Svež zrak, 4,0-litrski V8 z dvema turbinama in ena najhitrejših zložljivih streh na svetu: Razgrnimo zaveso za novi Aston Martin Vantage Roadster, ki bo od drugega četrtletja leta 2025 dopolnjeval model Vantage s fiksno streho v ponudbi Aston Martin, ki je bil pred približno letom dni popolnoma prenovljen.
Zunanjost
Zunanjost modela Vantage Roadster sledi – kdo bi si to mislil – linijam kupeja. Nagnjen pokrov motorja, izrazito povečana maska hladilnika in mišičast zadnji del niso le estetski, temveč tudi funkcionalni. Večji dovod zraka izboljša hlajenje motorja za 30 odstotkov, aerodinamika vozila pa je bila optimizirana, da bi zmanjšala zračni upor, ko je mehka streha odprta in zaprta.










To nas pripelje do mehke strehe. Edina formalna razlika v primerjavi s kupejem: uporablja mehanizem Z-sklopa, ki ne potrebuje dodatnih pokrovov in ga je mogoče odpreti ali zapreti v samo 6,8 sekunde – tudi pri hitrosti do 50 km/h. Ta zasnova prihrani težo in zniža težišče, kar naj bi pozitivno vplivalo na vozne lastnosti. Ta zasnova prihrani težo in zniža težišče vozila, kar naj bi pozitivno vplivalo na vodljivost. Roadster je na voljo v barvah, kot sta „Iridescent Sapphire“ ali „Bronze Flare“, streha pa je lahko konfigurirana v več odtenkih, vključno s črno, modro in rdečo.
Notranjost
Notranjost vozila Vantage Roadster je izdelana iz materialov, kot sta usnje Haircell in Alcantara, ki jih je mogoče kombinirati s kromiranimi in karbonskimi poudarki ter tako ustvariti osebno vzdušje. Sedeži so ogrevani in nastavljivi v osmih smereh; prezračevani sedeži in razširjena nastavljivost sta na voljo kot opcija. Roadster ima 10,25-palčni zaslon na dotik infozabavnega sistema, ki združuje upravljanje z gestami in fizična stikala za ključne funkcije, kot so načini vzmetenja in klimatska naprava.






Za avdiofile (ki sovražijo zvok motorja) Aston Martin ponuja dva sistema: standardni sistem z 11 zvočniki ali opcijski sistem Bowers & Wilkins, ki je opremljen s tehnologijo prostorskega zvoka. Kljub odprti zasnovi naj bi bil kokpit roadsterja prijetno tih, tudi ko je mehka streha zaprta, trdi proizvajalec. Ključna beseda: visokokakovostna izolacija. In Vantage je bil vedno bolj GT kot čistokrvno dirkališče.
Pogon in tehnika
Srce Vantage Roadsterja je 4,0-litrski motor V8 z dvema turbinama, ki tako kot v kupeju zagotavlja 665 KM in 800 Nm navora. Ta pogonski agregat, ki je na zadnji kolesi povezan prek 8-stopenjskega samodejnega menjalnika ZF, pospeši vozilo od 0 do 100 km/h v 3,6 sekunde. Najvišja hitrost je 325 km/h. Stik s cesto vzpostavljajo blažilniki Bilstein in posebej razvite pnevmatike Michelin Pilot Sport S 5. Majhna pomanjkljivost modela z zložljivo streho? Pri predelavi v kabriolet morate vedno računati na nekaj dodatne teže. Pri modelu Vantage je razlika med obema modeloma skupaj 60 kilogramov.

Razporeditev mase v razmerju 49:51, aluminijasta konstrukcija in togi elementi podvozja naj bi kljub temu prispevali k stabilnosti in okretnosti vozila. Držanje na cesti dodatno optimizirata elektronski diferencial z omejenim zdrsom in napredni sistemi za nadzor vleke, ki jih je mogoče nastaviti v osmih stopnjah ter prilagoditi načinu vožnje in razmeram na cesti. Znano iz zaprtega modela Vantage.
Uvedba na trg in cene
Kot smo že omenili, je začetek prodaje modela Vantage Roadster načrtovan za drugo četrtletje leta 2025. Kupci bodo lahko vozilo prilagodili s storitvijo „Q by Aston Martin“ in izbirali med številnimi barvami, notranjimi materiali in tehničnimi možnostmi. Začetna cena naj bi znašala približno 180.000 evrov, odvisno od izbrane opreme in možnosti personalizacije.

Primerjava s kupejem
Vantage Coupé ima tršo karoserijsko strukturo. Z enakimi zmogljivostnimi podatki kot Roadster doseže za 0,1 sekunde boljši pospešek in enako najvišjo hitrost. Coupé ima tudi nekoliko večjo prostornino prtljažnika.