bolj “našopirjeni”. Zadek? Močni boki, ki dajejo vedeti, da ta SUV ni kar tako.
Spredaj je še vedno tista velika, prepoznavna Audijeva maska, ki je podobna tisti, ki jo nosijo že leta. Motorni pokrov so dvignili, da bi dali avtu nekaj več stasa – ali pa vsaj občutek, da gre za resen avto. Žarometi so zdaj v stilu “temačne elegance” in imajo najnovejšo LED tehnologijo. Dnevne luči? Odvisno od različice, a jih lahko prilagajate kot svojo frizuro – osem različnih stilov!
A prava zabava je na zadku. Šest OLED panelov, 266 svetlobnih segmentov in povezovalni svetlobni pas, ki teče od enega konca do drugega. Dodatne luči niso le za okras, ampak celo komunicirajo s prometom – morda ti celo pomežiknejo, ko se jim približaš.
Pod pokrovom ni pretresov – še vedno stara dobra klasika. Osnovna motorja sta 2.0 TFSI in 2.0 TDI, oba zdaj v blagi hibridni različici. Za tiste, ki jim diši več konjev, je tu še SQ5 z V6 TFSI, ki zmore 270 kW (367 KM). Priključni hibrid pa obljublja do 100 kilometrov dosega, a natančne številke bomo še čakali.
Notranjost? Če ste že sedeli v novem A5 ali A6 e-tron, se boste počutili kot doma. Za volanom te pričaka 11,9-palčni zaslon, na sredini 14,5-palčni, oba pa rahlo ukrivljena proti vozniku, da vam ne uide nič pomembnega. Če sovoznik rad gleda filme, je zanj na voljo še 10,9-palčni zaslon – a, pozor, ta deluje le, ko je avto parkiran. Notranji oblikovalci so se tokrat resnično potrudili z detajli in materiali.
Novi Q5 je malenkost zrastel – zdaj meri 4,71 metra, kar je 3,6 centimetra več kot prej. Naslednje leto prihaja še športnejša različica, Q5 Sportback. Audi bo Q5 proizvajal v Mehiki, na ceste pa se zapelje že v prvem četrtletju prihodnjega leta.