Kot pove že ime, Prazna četrt, kot je dobesedni prevod Velike arabske puščave, ni ravno polna običajnih arhitekturnih ali kulturnih turističnih znamenitosti. Vendar je za ljubitelje vzdržljivostnih relijev osupljiva zakladnica s sipinami, ki se raztezajo, do koder seže pogled. Milijoni sipin? Morda milijarde? Kdo ve, v peščeni vročici je težko računati.
Dirkači in posadke so bili pripravljeni celo sredi noči skočiti iz spalnih vreč, da bi se spopadli s 508 km dolgim cestnim odsekom in se potopili v to morje sipin na odločilni 118 km dolgi specialki, ki je postavila temelje za njihovo bivanje v Prazni četrti. Pablo Quintanilla, ki je svoje znanje pridobival v čilski puščavi Atacama, in Nasser Al Attiyah, ki je svoje znanje pridobival v sosednjem Katarju, sta se danes še bolj razgrela in si na pas dodala še eno zarezo.
Ni bilo treba biti genij, da bi med vrhunskimi motoristi ugotovil, kako se pravilno lotiti posebne vožnje. Štartni vrstni red za reli GP je za “48H Chrono”, ki se začne jutri, obrnjen, zato bo imel največjo prednost tisti, ki bo startal najkasneje med 17 udeleženci, ki se v tem razredu še potegujejo za zmago. Načrt Adriena Van Beverena se je zdel pravilen, saj je na 0. kilometru zasedel peto mesto in znal surfati po sipinah, kar mu je dalo realne možnosti za etapno zmago. Za Francoza je bilo skoraj nemogoče, da bi izgubil. Skoraj.
Na koncu ga je le za 37 sekund prehitel njegov moštveni kolega iz ekipe Monster Energy Honda Pablo Quintanilla. Čilenec je dosegel svojo osmo etapno zmago na Dakarju in osvojil najboljše izhodišče za etapo 6A. Na svojem dvanajstem nastopu na Dakarju, na katerem je dvakrat osvojil drugo mesto (2020 in 2022), bo imel “Quintafondo”, skupno šesti z zaostankom 26′47″, vseeno vse karte v svojih rokah, vendar bo moral še vedno pravilno odigrati, da bo Rossa Brancha izrinil z vročega sedeža in postal vodilni v Hondini ekipi, v kateri so še trije dirkači, ki Bocvancu sledijo: Cornejo (drugi na 1′14″), Brabec (tretji na 3′47″) in Van Beveren (četrti na 18′10″).
Povsem drugače je bilo v avtomobilski dirki, kjer za jutri ni bilo predvidenih nobenih nenavadnih štartnih postopkov. Namesto tega se bodo vozniki spopadli z ločeno progo in ne bodo mogli izkoristiti sledi, ki so jih pustili motoristi. Med številnimi favoriti je bilo čutiti zaskrbljenost, saj je vsak pripravljal svoj taktični recept, kako se jutri zjutraj ubraniti tekmecev, ki se jim bodo prikazali v vzvratnem ogledalu.
Stéphane Peterhansel in Carlos Sainz sta se na primer v razredu Ultimate znašla na šestnajstem in sedemnajstem mestu z razliko 14 sekund.Čas bo pokazal, ali je bila to prava poteza.Sébastien Loeb je namerno zgrešil vmesno točko, zaradi česar je dobil 15-minutno kazen in povečal svoj zaostanek za vodilnim Yazeedom Al Rajhijem na zastrašujočih 43 minut.Govorimo o tveganju!Savdski vodilni dirkač danes ni poskušal skušnjave usode, prav tako ne Nasser Al Attiyah, ki je nekoliko navil svojo značilno agresivnost.
Na razdalji 118 km je za 1′51″ prehitel Guerlaina Chicherita in osvojil svojo 48. etapno zmago, ki je bila tudi njegova prva v Hunterju, s čimer je dopolnil raznolik seznam zmag, ki zajema vozila BMW, Volkswagen, Hummer, Jefferies Buggy, Mini in Toyota. To je seznam sedmih različnih konstruktorjev, kar ga uvršča v štric s Peterhanslom. Al Attiyah se je uvrstil na drugo mesto v skupnem seštevku, za svojim nekdanjim moštvenim kolegom Yazeedom Al Rajhijem je zaostal 9 minut, in bo začel etapo “48H Chrono”.
Še ena dobra etapa je za Tonijem Mulcem, ki je danes osvojil 21. mestu, skupno je 19., Simon Marčič pa je danes osvojil 55. mesto.