Zaradi zmanjšanega povpraševanja po popolnoma električnih vozilih je Volkswagen odložil odločitev o svoji četrti tovarni baterij, ki naj bi jo zgradil v eni od vzhodnoevropskih držav. Novica je prišla po tem, ko je Volkswagen objavil impresivno rast prodaje električnih vozil (BEV) v prvih devetih mesecih leta 2023, vendar tudi zmanjšano število naročil, kar odraža upočasnjeno povpraševanje, o katerem so poročali tudi drugi proizvajalci avtomobilov.
V izjavi, ki jo je v sredo delila Škoda, je Oliver Blume, predsednik uprave skupine VW, dejal: “Glede na tržne razmere, vključno z počasnim razmahom trga električnih vozil v Evropi … zaenkrat ni poslovnega razloga za odločitev o nadaljnjih lokacijah.”
Kot poroča Reuters, se je izvršni direktor v začetku tega tedna sestal s češkimi uradniki, ki so se zavzemali za gradnjo giga tovarne v njihovi državi. Po Volkswagnovi zamudi je češki predsednik vlade Petr Fiala dejal, da “ne morejo več zadrževati rezervacije zemljišča za ta projekt” in da se bodo namesto tega osredotočili na druge projekte. V zvezi s tem je minister za industrijo Jozef Sikela potrdil, da se pogovarjajo s petimi drugimi vlagatelji, pri čemer sta dva od predlogov po obsegu podobna tovarni koncerna VW.
Kljub slabim novicam o naložbi v obrat za proizvodnjo baterij je VW potrdil svojo zavezanost naraščajoči Škodini elektrificirani liniji s šestimi prihajajočimi električnimi vozili, ki jih bo predstavil do konca leta 2026.
To je že drugič, da je VW odložil odločitev za tovarno baterij v Vzhodni Evropi, po izjavi iz začetka leta 2023, ki je nakazovala, da se jim “ne mudi”. Možne lokacije za četrto VW-jevo gigatovarno so bile Češka, Madžarska, Poljska ali Slovaška.
Potrjeno je, da bodo preostale tri tovarne baterij skupine VW Group zgrajene v Salzgitterju (Nemčija), Valencii (Španija) in St. Thomasu (Kanada), ki bodo skupaj proizvedle do 200 GWh na leto. To je manj od prvotnega pričakovanega obsega proizvodnje 240 GWh, navedenega v načrtu VW 2022, ki je vključeval šest giga tovarn v Evropi do leta 2030.