in ,

BMW iX: Bavarska ELEKTRIČNA ADMIRALSKA ladja

Proizvodnja naj bi se pričela v drugi polovici prihodnjega leta v tovarni Dingolfing.

Pozabite na serijo 7 – BMW ima povsem novo admiralsko ladjo. Novinec je velik, popolnoma električen, popolnoma povezan in na pol avtonomen. Do zdaj smo ga poznali kot iNext, toda prehod s prototipa na proizvodni model je ustvaril bolj prepoznavno in enostavno ime BMW iX. Čeprav je še vedno v “fazi razvoja pred serijsko proizvodnjo”, je povsem električni novinec razkril (skoraj) vse svoje skrivnosti.

Veliki SUV, ki ga vidite v spodnji galeriji, temelji na novi arhitekturi, ki jo je bavarski proizvajalec razvil posebej za električna vozila. Pred predhodnikom ima veliko prednosti, vendar se zdi, da je BMW najbolj ponosen na napredek pri avtomatiziranih tehnologijah vožnje in digitalnih storitev. Na primer, uporabljena raven računalniške moči omogoča obdelavo 20-kratne količine podatkov v primerjavi z dosedanjimi modeli.

Glede zunanjih dimenzij je iX zelo blizu BMW-jevim avtomobilom višjih razredov, ki jih poganjajo motorji z notranjim zgorevanjem, saj ima enako dolžino kot X5, enako višino kot X6 in enako velikost koles kot X7. To se ne sicer ne preslika ravno v eleganten športni terenec, vendar znamka s sedežem v Münchnu poudarja minimalističen dizajn, ki “izraža futuristično obliko užitka v vožnji”.

Ogromna maska spredaj prav tako ne pomaga pri iskanju brezkompromisne lepote, vendar menimo, da je celotni koncept oblikovanja tukaj zasnovan po mantri, ki sledi obliki – sama maska namreč vključuje tipala, kamero in radarsko tehnologijo za napredne sisteme, ki pomagajo vozniku pri vožnji.

BMW iX je prvo BMW-jevo serijsko vozilo s šesterokotnim volanom, za katerega avtomobilski proizvajalec pravi, da “izboljšuje dostop in vozniku omogoča boljši pogled na informacijski zaslon.” Druga značilnost kabine, ki je pritegnila našo pozornost, je električna konzola z gumbi za nastavitev sedežev, ki je zdaj nameščena na vratnih oblogah, podobno kot to že vrsto let počne določeno podjetje iz Stuttgarta. Omeniti velja tudi, da ima BMW iX največjo stekleno površino kateregakoli izmed modelov te bavarske znamke.

Velikega športnega terenca poganja povsem električni pogonski sklop pete generacije. V tem primeru se le-ta zanaša na dva elektromotorja s skupno močjo “več kot 500 konjskih moči” oziroma 375 kilovatov. To bi moralo biti dovolj, da BMW iX z mirovanja od 0 do 100 kilometrov na uro doseže v manj kot 5,0 sekunde.

Zahvaljujoč baterijam zmogljivosti 100 kWh bi moral tale Bavarec prevoziti do 600 kilometrov, merjenih z evropskim WLTP-standardom. Upoštevajte, da vse številke niso dokončne in “temeljijo na trenutni stopnji razvoja avtomobila.”

Številke glede polnjenja zvenijo še bolj impresivno. Hitro polnjenje z enosmernim tokom do 200 kW naj bi iX-u omogočilo, da v 40 minutah napolni do 70 odstotkov kapacitete akumulatorja. Poleg tega naj bi hitro 10-minutno polnjenje omogočalo do 120 kilometrov dosega.

O natančnem datumu, ko bo iX prispel na tekoče trakove, pri BMW-ju še niso spregovorili, vendar v Münchnu pravijo, da bi se morala proizvodnja začeti nekje v drugi polovici prihodnjega v tovarni v bavarskem mestu Dingolfing. BMW iX naj bi na trg prispel konec prihodnjega leta.

Galerija: BMW iX

IANNONE: Kot bi mi IZTRGALI SRCE!

VN TURČIJE – Urnik in vreme ter zmesi gum