Test: BMW i4 eDrive40 Gran Coupe: Športna eleganca iz druge perspektive

Sklepanje kompromisov na področju voznih lastnosti nikoli ni bila značilnost Bavarcev, kar se odraža tudi pri električnem modelu i4, ki uspešno združuje udobje z zgledno mero športnosti.

Pri BMW-ju so se pri prenovi električne kupejevske limuzine i4 več kot očitno držali načela »če ni pokvarjeno, ne popravljaj«, saj so spremembe na zunanjosti v primerjavi z modelom pred prenovo ostale precej minimalne. Najbolj očitna sprememba so zadnji laserski žarometi, katere je doslej bilo moč videti le na omejeni seriji M4 CSL, vendar so ti del paketa M Sport Pro, torej na osnovnem modelu zadnji žarometi ostajajo nespremenjeni. Podobna zgodba se odvija tudi na sprednjem delu, kjer se grafika žarometov zgleduje po tistih na prenovljenem M3, ki smo ga mimogrede že imeli na testu (če želiš, daj na to besedo povezavo do testa M3, če ne, pa to izbriši). Prav tako so pri BMW-ju nekaj pozornosti namenili odbijačema, na voljo pa je tudi nova barva Cape York Green, s katero se je lahko pohvalil tudi naš testni primerek. Rezultat je nadvse elegantna, a hkrati športna limuzina s padajočo streho, na koncu katere domuje majhen spojler; prav kombinacija silhuete in spojlerja pa bo zagotovo obrnila še kakšno glavo ali dve več, kot bi sicer.

Tudi notranjost ostaja zvesta trendu minimalnih sprememb, novi so le izjemno prijeten in čokat volan s prisekanim dnom ter zračniki klimatske naprave, ki so nekoliko bolj odprte oblike, vendar njihova funkcionalnost ostaja enaka. Sedeži nudijo odlično bočno oporo in so zelo udobni, na našem testnem primerku pa so bili odeti v novo M PerformTex oblazinjenje, kar v marketinškem žargonu pomeni kombinacijo tkanine in alkantare. V splošnem je voznikovo okolje vzorno urejeno, vse funkcije so logično razporejene in delujejo točno tako, kot bi pričakovali. Večina funkcij se sicer nahaja v osrednjem zaslonu, vendar je sam vmesnik uporabniku zelo prijazen, temu primerna pa je tudi zelo hitra procesorska enota. Grajamo le nekoliko cenene ročaje za nadzor smeri pihanja klimatske naprave, predvsem pa odsotnost obvolanskih pedal za nastavitev rekuperacije, saj je ta nastavitev med vožnjo težko dostopna – zakopana je namreč pregloboko v menijih infozabavnega sistema.

Na področju prostornosti nas je i4 pustil s nekoliko sladko-kislim priokusom. Namreč, zaradi padajoče strehe je prostor na zadnji klopi postal precej omejen, zlasti za glavo, zaradi baterije, ki se skriva pod tlemi kabine, pa je okrnjen tudi prostor za noge. Rezultat je za odrasle nekoliko (pre)utesnjena zadnja klop, za otroke ali odrasle manjše rasti pa bo prostora dovolj. Ravno nasprotno velja za prtljažnik, ki je v primerjavi z limuzinsko serijo tri predvsem zaradi »hatchback« prtljažnih vrat dobil na uporabnosti. Sama kapaciteta prtljažnika znaša 470 litrov, kar v kombinaciji z ogromno odprtino pomeni, da prostora za vsakodnevne potrebe ne bo zmanjkalo praktično nikoli. No, vsaj v kolikor na dnevni bazi ne prevažate hladilnikov ali pohištva.

Kljub dejstvu, da i4 tehta dobre 2,1 tone, si pri BMW-ju vendarle niso dovolili, da bi to vplivalo na vozne lastnosti. Vožnja je v praktično vseh scenarijih odlična, predvsem po zaslugi prilagodljivega vzmetenja. Celotno podvozje je sicer tudi v najmehkejši nastavitvi naravnano pretežno na trdo plat, vendar zahvaljujoč zračnemu vzmetenju na zadnji osi kakršne koli nepopolnosti na cesti blaži z odliko. Vozniško izkušnjo še dodatno dopolnjuje zelo dober občutek na volanu, kombinacija vseh omenjenih lastnosti in pogona na zadnji osi ustvari vozniško izkušnjo, ki je z leti postala pregovorna za BMW-jeve avtomobile.

Čeprav je i4 s prenovo prinesel tudi novo štirikolesno gnano različico xDrive40, ki s dvema elektromotorjema razvije 401 konjsko moč, je naš testni primerek gnala že znana eDrive40 motorizacija. Pogon je sestavljen torej iz elektromotorja, ki kot že omenjeno domuje na zadnji osi, razvije pa 340 KM in 430 Nm navora. Konji se hranijo iz baterije neto kapacitete 81,3 kWh, kar bi po tovarniških podatkih naj zadoščalo za 567 km dosega po WLTP ciklu. Praksa sicer namiguje na nekoliko drugačne številke, saj smo na našem testu s porabo 20,2 kWh/100 km dosegli le 400 km, na avtocesti, ko se poraba giblje okoli 22 kWh/100 km, pa boste v realnosti dosegli le dobrih 350 km. Na tem mestu še velja poudariti, da smo te številke dosegli na zimskih pnevmatikah, a hkrati v praktično idealnih vremenskih razmerah. Če bi govorili o križancu ali o mestnem avtomobilu, bi to povsem zadostovalo, ampak v kontekstu potovalnikov bi ta številka morala biti nekoliko višja. Ker smo v času testa vozili pretežno po magistralnih cestah in avtocestah, je poraba povsem zadovoljiva, krivdo za nekoliko kratek doseg pa lahko pripišemo bateriji, kateri ne bi škodila kakšna kilovatna ura kapacitete več. Drži, če se na avtocesti desnega pasa držite kot pijanec plota, bo doseg bistveno narastel, a tovrstno početje povozi ves smisel potovalnika.

Morda smo tukaj bili nekoliko (pre)grobi, ker situacija vendarle ni tako slaba, predvsem po zaslugi polnjenja, saj se je BMW tukaj precej dobro oddolžil. Polnjenje se je na našem testu izkazalo kot mala malica. Prvi faktor je BMW-jeva odlična polnilna storitev BMW Charging, ki je delovala kadarkoli, vedno in povsod brez kakršnih koli zadržkov. Drugi, še nekoliko pomembnejši faktor pa je hitro polnjenje s kar do 205 kW moči na enosmernem toku, ki ga (če vam uspe najti ustrezno polnilnico) tudi v praksi doseže. Na eni od hitrih polnilnic je polnjenje od 20 do 90 % trajalo 35 minut, kar je vzoren rezultat. K temu pripomore tudi možnost predgretja baterije. Polnjenje na izmeničnem toku pa je z močjo 11 kW povsem standardno.

+ vozne lastnosti

+ izgled

+ udobje

+ polnjenje

+ prostoren prtljažnik

prostor na zadnji klopi

nastavitev rekuperacije je skrita (pre)globoko v infozabavnem sistemu

– kapaciteta baterije bi lahko bila (še) nekoliko večja

Res je, da je prenova prinesla bore malo, a to ne spremeni dejstva, da je i4 še vedno odličen avtomobil. Pravzaprav si upam trditi, da bo s svojimi voznimi lastnostmi utišal prav vsakega skeptika elektrike, točno to je namreč storil tudi meni. Ja, drži, postanki na avtocesti bodo morda nekoliko bolj pogosti, kot bi si želeli, a hkrati ne bodo predolgi. Cena? Za osnovni eDrive40 model bo potrebno odšteti vsaj 60.050€, našemu testnemu primerku s obilico dodatne opreme pa je cena narasla na dobrih 82 tisočakov. Premijska cena za premijski izdelek, torej. Če bi moral prenovljenega i4 povzeti v enem stavku, bi zapisal tole: kljub elektrifikaciji i4 ostaja zvest BMW-jevi formuli za odlične avtomobile.

TEHNIČNI PODATKI

MOTORštevilo motorjev – 1; moč – 250 kW; navor 430 Nm
BATERIJALi-ion; kapaciteta (bruto) – 83,9 kWh; kapaciteta (neto) – 81,3 kWh; moč polnjenja (AC) – 11 kW; čas polnejnja (0%-100%, AC) – 08:30; moč polnjenja (DC) – 205 kW; čas polnjenja (10%-80%, DC) – 00:30
KAROSERIJA5-vratna, kombilimuzina; segment – G (športni); število sedežev – 5; mere (d/š/v) – 4.783 mm x 1.852 mm x 1.448 mm; medosna razdalja – 2.856 mm
NOTRANJE MEREprtljažnik – 470-1290 l
PODVOZJEzavore – hlajeni diski spredaj, hlajeni diski zadaj; gume spredaj- 245/40R19; gume zadaj – 245/40R19; obračalni krog – 12,5 m;
MASEmasa – 2.125 kg; nosilnost – 555 kg; skupna masa – 2680 kg
ZMOGLJIVOSTIpospešek – 5,6 s do 100 km/h; najvišja hitrost – 190 km/h; poraba WLTP – 16,4 kWh/100km; doseg – 567 km

CENE

CENA OSNOVNEGA MODELA60.050 EUR
CENA TESTNEGA MODELA85.662 EUR
spot_img

Več podobnih zgodb

PRIPOROČAMO