in ,

Dirkači se upirajo proti TRACK-LIMITS sranju

Črtani časi krogov, 5 sekund kazni: Omejitve steze oziroma Track-Limits so za mnoge dirkače Formule 1 predmet nejevolje. V Imoli se je ustvaril upor proti izletnim conam.

Na treningu in kvalifikacijah VN Emilije Romanje se je znova v središču pozornosti znašla dolgočasna tema: Omejitev steze oziroma Track-Limits. Pri čem je to v času asfaltiranih izletnih con tema skoraj na vseh dirkališčih. Še posebej osupljiva je bila ta težava na VN Portugalske, ko so samo v enem dnevu črtali kar 123 časov krogov. Na edinem treningu v Imoli je bilo podobno – skupaj 60 črtanih časov posameznih dirkačev.

Tako kot v Portimau, je vodstvo dirke tudi v Imoli reagiralo pred začetkom kvalifikacij. Zaradi razburjenja dirkačev, so v zavoju 15 namesto bele linije določili robnik za omejitev. “Sedaj je vožnja v tem zavoju veliko bolj tekoča in boljša, nasploh pa so dirkači nenehno zahajali s steze,” je spremembo pojasnil Lando Norris. Kljub temu pa so komisarji na kvalifikacijah v tem odseku nekaterim dirkačem morali brisati njihove čase. Sodeč po navedbah dirkačev, so težava izletne cone, ki dirkaču omogočijo zapuščanje steze brez izgube časa.

Najbolj glasen kritik omejitev steze v Imoli je bil Daniil Kvjat, dirkače ekipe AlphaTauri, ki meni, da morajo odgovorni spremeniti izletne cone, da bi se prenehalo s tem sranjem bele črte.

Daniil Kvjat je za te izletne cone našel zelo ostre besede: “Ne potrebujemo teh razprav o belih linijah, potrebujemo peščene izletne cone stare šole. Če zaideš s steze, si kaznovan in tako ne bi bilo potrebno skrbeti za vso to sranje okrog bele linije. To me tako zelo jezi. To ubija dirkanje in ubija tako sijajne steze,” meni Rus v pogledu Imole. Tudi Norris se zavzema za peščene izletne cone: “Zavoj 9 je verjetno najboljši primer, če lahko enostavno zapelješ s steze. To se mora spremeniti. V najboljšem primeru morajo biti zavoji takšni, kot je zadnji pred ciljem. Kdo tam zapelje s steze, za tega pomeni ‘Game Over’.

Dirkači pridno uporabljajo asfaltirane izletne cone, saj v tem primeru pri zapuščanju steze ne izgubijo časa, tvegajo pa na določenih mestih, da se jim dosežen čas kroga briše.

Pierre Gasly prav tako meni, da so za mnoge zavoje peščene izletne cone najboljša rešitev. Toda sam lahko živi tudi z asfaltom: “Dokler je jasno, kje je meja in da je za vse enako.” Z njim se strinja tudi Carlos Sainz, ki ob pogledu nazaj na kvalifikacije pravi: “Menim, da je pravilo omejitve steze dobro delovalo. Predvsem, ko je FIA v zavoju 15 belo linijo zamenjala z robnikom.” Toda mnoge steze dajejo prednost globokim robnikom, ki so koristni za motociklistične dirke, in seveda asfaltiranim izletnim conam. “Najti moramo rešitev, ki bo zadovoljila obe strani,” meni Norris. Kako bi izgledal kompromis, pa mladi dirkač McLarna ni mogel povedati. Tudi Daniil Kvjat ni želel predstaviti predloga: “Nimam veliko kreativnosti, kar se tiče teh zadev. Imam drugo delo, saj nisem oblikovalec stez temveč dirkač.”                          

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja

Tudi RENAULT proti zamrznitvi motorjev

Serija EXTREME E se predstavi