Termometer je zgodaj zjutraj pokazal le pet stopinj, ko so dirkači zapustili šotore v bivaku v Al Salamiyi in se odpravili proti mestu Al Hofuf, ki leži ob eni največjih oaz v državi, v kateri raste tri milijone datljevih palm. Med njima je skupna razdalja, ki jo je bilo treba premagati, merila skoraj 700 km, vendar so se motoristi, vozniki in posadke s časom spopadli “le” na 299 od njih.
V Savdski Arabiji je zelo težko premagati tako veliko razdaljo, ne da bi naleteli na sipine, vendar so bile dnevne količine zanemarljive. Na tem hitrem specialu, na katerem je Nacho Cornejo lahko pokazal, da ni le odličen navigator, in sicer do te mere, da je prevzel vodstvo v skupni razvrstitvi kategorije motociklov. Hitra vožnja je tudi domena Sébastiena Loeba, ki je danes poskrbel za svoj ponovni vzpon na vrh etapne razvrstitve.
Na programu četrte etape ni bilo posebnih težav, kar pa ne pomeni, da ne bo prvovrstnih predstav. Tisto, ki jo je pripravil Nacho Cornejo, lahko vsekakor uvrstimo v to kategorijo. Njegova odlika je izjemno hitro branje in še posebej interpretacija cestne knjige. Čilenec se je ponovno izkazal na tem področju, čeprav mu ni bilo treba utirati poti na specialki, saj je štartal kot šesti.
Toda Hondin dirkač zna odpreti plin, ko priložnost potrka na vrata, in stvari ni delal na pol. Po prihodu v cilj je zmagal v etapi in prevzel tudi vodstvo v skupni razvrstitvi, pri čemer je izkoristil dva padca Rossa Brancha, ki na srečo nista bila resna. Mož iz Bocvane je izgubil tri minute prednosti, ki jih je imel včeraj, in celo izgubil dodatno minuto.
Jutri bo moral Cornejo na poti v Shubaytah voziti kot mojster: ko je bil nazadnje v tem položaju, je zaradi padca 48 ur pred koncem Dakarja 2021 zmago izpustil iz rok. Izgubiti Dakar dva dni pred koncem je nekaj, kar je doživel tudi Sébastien Loeb, ki je nazadnje vodil v skupni razvrstitvi, takrat za volanom Peugeota leta 2017 v bližini San Juana v Argentini. Francoz še ni povsem na isti ravni, vendar se je z zmago na etapi, ki se je končala v Al-Hofufu, nežno lotil začetka vrnitve.
Doseženi zaostanki niso pretresli hierarhije dirke, vendar se je za začetek povzpel za tri mesta in zdaj zaseda 6. mesto, 23’50” za Yazeedom Al Rajhijem. Savdski dirkač, ki popolnoma obvladuje svojo novo vlogo vodilnega v generalni razvrstitvi v razredu Ultimate, je Loebu prepustil le nekaj več kot eno minuto. Zato se bo jutri skupaj z Nasserjem Al Attiyahom (3. na hitrostni preizkušnji, 1’22” za zmagovalcem) podal v lov za najboljšim voznikom relija vseh časov, vendar na terenu, ki jima najbolj ustreza: na sipinah puščave Rub Al-Hali.
Zanesljivo je, da ocean sipin ne bo odstranil nasmeha z obraza Eryka Goczała, ki je v razredu Challenger osvojil četrto specialno zmago, vendar se obeta še ostrejši boj njihovih manjših bratrancev v kategoriji SSV, v kateri je bil najhitrejši Portugalec João Ferreira, ki Gerrarda Farrésa ni izpodrinil z vrha skupne razvrstitve. V konkurenci tovornjakov se vodstvo ni spremenilo, saj je Janus van Kasteren že četrtič v petih dneh dirkanja dosegel najboljši čas. Kljub temu ima pred Alešem Lopraisom v skupni razvrstitvi le še 5,17” prednosti, tako da je še vedno vse v igri.