Teslin Model Y je bil prejšnji mesec na vrhu lestvice prodaje električnih vozil na Kitajskem, vendar je konkurenca vse večja. BYD je v zadnjem četrtletju prodal skoraj toliko električnih vozil kot Tesla, nove modele pa želijo prodati tudi drugi avtomobilski proizvajalci, ki želijo Tesli ukrasti tržni delež, vključno z Geelyjevim privlačnim in tehnološko bogatim modelom Jiyue 01.
Jiyue, ki se je preimenoval iz Jidu, je skupni projekt podjetja Geely ter tehnološkega in iskalnega velikana Baidu, ki ga pogosto imenujejo “kitajski Google”. Model 01, ki je serijska različica lanskoletnega koncepta Robot-01, je ravnokar prišel v prodajo in je videti kot dobra izbira. Čeprav je 01 v vseh dimenzijah, vključno z medosno razdaljo, večji od Modela Y, je hkrati cenejši. Cena osnovnega modela 01 Max se začne pri 249.900 juanih (34.000 USD), medtem ko Bloomberg poroča, da osnovni Model Y na Kitajskem stane 263.900 juanov (36.000 USD).

Max je enomotorno električno vozilo z 200 kW (272 KM), ki lahko pospeši do 100 km/h v 7,2 sekunde in prevozi 550 km s polnim polnjenjem 71,4 kWh baterije LFP. Za dodatnih 45.000 juanov (6.150 USD) lahko kupci nadgradijo vozilo s 100 kWh ternarno litijevo baterijo, ki čas sprinta zmanjša na 6,9 sekunde in poveča doseg na 720 km.
Lahko pa se odločijo za različico Max Performance z dvema motorjema, ki podvoji izhodno moč na 400 kW (544 KM), skrajša čas do 100 km/h na 3,8 sekunde in omogoča 660 kilometrov dosega s 100 kWh baterijo, navaja Car News China.
Elegantni 01, ki je videti kot cenovno ugodnejši Lotus Eletre, ima vrata brez okvirja za okno, nima zunanjih vratnih kljuk in ima diskreten aktivni spojler pod zadnjim steklom. Tudi v notranjosti je vse videti enako dobro, saj novi EV ponuja ogromen 35,6-palčni širokozaslonski digitalni instrumentni zaslon z ločljivostjo 6K in hitrim čipom Qualcomm Snapdragon 8295. Ena od slik na Jiyuejevi spletni strani prikazuje par fantov, ki v avtomobilu igrata dirkaško videoigro, pri čemer eden vozilo upravlja z volanom, drugi pa uporablja tradicionalno igralno konzolo.

Tehnologije pa s tem še ni konec. Sistem za glasovno interakcijo SIMO lahko upravlja vse vrste funkcij avtomobila, vključno z električnimi okni, Baidu pa je razvil dva različna avtonomna paketa z uporabo sedmih kamer z 8 megapiksli, štirih kamer s 3 megapiksli, 12 ultrazvočnih radarjev in petih radarjev z milimetrskimi valovi.
Tako kot njegov tekmec Model Y tudi Robo Drive in Robo Drive Max modela 01 ne uporabljata lidarja, medtem ko je imela konceptna različica modela 01, razkrita julija lani, dva lidarska senzorja. Lani poleti je Geely govoril o serijski različici, ki bo omogočala avtonomijo četrte stopnje, vendar ni videti, da bi bila ta raven že dosežena.
Galerija: Jiyue 01











