Jaguar Type 00: Dobrodošli v Jaguarjevo prihodnost

Jaguar je v Miamiju razkril povsem nov model, ki se imenuje Type 00. Pri znamki ponosno trdijo, da njihov najnovejši avtomobil ni kopija prav ničesar, kot pravi njihov nov slogan: »Ne kopirajte ničesar.« In to na nek način tudi drži, saj je oblika precej radikalna in se vsekakor razlikuje od tega, kar smo pri Jaguarju prej vajeni. Po drugi strani pa sama oblika nekoliko spominja na Rolls Roycev koncept Specterja iz leta 2022, ki je bil kasneje sicer zavržen.

Nov Type 00 (beri »nič nič«) označuje povsem nov začetek znamke, ki ga napovedujejo že večji del zadnjega meseca. Jaguarjeva marketinška kampanja je bila precej kontroverzna, vendar vsekakor edinstvena, na kar so pri znamki seveda tudi ciljali. Če pomislimo na zadnji čas, ko je bil Jaguar v središču pozornosti vseh medijev, bi morali verjetno nazaj vse do leta 1961, ko so na ženevskem avtosalonu prvič razkrili E-Typa. Vendar tokrat so pozornost pritegnili na povsem drug način kot takrat v Ženevi, saj so s spremembo slavnega logotipa skakajoče mačke in s nekoliko posebnim marketinškim materialom sprožili ogromno govora po spletu. Ampak, kot pravijo, vsaka reklama je dobra, čeprav je slaba.

Elektrifikacija je ena glavnih tem Jaguarjeve preobrazbe. Sicer vemo, da to ni Jaguarjev prvi poskus električnega avtomobila – I-Pace je namreč dopolnil že 6 let. Cilja pa Jaguar tokrat precej visoko, saj imajo namen novega Type 00 postaviti tik ob bok Porscheju Taycanu in Audiju e-tron GT, vendar s svojimi precej ogromnimi gabaritnimi merami sega bolj v razred BMW i7. Meri namreč kar pet metrov v dolžino in dva metra v širino, torej Type 00 vsekakor ni lahkoten ali eleganten kos avtomobilskega oblikovanja, pravzaprav ravno nasprotno. Besede, s katerimi lahko opišemo novo obliko, bi se glasile: široko, krepko, impozantno. Na nek način oblika tega gran tourisma deluje še bolj impozantno kot ta Range Roverja. S svojimi, milo rečeno, ogromnimi merami za avto svojega razreda bo zanimivo videti, kako se bo avtomobil obnašal na naših cestah.

Koncept Type 00 je sicer zaenkrat le še to – koncept. Njegov namen je bolj nakazati nov oblikovni jezik znamke kot pa čim bolj natančno pokazati njihov naslednji model, čeprav je nov štirivratni gran coupe predviden že za pozno leto 2025. Gran coupejevska različica bo prva med Jaguarjevimi novimi modeli, pozneje pa bo, seveda, kot se za današnje trende spodobi, tudi SUV, ki naj ne bi ciljal v razred Range Roverja, ampak bolj Ferrarija Purosangue, seveda brez atmosferskega V12 motorja. Cene se bodo predvidoma začele pri približno 110.000 €, kar je manj kot Range Rover. Glede na proporcije razkritega koncepta lahko sklepamo, da bo gran tourismo različica opremljena s samomorilskimi zadnjimi vrati, kar pa spominja že na Rolls Royca. Nenazadnje pa bomo videli tudi dvovratnega coupeja, ki je za zdaj sicer še v konceptni fazi.

Sicer smo do zdaj našteli že veliko podobnosti z drugimi avtomobili, vendar to ne pomeni, da Jaguar ni ustvarjal. Nov Type 00 ima spredaj in zadaj novo oblikovno značilnost, in to je 16 vodoravnih prečk, ki bodo na voljo tudi v vertikali in v različnih gostotah. Na konceptu so lahko tudi na mestu zadnjega stekla, vendar bo zanimivo videti, ali bo temu tako tudi na končnem izdelku. Izgleda, da so te prečke avtogram novega Jaguarja, saj so jih precej ponosno razkrili že pred dvema tednoma. Kot celota pa koncept izgleda precej mogočno in mišičasto, kot kaže – v novih Jaguarjih vsekakor ne boste neopaženi.

Glede tehničnih podrobnosti pa nas Jaguar žal ni presenetil z vrstnim šestvaljnikom, atmosferskim V8 ali čim podobnim. So pa razkrili, da bodo novi Jaguarji imeli precej impresiven električni pogonski sklop. Sicer še veliko podrobnosti niso razkrili, sta pa podatka o 1000 konjskih močeh in 770 km dosega dovolj, da sklepamo, da bo nova arhitektura JEA (Jaguar Electrical Architecture), na kateri bodo temeljili novi modeli, precej napredna.

Notranjost novega Type 00 je v trenutni fazi še polna konceptovske domišljije in fantazije, ki ne bo prišla do končne proizvodnje. Seveda jim je oproščeno, saj so pri Jaguarju jasno povedali, da gre za koncept. Barski trik notranjosti je seveda 3,2-metrska osrednja hrbtenica, ki je izdelana iz medenine. Ampak naj vas razočaram, da v končni proizvodnji te v takšni obliki po vsej verjetnosti ne bo, saj homologacijski predpisi tega ne dopuščajo zaradi izvleka potnikov v primeru nesreče. Seveda noben nov avtomobil ni popoln brez zaslonov, noben koncept pa brez zložljivih zaslonov. In Type 00 ni nič drugačen, saj lahko na konceptu vidimo dva ogromna zaslona, ki se bosta pospravila, ko ne bosta v uporabi. To sicer ima svoj smisel, saj Jaguar dela na novih projicirnih zaslonih, ki bodo med vožnjo izničili potrebo po zaslonih. To bi po vsej verjetnosti vozniku izključilo nekaj motenj, oblikovalcem notranjosti pa dalo več svobode. Na koncu so torej veseli vsi, razen inženirjev, ki bodo te zaslone morali zasnovati. V notranjosti boste zaman pričakovali okrasne elemente iz orehovega furnirja, kroma in usnja, saj to ni več Jaguar od včeraj – govorimo o jutrišnjem Jaguarju. Namesto teh bodo na voljo bolj trajnostne rešitve, kot so volneni dodatki v notranjosti.

Jaguar je za novega Type 00 in njegove hčerinske modele postavil prav vse na kocko. Tovarne so zaprli in jih prilagodili proizvodnji novih električnih modelov, trgovci pa ne bodo imeli ničesar za prodajati vsaj še naslednjih 12 mesecev, z izjemo neprodane zaloge in servisiranja vozil. Popolna preobrazba znamke je načeloma poteza, ki se ji proizvajalci izogibajo zaradi vseh tveganj, povezanih s tem. Jaguar pa že iz zgodovinskega vidika nikoli ni bil povsem predvidljiva znamka, kar jo je vedno naredilo posebno. Sedaj jim drugega, kot da se držijo nove identitete kot pijanec plota, več ne preostane, saj je to njihova zadnja možnost pred izumrtjem.

Več podobnih zgodb

PRIPOROČAMO