Osem najboljših startnih mest na prvih enajstih dirkah letošnje sezone, a od tu naprej ne gre več. Enkrat je bil Red Bull, potem se je pričelo obdobje Ferrarija, ki si je aboniral prvo startno mesto. Mercedes pa ugiba, kam se je izgubila sijajna forma kvalifikacij pred poletnim premorom. Kajti tudi v Suzuki niso bilo kos izjemnemu Ferrariju. Andrew Shovlin, vodja inženirjev pri Mercedesu, se tačas intenzivno ukvarja s to temo. “Postavlja se vprašanje, zakaj smo bili v petek na treningu tako dobri, saj smo bili najhitrejši. A na kvalifikacijah je bilo dovolj le za drugo startno vrsto. Ferrari je bil na kvalifikacijah neverjetno hiter.“
Obstajal je vtis, kot da je Ferrari v primerjavi s prostim treningom naredil korak naprej. Shovlin namreč poudarja, da Mercedes ni postal počasnejši, temveč se je moral občutno izboljšati Ferrari. Dejansko je bilo časovno izboljšanje pri rdečih občutno večje kot pri srebrnih. “To ima lahko veliko vzrokov. Na primer bi lahko imeli za kvalifikacije in dirko boljši motor kot na treningih. Lahko jim je tudi uspelo izboljšati dirkalnik, prav tako pa sta se lahko tudi dirkača bolje pripravila na stezo. Poleg tega je bilo zelo vetrovno in morda to ustreza njihovem dirkalniku.” Pri tolikšnih obrazložitvah je po mnenju Shovlina samo nekaj gotovo: “Nismo ravno prepričani, kaj bi lahko bil vzrok. Vemo le to, da na kvalifikacijah nismo dovolj hitri. To se je pokazalo na mnogih zadnjih dirkah. In to moramo popraviti.“
Statistika letošnje sezone govori podoben jezik. Do Hockenheima je Mercedes v povprečju dosegel startno mesto 2, od Hungaroringa naprej pa mesto 3. Povprečen zaostanek do pole positiona se je pri času kroga iz 100,225 povečal na 100,437 odstotka, kvota pole positionov pa se je poslabšala iz 72 odstotkov na nič. Pri tem je še zanimivo, da se je tudi kvota zmag od dirke na Madžarskem zmanjšala iz 82 na 50 odstotkov. Vse to kaže na znan vzorec, da je Mercedes na kvalifikacijah v podrejenem položaju, toda boljši na dirkah. Slednje pa pomaga le pogojno, meni Shovlin: “Delati moramo na tem, da lahko z našim dirkalnikom bolje prehitevamo.” Kajti njihov W10 tačas ne more mimo Ferrarijevega SF90. Zadnji primer smo lahko opazili v Suzuki, kjer Hamilton nikakor ni mogel mimo Vettla – kljub prednosti v gumah in pomoči DRS sistema. Po besedah Shovlina pa to ni novost. Ta trend je obstajal že na preteklih dirkah. “Lahko nadoknadimo zaostanek, se približamo, na dirki smo celo hitrejši, vendar pa ne moremo mimo. To je naša naloga, ki jo moramo rešiti.”