Mercedes EQC je že dolgo mrtev, a tega nihče ni opazil

EQC je bil eden prvih Mercedesovih poskusov prodaje električnega vozila po vsem svetu, vendar v ZDA ni bil nikoli predstavljen. Prvotno naj bi bil tam velik SUV predstavljen leta 2021, torej z več kot enoletno zamudo. Vendar se je Mercedes „po celovitem pregledu dogajanja na trgu“ odločil, da ameriškega vizuma za visoko motorizirano električno vozilo ne bo izdal. Zdaj smo izvedeli, da model že nekaj časa ni na voljo po vsem svetu.

Jan Weber, odgovoren za mednarodno komuniciranje o izdelkih EQ pri Mercedesu, je v elektronskem sporočilu za Motor1 potrdil, da bo model EQC dejansko ukinjen v drugem četrtletju leta 2023. Tako je – zadnji stari EQC je bil sestavljen pred več kot letom dni. Julija 2022 je Business Insider poročal o načrtovanem koncu modela EQC maja 2023, vendar znamka tega ni nikoli uradno objavila. Zdaj smo dobili potrditev, čeprav več kot leto dni pozneje. Čeprav EQC ne obstaja več, se pričakuje, da se bo ime vrnilo za povsem drugačno električno vozilo. To bo tekmec Tesle Model 3, v njem pa bodo odmevi konceptnega vozila Vision EQXX. Velik bo približno toliko kot limuzina razreda C ali C (zato mu ime EQC veliko bolj ustreza) in bo temeljil na Mercedesovi modularni matrici MMA. Podobno kot stari EQC, ki si je osnovo delil z vozili z notranjim izgorevanjem, tudi MMA ne bo izključno električna platforma.

“Mrtev” EQC

Christoph Starzynski, podpredsednik družbe Mercedes-Benz za razvoj električnega pogona, nam je leta 2022 povedal, da bo kompromis na strani motorja z notranjim izgorevanjem. Z drugimi besedami, arhitektura je v prvi vrsti namenjena električnim avtomobilom, za vozila z notranjim izgorevanjem pa bodo na voljo določene koncesije. Toliko o sloganu „Najboljše ali nič“, kajne? V nasprotju s sedanjimi vozili EQ naj bi imel model EQC (ime ni potrjeno) bolj prijeten oblikovalski jezik. Če si želite predstavljati njegovo svežo zasnovo, si oglejte koncept razreda CLA. Predvidevamo, da bo v serijsko vozilo vključeno strokovno znanje o aerodinamiki, ki ga je pridobil model Vision EQXX.

Koncept CLA

V konceptni različici je bil CLA oglaševan z dosegom do 750 kilometrov. Vendar predvidevamo, da bo ustrezna vrednost EPA nižja. Pričakovati je, da bodo cenejše različice opremljene z litij-ionsko fosfatno baterijo. Dražji modeli bodo opremljeni z anodami iz silicijevega oksida, ki omogočajo večjo gostoto energije in s tem daljši doseg. Čeprav Mercedes ni razkril velikosti baterijskega sklopa, je verjetno, da ima koncept uporabno zmogljivost približno 89,6 kWh. Ta izračun temelji na navedenem dosegu in porabi energije 8,3 kilometra na kilovatno uro. Na voljo je tudi tehnologija polnjenja z napetostjo 800 voltov.

Vohunska fotografija Mercedes limuzine (2025)

Prihodnji EQC bo tekmoval tudi s povsem električno limuzino serije 3, katere začetek prodaje je potrjen za leto 2026. BMW-jev model bo deloval na lastni platformi za električne avtomobile, saj se novi razred ne uporablja za vozila z notranjim izgorevanjem. Tudi tu bi se lahko vrnilo staro elektronsko ime, in sicer i3. Tudi prihodnji Audi A4 EV, ki naj bi bil predstavljen konec tega desetletja, bo imel posebno platformo za električne avtomobile. Mercedesova limuzina bo eden od prvih štirih modelov na platformi MMA, poleg dveh crossoverjev in kombilimuzine. Novinci bodo verjetno nadomestili sedanjo generacijo modelov GLA, GLB in CLA Shooting Brake. Ne smemo pozabiti, da je načrtovan tudi popolnoma električni „mali G“, ki bo sedel pod kultnim razredom G, ki je bil pred kratkim prav tako deležen električnega tretmaja.

Več podobnih zgodb

PRIPOROČAMO