in ,

Dirka za VN SAVDSKE ARABIJE: HAMILTON se je z zmago na KAOTIČNI dirki točkovno IZENAČIL z Verstappnom

Lewis Hamilton je bil tudi s poškodovanim dirkalnikom najhitrejši na dirki za VN Savdske Arabije, kar pomeni, da se bo prvenstvo na tak ali drugačen način odločilo prihodnjo nedeljo v Abu Dabiju.

Po turbulentni soboti so bile oči navijačev uprte predvsem v start dirke na ozki, a hkrati zelo hitri stezi. Večina dirkačev se je odločila za pnevmatike srednje zmesi, le Lando Norris je začel z mehkim kompletom, na trdega pa so stavili Ricciardo, Sainz in Vettel.

Za razliko od začetnega festivala trčenj, ki smo ga videli na dirki Formule 2, je (prvi) start dirke Formule 1 za VN Savdske Arabije minil brez večjih pretresov. Še najbolj se je za ohranitev mesta moral potruditi Max Verstappen, ki mu je za ovratnik dihal Charles Leclerc, v ozadju pa smo prav tako videli nekaj dotikov, med drugim med Oconom in Tsunodo. Mercedes je uspel ubraniti prvi dve mesti (Hamilton pred Bottasom) in je tako imel idealne pogoje za kontrolo dirke.

Če je po nekaj krogih spredaj vse ostalo tako, kot je bilo na kvalifikacijah, pa smo več akcije videli v ozadju. Videli smo prehitevanje Ricciarda, ki je uspel priti pred Gaslyja, iz ozadja pa se je po neuspešnih kvalifikacijah prebijal tudi Carlos Sainz, ki je uspel prehiteti svojega idola iz mladosti, Fernanda Alonsa. Pred slednjega je na ravnini švignil še Antonio Giovinazzi.

V desetem krogu je na svoj račun prvič prišel tudi Bernd Mayländer, voznik varnostnega avtomobila, po tem, ko je v varnostni ogradi pristal Mick Schumacher, ki mu je pred tem v 22. zavoju “vzelo zadek”. Nemec je popolnoma uničil svojega Haasa VF21. Fazo varnostnega avta sta za postanek v boksih izkoristila oba dirkača Mercedesa, kar je omogočil tudi Bottas, ki je za varnostnim avtom vozil zelo počasi. Verstappen je ostal na stezi in je tako prevzel vodstvo.

Po dveh odpeljanih krogih za varnostnim avtom je Michael Masi izobesil rdečo zastavo, kar je bila seveda voda na mlin za Red Bull, saj je ob rdeči zastavi dovoljeno menjati pnevmatike, s tem pa je Verstappen prihranil obvezen postanek v boksih. Iz Mercedesovega tabora se je po radijski zvezi slišalo nekaj o zaroti, a ostalo je pri odločitvi komisarjev. Svoje mnenje o celotni zadevi je glasno izrazil tudi Lewis Hamilton, ki je opozoril tudi na (zanj) nelogično odločitev, da v Red Bullu pred prekinitvijo niso zavili v bokse.

V petnajstem krogu smo videli še drugi start, na katerem je s startnega mesta najbolje potegnil Lewis Hamilton, a ga je Verstappen z vprašljivim manevrom izven steze prehitel v prvi šikani, pred Britanca pa se je pri tem uspel vriniti še Esteban Ocon. Nekoliko bolj zadaj je Leclerc toliko zadel Pereza od zadaj, da je slednjega zavrtelo, povsem zadaj pa je Mazepin zamudil pri zaviranju in z vso hitrostjo trčil v zadek Russellovega dirkalnika. Kaos na celi črti!

Pred tretjim stoječim startom je Max Verstappen moral vrniti položaj Lewisu Hamiltonu, Ocon, ki je vse skupaj izpeljal legalno, je startal s prvega startnega mesta. Francoz je sicer solidno startal, a sta bila s Hamiltonom tako rekoč poravnana pred prvim ovinkom in precej desno, kar je z drznim manevrom izkoristil Verstappen in se v šikani prebil pred oba. V naslednjem krogu je Hamilton uspel prehiteti Ocona, Verstappen pa je po radiu sporočil, da sumi na izgubo moči Hondine pogonske enote.

Na naslednji incident ni bilo treba čakati dolgo, saj je v 23. krogu po dvoboju z Vettlom v ogradi končal tudi Yuki Tsunoda, ki pa je brez sprednjega krilca uspel “prišepati” do boksov, kjer so mu namestili nov nos. Tokrat je za čiščenje steze zadostovala virtualna različica varnostnega avta.

Dirka v Džedi je ponudila malo pravega dirkanja, saj je bilo nesreč (in posledično faz varnostnega avtomobila) res veliko, a hkrati omogočila izjemen dvoboj med glavnima protagonistoma. Pred zadnjo dirko sezone sta poravnana pri 369,5 točke.

Dvoboj veteranov in bivših moštvenih kolegov, Räikkönena in Vettla, se je prav tako končal z nekaj škode, saj je Finec s sprednjim levim kolesom zapeljal v hladilnik Vettlovega dirkalnika, kar je znova pomenilo fazo virtualnega varnostnega avtomobila, saj so delci Aston Martina ležali povsod po stezi.

Hamilton je v 37. krogu prišel v Verstappnovo DRS-okno in napadel na koncu startno-ciljne ravnine, a je Nizozemec spet šel zelo na nož in ubranil položaj. Spet je vse skupaj spomnilo na manever v Interlagosu. V naslednjem krogu pa smo videli res čudno situacijo, ko je Verstappen naenkrat upočasnil, Hamilton pa se ni več uspel izogniti trčenju in je s sprednjim krilcem zadel v zadek Nizozemčevega dirkalnika ter ga nekoliko poškodoval. Uradna razlaga je, da je Verstappen želel vrniti mesto, ki ga je pridobil z vožnjo izven steze.

S tem pa dvoboja še zdaleč ni bilo konec, saj je Verstappen za tako rekoč “konico nosu” spustil Hamiltona naprej, da se je izognil kazni, a ga nato takoj prehitel, nekaj trenutkov za tem pa so komisarji odločili, da mu vseeno dodelijo pet sekund kazni zaradi že omenjenega prehitevanja v prvem zavoju.

Krog kasneje je Hamilton tako ali tako prehitel Verstappna in začel večati prednost pred njim ter brez težav zmagal, dobil pa je tudi dodatno točko za najhitrejši krog na dirki. Za tretje mesto je Bottas na sami ciljni ravnini prehitel Ocona, za Francozom pa so se do točk pripeljali še Ricciardo, Gasly, Sainz, Leclerc, Giovinazzi in Norris.

Pred zadnjo dirko sezone sta tako oba protagonista za naslov prvaka točkovno povsem poravnana. Komisarji še meljejo, ali bo kateri od njiju dobil kazen, saj sta v igri oba. Čaka nas torej res zanimiv finale prvenstva. V kolikor oba v Abu Dabiju vpišeta ničlo, bo prvak Verstappen, ker ima letos več zmag.

VN Savdske Arabije, dirka – rezultati:

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja

Bo Verstappnova NAPAKA v “KROGU LETA” odločila PRVENSTVO?

VERSTAPPEN za “posladek” prejel še kazen, ker se je HAMILTON zaletel v njega