in ,

Dodge Charger: Tukaj je prvi električni mišičnjak

Presenetljivo je, da ima avtomobil štirikolesni pogon in impresivno pogonsko moč 500 kW.

Jeep je nedavno predstavil Wagoneer S kot prvo vozilo na veliki platformi STLA, zdaj pa mu sledi tudi Dodge s predstavitvijo električnega Chargerja Daytona. Vozilo je prvi električni Dodge in prvi električni mišičnjak.

V dolžino meri 5,25 metra in je po velikosti podoben odhajajoči različici z notranjim izgorevanjem. Tako kot medosna razdalja (3.074 mm) dejansko že presega najvišje vrednosti STLA Large. Svetla višina 14 cm je na spodnji meji razpona. Z višino karoserije le 1,50 metra je Charger očitno limuzina, ki bo na voljo v dvovratni in štirivratni različici. Poleg tega so na voljo velika zadnja vrata, ki odpirajo 644-litrski prtljažnik; ob zloženih zadnjih sedežih je prostornina prtljažnika 1.059 litrov. Na voljo je tudi 42-litrski tako imenovani Frunk.

Prvi ameriški električni mišičnjak: Dodge Charger v različicah R/T in Scat Pack

Različice, pogoni in baterije

Električni Dodge Charger je na voljo z dvema različicama motorjev: Različica R/T za kratek čas ponuja do 370 kW, različica Scat Pack pa za kratek čas do 500 kW. Presenetljivo je, da imata obe različici pogon na vsa štiri kolesa, kar je netipično za mišičnjake.

Strojna oprema je v obeh različicah enaka: spredaj in zadaj je enaka pogonska enota (EDM), vsaka z močjo 250 kW. Vendar pa je polna moč motorjev uporabljena le v zgornji različici. Vgrajena je tudi enaka baterija; v njej je 101 kWh bruto in 94 kWh neto. Tako lahko osnovna različica prevozi impresivnih 510 kilometrov, čeprav v skladu z zahtevnim ameriškim standardom EPA.  

 Doge Charger R/TDodge Charger Scat Pack
PogonAWD 370 kW, 548 NmAWD 500 kW, 850 Nm
0-100 mph / Max.4,7 Sek. / 220 km/h3,3 Sek. / 216 km/h
Baterija/ EPA-doseg94 kWh / 510 km94 kWh / 418 km
Max. zmogl. polnj. AC/DC 11 / 183 kW
Čas polnjenja DC 32,5 min (5-80%) oziroma 27 min (20-80%)
Hitrost polnjenja2,1-2,2 kWh/min 
CenaNi podatkaNi podatka

Vsaka EDM je rešitev 3 v 1, tj. sestavljena je iz motorja, menjalnika in inverterja. Elektromotorji so sinhronski motorji s trajnimi magneti (PSM). Da bi preprečili zaviranje sekundarne sprednje osi, ko je ta izklopljena, je mehansko odklopljena, ko ni potrebna. Električno energijo varčuje tudi uporaba tehnologije silicijevega karbida za močnostno elektroniko. Rekuperacijo lahko nastavite v treh stopnjah s pomočjo volanskih lopatic. Vendar pa navedene vrednosti pojemka 0,1 g, 0,2 g in 0,3 g ne kažejo, da je mogoča vožnja z enim pedalom.

Električni Dodge Charge temelji na Stellantis platformi STLA Large

Baterija ima kemijsko sestavo NCA, kar pomeni, da je katoda sestavljena iz niklja, kobalta in aluminija. Ta kemija je veliko manj razširjena kot baterije NMC, vendar jo uporabljata tudi Tesla in Audi v modelu Q8 e-tron. Zmore doseči moč do 550 kW, zato lahko motorje brez težav oskrbuje z dovolj električne energije za hitre šprinte. Čeprav baterija STLA Large podpira tudi 800 voltov, ima polnilnik le 400-voltno tehnologijo. Celice so prizmatične, konfiguracija pa je navedena kot 104S2P.

Notranjost

V notranjosti je velik instrumentni zaslon (10,25-palčni v različici R/T, 16-palčni v različici Scat Pack) in 12,3-palčni zaslon na dotik. Če želite, lahko naročite tudi head-up zaslon. Volan je na vrhu in spodaj sploščen. Gumb za zagon in izbirnik prestav s “pištolskim ročajem” sta nameščena na sredinski konzoli. Vzdušje ustvarja ambientalna svetloba, ki sveti od vrat do vrat pod kotom 270 stopinj. Sedeži so po želji na voljo z usnjenim oblazinjenjem napa in kot integralni sedeži z vgrajenimi nasloni za glavo.

Načini vožnje, podvozje in pnevmatike

Način PowerShot se aktivira z gumbom na volanu in za kratek čas sprosti 30 kW več moči. Navedene vrednosti se nanašajo na ta način delovanja. Vozni načini so Auto, Eco, Sport, Wet/Snow, Track in Drag. Paket Scat Pack vključuje tudi načina drift in donut. V načinu drift lahko nastavite različne kote drifta, moč pa prihaja predvsem od zadaj. V načinu donut se vrtijo samo zadnja kolesa, tako da se avtomobil vrti okoli enega od sprednjih koles, da bi čim bolj učinkovito uničil pnevmatike. Učinek načina zaklepanja vrstice bi moral biti podoben: Prednja kolesa so popolnoma zavirana, tako da se lahko zadnja kolesa s trenjem na štartni črti predhodno ogrejejo za dirko z vlečenjem. Za optimalno pospeševanje s stoječega štarta je na voljo tudi funkcija Lauch Control. In nenazadnje je tu še funkcija Race Prep: akumulator je predhodno pripravljen za največjo možno moč na dirkališču.

Charger ima zadnjo os s štirimi vezmi; prilagodljivi blažilniki so na voljo kot dodatna oprema. Serijsko se vozi na 18-palčnih pnevmatikah, Scat Pack pa ima 20-palčne pnevmatike. Mešane pnevmatike so na voljo kot opcija (305 mm spredaj in 325 mm zadaj). Opcijsko so na voljo tudi zavore Brembo (spredaj šest-batni fiksni čeljusti s platišči 410×42 mm, zadaj štirje plavajoči čeljusti in platišča 410×34 mm); to naj bi bili največji zavorni mehanizmi, ki jih je kdajkoli namestil Dodge. Kljub pomanjkanju izpušnih plinov je na voljo celo opcijski izpušni sistem “Fratzonic“, ki naj bi ustvaril zvok, vreden mišičnjaka – puristi se bodo najpozneje tukaj zgroženo obrnili.

Proizvodnja dvovratne različice se bo začela sredi leta 2024, različica s štirimi vrati pa v začetku leta 2025. Nato bosta sledili tudi dve različici z motorji z notranjim izgorevanjem s šestvaljnimi motorji, ki pa bodo ponujali največ 410 kW.

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja

Novi Aston Martin Vantage bo varnostni avtomobil Formule 1 za leto 2024

Po 28 letih našli ukraden Ferrari 512 M od Gerharda Bergerja