in ,

Cupra Terramar: Vse o bratu novega Audija Q3

Cene za SUV z motorjem na notranje izgorevanje se začnejo pri 43.020 evrih

Prihodnji Audi Q3 bo imel španskega bratranca, oba pa bodo izdelovali na Madžarskem: Cupra je sredi leta 2022 že prikazala študijo Terramar kot skoraj serijsko vozilo. Morda nekoliko prezgodaj, saj je serijska različica predstavljena šele zdaj. To ni še en električni avtomobil, Terramar stavi na motorje z notranjim izgorevanjem in priključne hibride. Ime novega modela Cupra Terramar je poklon zgodovinskemu dirkališču Autòdrom de Sitges-Terramar, kjer se je leta 2018 rodila znamka Cupra.

Dimenzije in zasnova

Poglejmo dejstva: Terramar je dolg 4519 mm, visok 1584 mm, širok 1863 mm in ima medosno razdaljo 2681 mm. S tem je nekoliko krajši, a bistveno bolj raven od novega VW Tiguana, s katerim si deli medosno razdaljo in platformo. Prostornina prtljažnika vozila Terramar v osnovnem položaju znaša 602 litra. Največja obremenitev prikolice je 1.800 kg (1.5 eTSI) in 2.200 kg (2.0 TSI 4Drive). Dovoljena obremenitev vlečnega ojesa je 80 kg. Cena priključka za prikolico: 975 evrov.

Sprednji del modela Cupra zaznamuje nos v obliki morskega psa. Terramara ima nov svetlobni podpis znamke v obliki treh trikotnikov z žarometi Matrix LED. Logotip znamke je uokvirjen z dvema črtama, ki dajeta površinam dolgega pokrova motorja „kiparski značaj in dinamiko ter poudarjata proporce vozila“. Tako se izraža proizvajalec. 18-palčna platišča so serijska, 20-palčna pa stanejo od 915 do 1.310 evrov. Vgrajen in osvetljen logotip Cupra je nameščen na sredini med zadnjimi žarometi, prav tako kot osvetljen napis Terramar.

SUV bo na voljo v devetih zunanjih barvah, vključno z dvema mat barvama: Century Bronze Matt in Enceladus Grey Matt (2.435 EUR, samo za določene stopnje opreme). Ponudbo dopolnjujejo Dark Void, ki jo je navdihnila plazemska barva razstavnega vozila DarkRebel, Fiord Blue (brez doplačila), Glacial White, Cosmos Blue Metallic, Midnight Black in Graphene Grey. Pribitki znašajo od 770 do 1.120 evrov.

Notranjost

Notranjost je precej digitalna: voznik ima pred seboj virtualni kokpit v 10,25-palčnem formatu in 12,9-palčni zaslon na dotik na sredini. S spremenjeno strojno opremo in zmogljivejšo programsko opremo prilagodljiv zaslon združuje prednosti vnosa na dotik z osvetljeno drsno vrstico za nastavljanje klime in glasnosti. Poznamo ga iz prenovljenega modela VW Golf. Z možnostjo vgradnje nastavljivih gradnikov je mogoče informacijsko-zabavni sistem prilagoditi individualnim zahtevam. Na voljo je tudi head-up zaslon na vetrobranskem steklu.

Motorji

Preidimo na poglavje o motorju. Kot smo že omenili na začetku, se Cupra pri Terramarju zanaša na motorje z notranjim izgorevanjem; tu ni izključno električnih pogonov. To funkcijo opravlja 13 cm daljši Tavascan. Vendar pa Cupra v sporočilu za javnost za model Terramar ne omenja dizelskih možnosti. Po tem se morda razlikuje od VW Tiguana in Audija Q3, ki prav tako uporabljata platformo MQB Evo skupine Volkswagen. Kaj ponuja začasni nabor motorjev? TSI, blagi hibrid in priključni hibrid. Začne se z bencinskim motorjem s 110 kW (150 KM) in 48 V prostornino 1,5 litra ter 7-stopenjskim menjalnikom DSG. Ta „eTSI“ ponuja 250 Nm največjega navora, do 100 km/h potrebuje 9,3 sekunde in doseže največjo hitrost 205 km/h.

Na voljo sta tudi dva bencinska motorja TSI, prav tako s 7-stopenjskim DSG, vendar s pogonom na vsa kolesa: 150 kW (204 KM) in 195 kW (265 KM) v različici Terramar VZ. Slednji ima največji navor 400 Nm, do 100 km/h sprinta v 5,9 sekunde in se ustavi šele pri 243 km/h. Ljubitelji priključnih hibridov lahko izbirajo med dvema različicama: s 150 kW (204 KM) in različico VZ z 200 kW (272 KM). Motor 1,5 TSI je kombiniran z elektromotorjem in velikim paketom baterij s kapaciteto 19,7 kWh (neto).

S tem naj bi nova Cupra Terramar prevozila več kot 100 kilometrov izključno na električni pogon. Baterijo je mogoče polniti na cesti z do 50 kW enosmernega toka ali doma z uporabo wallboxa z do 11 kW. Vozno dinamiko vozila Terramar lahko spremenite z izbiro različnih voznih profilov: Comfort, Performance, Cupra (za različice VZ), Offroad (za različice s pogonom na vsa kolesa) in Individual. ESP je mogoče nastaviti na način Sport za vse motorje, za različice VZ (2.0 TSI 265 KM in e-HYBRID 272 KM) pa ga je mogoče tudi deaktivirati (ESC Off).

Cene

Cupra Terramar je že na voljo v nemškem konfiguratorju, vendar še niso na voljo vse zgoraj navedene možnosti motorjev. Cene se začnejo pri 43.020 evrih za motor 1,5 eTSI s 150 KM. Za primerjavo: VW Tiguan z enako močjo stane 41.655 evrov. Tukaj je pregled vseh cen za novi Terramar:

Cupra Terramar (2024)Cena v Nemčiji
1.5 eTSI 110 kW (150 KM), 7-stop.-DSG, 2WD43.020 €
2.0 TSI 195 kW (265 KM), 7-stop.-DSG, 4WD55.795 Euro
VZ 1.5 e-Hybrid 200 kW (272 KM), 6-stop.-DSG, 2WD56.100 Euro
VZ 1.5 e-Hybrid 200 kW (272 KM), 6-stop.-DSG, 2WD, posebni model America’s Cup59.945 Euro
2.0 TSI 195 kW (265 KM), 7-stop.-DSG, 4WD, posebni model America’s Cup58.515 Euro

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja

Žarometi Bugattija Chiron stanejo toliko kot novi Porsche 911

KG Mobility Actyon kot daljši in elegantnejši Torres