in

SVET FIA – WMSC: Spet zastavica in brez skrivanja dirkalnikov

Svet FIA (WMSC) je sprejel kar nekaj odločitev. Določil je nove dobavitelje standardnih delov za Formulo 1, ekipam prepovedal zakrivanje dirkalnikov, po letu dni pa odpravil pravilo ciljne zastavice.

Foto: Hasan Bratić

WMSC, svet krovne organizacije FIA, je v sredo opravil zadnji sestanek v letu 2019. In ker je bil največji zalogaj, pravila za leto 2021, varno pod streho, se je lahko 26 članov tega sveta ukvarjalo z drugimi vprašanji.

Na primer o novih dobaviteljih standardiziranih delov za Formulo 1. FIA je namreč za sezono 2021 standardizirala nekaj komponent in za njih objavila tudi razpise. V Parizu pa so se sedaj odločili: BBS bo ekipam Formule 1 dobavljal platišča, Bosch bencinsko črpalko in dovod goriva, Magneti Marelli pa tako imenovano Primer bencinsko črpalko. Za te tri dobavitelje pomeni ta pogodba s Formulo 1 dober posel, kajti ekipe bodo morali te komponente kupovati po določeni ceni. Lahko smo prepričani, da bodo tukaj obstajale atraktivne marže.

BBS bo v sezoni vsem ekipam dobavljal svoja platišča.

Nadaljnje odločitve sveta FIA zadevajo le fine poprave pravilnika. Tako so okrog nadzora goriva precizirali določene formulacije, da bi s tem zakrpali luknje v pravilniku. In povrhu so tako v športnem kot tudi tehničnem pravilniku prilagodili manjše detajle.

V sezoni 2020 ne bo več elektronski signal določal konec dirke, temveč se vračamo na staro črno-belo karirasto zastavico.

FIA pa je naredila korak nazaj pri odločitvi pred začetkom letošnje sezone, kjer je veljalo, da je uraden znak konca dirke elektronski signal na displeju dirkačev v kokpitu in ne karirasta črno-bela zastavica. Od prihodnjega leta naprej bo omenjena črno-bela zastavica znova zavezujoč signal za konec dirke. Če se bo z njo pomahalo, pomeni, da je dirke konec. Razlog za spremembo pravilnika na tem področju pred sezono 2019, je bil spodrsljaj na dirki v Kanadi leta 2018, ko je manekenka Winnie Harlow en krog prehitro označila konec dirke. Letos pa je prišlo do velikega spodrsljaja – na dirki za VN Japonske – z novim elektronskim signalom. Zaradi napake sistema, je le-ta krog prezgodaj označil konec dirke. To je bilo očitno dovolj, da so znova posegli pa stari preverjeni zastavici.

Ekipe v prihodnjem letu na zimskih testiranjih ne bodo smele več ograjevati in zakrivati svojih dirkalnikov.

Na koncu pa je WMSC še oznanil zadnje zavezujoče pravilo Formule 1. In sicer gre za to, da se ekipam v bodoče na zimskih testiranjih prepove zakrivati svoje dirkalnike. Tako naj bi testiranja postala bolj zanimiva tako za navijače kot tudi predstavnike medijev in predvsem za fotografe.       

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja

MATTIA BINOTTO: Letošnji naslov smo izgubili že leta 2018

Reakcija FIE: Za 2020 dodatna enota MGU-K