Govorice o Lexusovi različici Toyotinega modela Yaris Cross so krožile že nekaj časa, sedaj pa je Lexus LBX tudi uradno tukaj. Mali crossover, ki je umeščen pod model UX in je novi vstopni model znamke, je posredna zamenjava za opuščeni kombilimuzinski model CT. LBX temelji na isti platformi GA-B kot njegov Toyotin sorodnik, vendar se od njega razlikuje po videzu, ki se bolje ujema z Lexusovim oblikovalskim jezikom tako navzven kot navznoter.
Lexus LBX je dolg 4190 mm, širok 1825 mm in visok 1545 mm, njegova medosna razdalja pa znaša 2580 milimetrov. Mali Lexus, ki ima v serijski opremi 18-palčna platišča, je dejansko nekoliko večji od Yarisa Cross in tehta 1280 kilogramov. Na voljo bo z možnostjo izbire med pogonom na sprednji kolesni par in pogonom na vsa štiri kolesa, vse konfiguracije pa bodo na voljo izključno z brezstopenjskim menjalnikom.

Srce modela LBX je hibridni pogonski sklop, ki temelji na trivaljnem 1,5-litrskem bencinskem motorju. Ta proizvede sistemskih 136 konjskih moči (100 kW) in največji navor 185 njutonmetrov. To je dovolj elektrificirane moči za pospešek od 0 do 100 km/h v 9,2 sekunde in največjo vlečno zmogljivost 750 kilogramov.
Vse različice novega Lexusa imajo sprednje vzmetenje z MacPhersonovo premo, medtem ko zadaj uporabljajo torzijsko vez pri modelih s pogonom na sprednji kolesni par in dvojno premo, če se odločite za štirikolesni pogon. Tehnične specifikacije za slednjega še niso objavljene, vemo pa, da bo imel zadaj nameščen elektromotor. Zanimivo pa je tudi, da ima mali crossover masko hladilnika iz aluminija ter kolesne loke, blatnike in spodnje dele vrat, izdelane iz umetne smole, kar omogoča zmanjšanje njegove teže.
V notranjosti se LBX ponaša z 12,3-palčno popolnoma digitalno instrumentno ploščo z opcijskim head-up zaslonom, ki mu je dodan 9,8-palčni zaslon na dotik na sredinski konzoli. Infozabavni sistem podpira Apple CarPlay in Android Auto, a ima le prvi možnost brezžične povezave. Lexus je ponovno sodeloval z Markom Levinsonom, ki je poskrbel za zvočni sistem s 13 zvočniki, ki mu je priložen še nizkotonec.

Če se odločite za model s pogonom na sprednji kolesi, boste imeli za zadnjimi sedeži 332 litrov prtljažnega prostora. LBX s pogonom na vsa štiri kolesa bo verjetno manj praktičen zaradi dodatnega sistema, ki bo nameščen v spodnji del prtljažnika. Pri Lexusu poudarjajo, da niso sklepali kompromisov glede kakovosti in upoštevanja detajlov, pa čeprav gre za vstopni model. LBX je prvi model podjetja Lexus, katerega razvoj je primarno potekal v Evropi.
Začetek njegove serijske proizvodnje je načrtovan za konec letošnjega leta, prodaja v Evropi in nekaterih drugih trgih pa bo stekla v začetku leta 2024.
Galerija: Lexus LBX













