in ,

McLAREN Artura: 670 konjev in brez VZVRATNE prestave

Pri McLarnu so predstavili kompromis med električno prihodnostjo in superšportno sedanjostjo, ki je dobil ime Artura.

Gre za superšportnika, ki ga poganja sredinsko nameščen motor, ki zmore 670 KM, sam avtomobil pa tehta 1.496 kilogramov, kar se morda na prvi pogled za rasnega športnika ne zdi prav omembe vredna informacija, a je potrebno takoj dodati, da ima Artura vgrajen tudi elektromotor z baterijami, ki omogočajo, da se trideset kilometrov lahko odpelje izključno na elektriko.

McLarnovcem je maso uspelo zmanjšati z delom na številnih področjih, zaradi česar so se odločili za povsem samosvojo konstrukcijo karoserijskih delov, veliko pa so se posluževali tudi uporabe karbonskih vlaken, tako da varnostna kletka tehta vsega 82 kilogramov.

Podobna zgodba se je odvila tudi pri pogonskem agregatu z notranjim zgorevanjem, kjer so v Wokingu namesto preizkušenega osemvaljnika V-oblike uporabili povsem nov trilitrski V6 z dvema turbopuhaloma. Nasproti stoječa si valja sta nameščena pod kotom 120 stopinj, zaradi česar so lahko uporabili krajšo odmično gred, s čimer so spet prihranili pri masi vozila, hkrati pa poskrbeli za nižje težišče.

Blok motorja in bati so iz aluminija, turbinska polnilnika zaradi tehnologije krogličnih ležajev omogočata hitrejše kroženje zraka, hkrati pa omenjena tehnologija s pomočjo elektronskega krmiljenja omogoča stalno vzdrževanje ustreznega tlaka, zaradi česar turbo luknje seveda ni.

Posebej zanimiva pa je zgodba z dvosklopčnim menjalnikom, ki ima sicer osem prestavnih razmerij in lahko prenaša moč tako elektromotorja kot motorja z notranjim zgorevanjem, a nima vzvratne prestave. Za vožnjo nazaj je namreč zadolžen elektromotor, ki se v ta namen vrti v nasprotni smeri.

McLaren Artura je priključni hibrid, baterijo zmogljivosti 7,4 kWh pa je s pomočjo standardnega kabla do 80 odstotkov mogoče napolniti v dveh urah in pol. Omenimo še zmogljivosti – 0 do 100 km/h v treh sekundah in najvišja hitrost 330 km/h.

Ta zanimivi superšportnik v osnovi stane 225 tisoč dolarjev, McLarnovi saloni pa že sprejemajo naročila. Prve dobave naj bi sledile v tretjem četrtletju letošnjega leta.

Galerija: McLaren Artura

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja

KAZENSKE TOČKE: Kdo se v sezono 2021 odpravlja najbolj OBREMENJEN?

FIA verjame, da je IZENAČITEV MOTORJEV nepotrebna