Ali karbonske zavore res ogrožajo zdravje dirkačev?

V času dirke v Singapurju so se mnogi mediji razpisali o smogu, ki naj bi se v času dirke še v večji meri razpasel nad vzhodnoazijsko metropolo kot sicer. Skrb za zdravje dirkačev je ena od prioritet organizacije, ki je slednjim odsvetovala tek na prostem prav zaradi singapurskega smoga.

Karbonske zavore pri zaviranju v okolico oddajajo prah, za katerega ni povsem jasno, v kolikšni meri ogroža zdravje dirkačev.

S smogom se dirkači srečajo tudi v Šanghaju, pred tem je po tem slovela tudi VN Indije, a dejstvo ostaja, da so dirkači na vsaki dirki izpostavljeni onesnaženemu zraku, s se o tem javno pravzaprav ne govori. Glavna težava je črn prah, ki ga v ob zaviranju v okolico oddajajo karbonske zavore. »Po vsaki dirki imam črne saje v nosu,« pravi Valtteri Bottas.

Kako delujejo zavore v F1?

Finec poudarja, da težava ni prah z njegovega dirkalnika: »Najbolj si prahu izpostavljen, če pred tabo vozi drug dirkalnik, še posebej pa, če si v koloni.« Tudi njegov moštveni kolega Lewis Hamilton je že opozarjal na možne škodljive posledice vdihovanja prahu, ki ga oddajajo karbonske zavore.Kakšne učinke in posledice na zdravje dirkačev pravzaprav ima omenjeni prah, še ni povsem jasno, za zdaj pa ni videti, da bi bila na to temo kmalu sprejeta kakšna pomembna odločitev. Teoretično bi sicer bilo najbolj enostavno v čelade vgraditi neke vrste zračni filter, ki bi filtriral zrak do dirkačevega nosu ali pa uporaba konvencionalnih zavor, ki so v Formuli 1 seveda že nekaj časa »pase«.

spot_img

Več podobnih zgodb

PRIPOROČAMO