in , ,

Kia Tasman: Tu je novi korejski pick-up

Prvi tovornjak te znamke združuje nekonvencionalno zasnovo s terenskimi lastnostmi.

Po navidezno neskončni seriji napovednikov je Tasman končno tu. Toda s „tukaj“ ne mislimo na Evropo, saj se tam ne bo prodajal. Konkurent Forda Rangerja ali Toyote Hilux bo na voljo na domačem trgu v Južni Koreji ter v Avstraliji, na Bližnjem vzhodu in v Afriki. In kot bi pričakovali od srednje velikega pick-upa, je ta delovni konj na voljo v več različicah.

Kia bo Tasmana ponujala z enojno in dvojno kabino ter z zmanjšano šasijo. Kot je bilo nakazano že na predoglednih slikah, je tovornjak skoraj iz vseh zornih kotov videti edinstven. Le zadek ni tako nenavaden. Četudi je v zadnja vrata vtisnjen velik logotip. Najbolj nor kot je profil z oblogo karoserije, ki spominja na uši. Na voljo bo tudi možnost za bolj konvencionalen kolesni lok, pri katerem črni del obdaja celoten kolesni lok in ne le konico.

Tasman izstopa tudi z nekonvencionalnim sprednjim delom, pri katerem so navpični žarometi potisnjeni na stran. Še en prevelik logotip Kia in ukrivljen pokrov motorja dajeta tovornjaku bolj mišičast videz. Na splošno pa to ni pick-up Telluride, za kakršnega so ga nekateri imeli. To velja tudi za tisto, kar se skriva pod polarizirajočo karoserijo. To je pick-up na lestvičnem okvirju in ne na samonosilni karoseriji.

V notranjosti ni tako robusten, kot bi lahko sklepali iz zunanjosti. Notranjost je bolj podobna notranjosti avtomobila in je opremljena s tremi zasloni. Na voljo je 12,3-palčni digitalni instrument, 5-palčni zaslon na sredini in 12,3-palčni zaslon na dotik za infozabavni sistem. Kljub velikodušnemu prostoru na zaslonu se Kia ni odpovedala tradicionalnim stikalom. Še vedno je na voljo peščica gumbov za dostop do najpogosteje uporabljenih funkcij.

Da gre za pravi tovornjak, lahko ugotovite po gumbu za diferencial z omejenim zdrsom in stikalu za način nizkega razpona. Nenavadno je, da je na sredinski konzoli nameščena plošča z merami pickupa: dolg je 5,38 metra in širok 1,90 metra. Medosna razdalja tam ni navedena, vemo pa, da Tasman med osema meri 3,27 metra. Glede na trg bo novi tovornjak na voljo s šeststopenjskim ročnim ali osem-stopenjskim samodejnim menjalnikom ter pogonom na zadnji ali vsa kolesa. V Koreji Tasmana poganja 2,5-litrski bencinski motor z močjo 281 KM. Čeprav pospeški v tem segmentu ne igrajo pomembne vloge, lahko doseže 100 km/h v 8,5 sekunde. Proizvajalec navaja največjo hitrost 185 km/h.

V Avstraliji je Tasman opremljen z 2,2-litrskim turbodizelskim motorjem z močjo 210 KM. Dosega enako najvišjo hitrost, vendar za doseganje hitrosti 100 km/h potrebuje 10,4 sekunde. Na Bližnjem vzhodu in v Afriki lahko kupci izbirajo med tema dvema motorjema z notranjim izgorevanjem. Oba imata 80-litrski rezervoar za gorivo. Največja vlečna zmogljivost vozila znaša 3.500 kilogramov, nosilnost se giblje med 1.017 in 1.195 kilogrami, prostornina prtljažnika pa dosega 1,16 kubičnega metra.

osjo z listnatimi vzmetmi. Proizvajalec trdi, da lahko tovornjak prečka do 80 centimetrov globoko vodo, kot varnostni ukrep pa so na voljo vodotesni priključki za nekatere notranje dele. Na voljo so terenske pnevmatike s 17- in 18-palčnimi kolesi ter več načinov vožnje za premagovanje različnih površin: „Desert“, „Mud“, „Snow“ in „Rock“. Kia pravi, da so prostor za glave, ramena in noge v drugi vrsti najboljši v razredu in da je mogoče zadnje sedeže zložiti za 22 do 30 stopinj. Ko zložite zadnja sedeža, boste našli dva skrita predala za shranjevanje dragocenosti, ki jih ne želite pospraviti v prtljažni prostor. Tasman ima tudi dve točki za brezžično polnjenje, zvočni sistem Harman Kardon, zložljivo konzolno mizico in držala na stebričkih A.

Kia bo od prvega dne ponujala 13 dodatkov, vključno s platišči s ključavnicami in stranskimi podstavki. Zadaj je osvetljen tovorni prostor mogoče opremiti z mehkim pokrovom z metuljastimi vrati, drsnim pokrovom ali rolojem. Na voljo je tudi strešni prtljažnik, združljiv s strešnim šotorom. Koreja bo prvi trg, kjer bo Tasman na voljo v prvi polovici leta 2025, preden bo Kiin prvi pick-up predstavljen v Avstraliji, Afriki in na Bližnjem vzhodu. Podjetje pričakuje, da bo Saudova Arabija eden najpomembnejših trgov za tovornjak, zato bo svetovna premiera potekala na mednarodnem avtomobilskem salonu v Džedi.

Tasman ni edini pick-up, ki ga pripravlja Kia, saj naj bi do leta 2027 na trg prišel električni tovornjak. V začetku leta so ga morda opazili na testnih vožnjah v ZDA. Popolnoma električni Tasman je verjetno načrtovan tudi za druge trge.

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja

Hyundai RN24 Concept: Goli električni stroj za driftanje

Trump: Tuji avtomobilski proizvajalci morajo izdelovati avtomobile na naših tleh