in ,

VN NIZOZEMSKE, kvalifikacije: Pole position VERSTAPPNU, dve prekinitvi v Q2

Max Verstappen je osvojil najboljši štartni položaj za jutrišnjo dirko, tesno pred Lewisom Hamiltonom, ki je za Nizozemcem zaostal za tri stotinke. Tretje mesto je z velikim zaostankom zasedel Valtteri Bottas.

Foto: HB Press

Za nami so kvalifikacije VN Nizozemske, na katere so mnogi navijači Formule 1 čakali z navdušenjem. In to ne samo zaradi novega prizorišča in izjemno zanimive ter razgibane steze, temveč tudi zaradi dejstva, kako se bodo dirkači “sporazumeli” – vsaj v Q1 in deloma Q2 -, da svoj hiter krog odpeljejo brez motečih dejavnikov. Misija nemogoče, kar se je v Q1 še kako potrdilo.

Toda na koncu smo bili kljub dvema prekinitvama v Q2 priča v tretjem delu izjemnemu dvoboju letos dveh najboljši dirkačev v polju. Pogled na časovno razpredelnico pove vse. Max Verstappen je uspel tekmeca Lewisa Hamiltona prehiteti za tri pičle stotinke sekunde. Že tretji Valtteri Bottas je bil le v vlogi statista, saj je zaostajal že za pol sekunde. Čeprav v začetku dirkaškega konca tedna ni kazalo, sta se dobro odrezala oba dirkača Ferrarija, oba iz ekipe AlpineF1 pa potrdila odločno formo na tej stezi.

Izjemen krog je zadostoval za deseti pole position v njegovi karieri.

Kot rečeno, smo bili v Q1 na koncu priča pravi zmedi, zaradi katere sta izpadla Sergio Perez in Sebastian Vettel, ki je imel bližnje srečanje z Nikito Mazepinom, ki je spet križaril po stezi. A na koncu je Rus za oviranje dirkača Aston Martina okrivil moštvenega kolega Micka Schumacherja.

Q1 – Leclerc najhitrejši, izpadla Perez in Vettel, Mazepin in Schumacher na zagovor

Preden so se dirkači podali na stezo, je moral Carlos Sainz, ki je na tretjem prostem treningu razbil svoj dirkalnik, trepetati in upati, da ga bodo njegovi mehaniki pravočasno usposobili. Kot običajno pa so najprej na stezo zapeljali dirkači iz začelja, oba dirkača Haasa, Latifi, Tsunoda in razumljivo Kubica, ki nadomešča Kimija Raikkonena.

A kmalu so nastopili tudi glavni akterji, medtem ko je Latifi, dirkač Williamsa postavil trenutno najboljši čas kroga. Toda potem se je ob navdušenju oranžne armade na tribunah na svoj hiter krog odpravil Max Verstappen, ki je bil za dobrih šest desetink sekunde hitrejši od moštvenega kolega Pereza. Kmalu sta se za Nizozemca uvrstila Hamilton in Bottas, pri čem je Britanec zaostal za dobro desetinko sekunde, vendar na srednji zmesi gum. Počasi so dirkači prišli v ritem in vesela novica tudi iz boksov Ferrarija, saj je Sainz zapeljal na stezo.

Trenutek ko sta oba Haasa Vettlu uničila hiter krog, pri čem je želel neučakani Mazepin prehiteti moštvenega kolega Schumacherja, katerega je pozneje tudi okrivil za oviranje dirkača Aston Martina.

Medtem ko sta oba dirkača AlpineF1 še enkrat več dokazala, da jima ta steza odgovarja, se je Hamilton Verstappnu približal na manj kot desetinko – še vedno na srednji zmesi gum. Dobrih pet minut do konca sta bila med peterico, ki izpade po prvem delu, oba dirkača Aston Martina, pri čem je Sebastianu Vettlu uspelo napredovati, njegovemu kolegu Lanceu Strollu pa ne. A oba sta imela na razpolago še en poskus, tako kot tudi Ricciardo, ki je bil tačas izven Q2.

Avstralec se je kot prvi spopadel s stezo v upanju, da bo dosegel čas krog, ki mu bo omogočil napredovanje. Uspelo mu je in to prepričljivo, medtem pa se je na prvo mesto povzpel Leclerc. Med najboljšo petnajsterico so napredovali kot po tekočem traku. In zgodilo se je, česar so se mnogi bali. V poskusu da bi ujeli zadostno razdaljo, so dirkači pozabili, da prihajata Perez in predvsem Vettel na hitrem krogu. In Mazepin se je še enkrat pokazal v svoji luči, saj je pred dirkačem Aston Martina spreminjal smer, da bi ogrel gume, pri tem pa bi skoraj prišlo do nesreče. Vettel je tako kot Perez presenetljivo izpadel že v Q1.

Q2 – Verstappnov super krog, Russell in Latifi pa poskrbela za prekinitvi in predčasen konec Q2

V drugem delu se je Max Verstappen pošteno razjezil, saj je odpeljal krog v času 1:09.071 minute. Temu času nista mogla slediti ne Bottas in ne Hamilton, ki sta zaostala za šest desetink sekunde. Presenetljivo dobro se je s stezo v Zandvoortu znašel Giovinazzi, ki je vozil čase v kategoriji McLarna. In potem se je za Verstappnom z manj kot pol sekunde zaostanka razvrstil Leclerc s Ferrarijem, hitrejši od Mercedesov pa je bil tačas tudi Gasly.

George Russell je poskrbel v Q2 za prvo prekinitev.

Po prvem poskusu hitrega kroga so se izven deseterice, ki bi napredovala v Q3,  nahajali Russell, Stroll, Latifi, Norris in Tsunoda. A vsi omenjeni so imeli še en poskus. Kot prvi je poskusil Russell, tik za njim pa Latifi. V želji, da bi mu tudi na suhi stezi uspelo presenečenje, je bil dirkač Williamsa v trinajstem zavoju preveč pogumen in je zletel s steze, prečkal peščeno izletno cono in z zadkom treščil v zaščitno ogrado. Kljub temu, da je lahko nadaljeval, je bil drugi del kvalifikacij prekinjen. Čeprav je prekinitev trajala nerazumljivo dolgo, mehanikom Williamsa ni uspelo usposobiti dirkalnika, tako da je Russell končal.

Njegov moštveni kolega Nicholas Latifi pa za drugo in predčasni konec Q2

Slabe štiri minute, koliko je še ostalo za druge poskuse v drugem delu, so dirkači pohiteli na stezo.  Spet se je kot prvi odpravil Verstappen, ki je to najmanj potreboval, saj je bil njegov čas skorajda nedosegljiv. In potem je sledila druga prekinitev, za katero je poskrbel drugi dirkač Williamsa in sicer Nicholas Latifi, ki je tako Strollu in predvsem Norrisu ter ostalim odvzel možnost izboljšanja časa in morebitnega napredovanja v Q3. Kanadčana je odneslo v osmem zavoju, kjer je bočno trčil v zaščitno ogrado. Z razliko od moštvenega kolega sam ni mogel nadaljevati. Vodstvo dirke se je hitro odločilo, da nadaljevanje drugega dela kvalifikacij ne bo.

Q3 – Pole position izjemnega Verstappna, Hamilton le za las prekratek

Po nekoliko daljšem premoru zaradi ponovno nerazumljivo dolgega popravila ograde, se je pričel lov deseterice za najboljše izhodišče na jutrišnji dirki. Med temi najdemo dva dirkača Ferrarija, dva AlpineF1, dva Mercedesa, pa po en Red Bulla, McLarna, AlphaTaurija in Alfe Romea.

In znova je prvi na stezo zapeljal Verstappen, ki se je hotel ogniti gneči, ki je nastala že ob izhodu iz boksov, saj so dirkači že tam lovili zadostno razdaljo med seboj, kar je bilo nedvomno presenetljivo. V morju navdušenja svojih privržencev, je dirkač Red Bulla postavil prvi hiter čas in to kakšen, kajti Nizozemec se je spustil pod 1:09 minute. Prvi poskus obeh Mercedesov ni uspel, Bottas je zaostal za slabe tri desetinke, pol desetine več pa Hamilton.

Lewis Hamilton je bil na koncu prekratek za tri stotinke sekunde.

Gasly je presenetljivo zasedel četrto mesto, za njim pa sta bila oba Ferrarija, pri čem je bil Leclerc hitrejši od Sainza. Oba dirkača Scuderije sta bila zadnja, ki sta za izjemnim Verstappnom zaostala za manj kot sekundo. Od sedmega do desetega mesta pa so se razvrstili še Alonso, Giovinazzi, Ricciardo in Ocon. Še enkrat več moramo pohvaliti Giovinazzija, ki želi s to predstavo morda svojim delodajalcem povedati, da bodo storili napako, če ga pošljejo skozi izhodna vrata.

Tretji Valtteri Bottas je za prvima dvema zaostal že za pol sekunde.

A vsi so imeli še po en poskus, tako da so se dobre tri minute pred koncem odpravili na stezo. Upati je bilo, da se ne ponovi zadnji zavoj v Q1. A začelo se je že pri izhodu iz boksov. Zares nerazumljivo početje, ki ga bodo morali varuhi pravil vzeti pod drobnogled. Po ogrevalnem krogu pa je šlo zares. Ali bo Max zadržal pole position, ali pa bo enemu izmed Mercedesov uspelo premagati ta zares sijajen čas prvega poskusa.

Verstappnu je kljub slabšemu prvemu in tretjemu sektorju uspelo izboljšati svoj čas in to je, kot se je na koncu izkazalo, bilo še kako potrebno, kajti Hamilton se mu je približal na tri stotinke sekunde. Verjamemo, da je mnogim na tribunah zastal dih. Kajti če Max časa ne bi izboljšal, bi imela na koncu z Lewisom identičen čas, kar bi bilo izjemno.  

Tretji je bil s pol sekunde zaostanka Bottas. Odlično četrto mesto je zasedel Gasly, peti in šesti pa sta bila oba dirkača Ferrarija, Lecler pred Sainzem. Tudi na sedem mestu je bil dirkač Ferrarija, v službi Alfe Romea in sicer Giovinazzi. Osmo mesto je pripadlo Oconu pred moštvenim kolegom Alonsom na devetem mestu, deseterico pa zaključuje Ricciardo.  

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja

Toto WOLFF: Ustavite ČAS ob RDEČI ZASTAVI na treningu

Nasmejani Max VERSTAPPEN : “Zares lep občutek”