in ,

FIA diskvalificirala Renault za dirko na Japonskem

Pred dirko za VN Mehike je FIA objavila svojo razsodbo o ekipi Renault, ki je na dirki za VN Japonske uporabil nedovoljen pripomoček. Daniel Ricciardo in Nico Hülkenberg sta bila za dirko v Suzuki diskvalificirana in sta tako ostala brez osvojenih točk.

Foto: Hasan Bratić

Renault je izgubil šesto (Daniel Ricciardo) in deseto mesto (Nico Hülkenberg), ki ju je dosegel na dirki za VN Japonske. Varuhi pravil FIA so namreč diskvalificirali oba dirkalnika francoske ekipe. Po sestanku v Ženevi, so strokovnjaki krovne organizacije prišli do zaključka, da sta dirkalnika Renaulta na Japonskem dirkala z nedovoljenim pomagalom. Zato je sledila izključitev.

Renault je po dokazih krovne organizacije FIA na dirki za VN Japonske nastopal z nedovoljenim pomagalom in je bil zaradi tega iz dirke diskvalificiran – Foto: Hasan Bratić

Izključitev je sledila po pritožbi ekipe Racing Point, ki je po dirki v Suzuki vložila uraden protest, saj so sumili, da Francozi nastopajo s samodejnim sistemom za nastavitev uravnoteženosti zavorne moči. Komisarji dirke so v Suzuki potrdili, da so zasegli krmilni enoti in volana obeh dirkačev in da bodo vse to preverili tako na strojni kot tudi programski opremi in podatkih. Renault pa je na drugi strani sporočil, da so protest ekipe Racing Point vzeli na znanje in da bodo pripravili obsežno in detajlno obrambo, da ta protest ovržejo.

Ekipa Racing Point, ki je po dirki v Suzuki vložila uraden protest, naj bi namig, da Renault krši športni in tehnični pravilnik, dobila od nekdanjega sodelavca francoske ekipe.

In očitno njihova obramba varuhov pravil ni mogla prepričati. “Ta sistem krši člen 27.1 športnega pravilnika, kjer stoji, da mora dirkač svoj dirkalnik upravljati sam in brez tehničnih pomagal,” tako pravilnik. FIA pa je v svoji obrazložitvi diskvalifikacije pojasnila: “Programska oprema za nadzor zadnjih zavor ekipe Renault dela primerno odgovarjajočim predpisom členov 11.1.3 in 11.1.4 tehničnega pravilnika. Sistem ne dela po programiranju, ki je odvisen od položaja dirkalnika na stezi, kar je bilo prepovedano.

Daniel Ricciardo in Nico Hülkenberg sta tako ostala brez svojih uvrstitev, ki sta jih dosegla v Suzuki in s tem izgubila pomembne točke – Foto: Hasan Bratić

FIA še navaja: “Dirkača Renaulta sta gumbe na volanu uporabila za nastavitev uravnoteženosti zavor, primerno členu 8.6.3 tehničnega pravilnika. V ozadju tega pa Renaultov sistem ne krši nobenega tehničnega pravila, uporablja pa domiseln novi način določene dvoumnosti pravilnika. Konec koncev se na ta način, kot pomagalo, krši nastavitev uravnoteženosti zavor, ker dirkača določene nastavitve nista potrebovala sama upravljati. Zaradi tega je bil ta sistem spoznan kot nelegalen.” Iz dokumentov FIA pa je še razvidno, da naj bi ekipa Racing Point, ki je vložila protest, namig dobila od nekdanjega sodelavca ekipe Renault.         

1 komentar

Komentiraj

One Ping

  1. Pingback:

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja

Takšen je povsem novi VW Golf osme generacije

Po diskvalifikaciji: Kaj pravijo v ekipi Renault?