Volkswagen z več športnimi različicami svojih modelov na baterijski pogon odpira vrata za zmogljive električne avtomobile. Brez nadaljnjega pozdravite nove modele Volkswagen ID.3 GTX, ID.3 GTX Performance in ID.7 GTX, od katerih bo slednji na voljo v obliki Tourer (ali kombi za Američane) in običajne limuzine fastback. V delu je tudi učinkovitejši ID.Buzz GTX, ki bo dopolnil linijo električnih vozil GTX, ki se je začela leta 2021 s predstavitvijo ID.4 GTX in ID.5 GTX.
ID.7 GTX Tourer
Začeli bomo z modelom ID.7, saj ima ta največ možnosti, da pride v ZDA, vsaj v obliki fastback, saj se Tourer tam ne bo prodajal. Vendar je tokrat v središču pozornosti prav različica Tourer, saj je uradno najmočnejši kombi, ki ga je nemški proizvajalec avtomobilov kdaj koli izdelal. Novi Volkswagen ID.7 GTX Tourer ima zaradi dvojnega motorja in pogona na vsa kolesa skupno moč 250 kilovatov (335 KM), kar je 40 kW (53 KM) več kot najmočnejši model ID.7 brez pogona GTX. Zadnji sinhroni motor s trajnimi magneti APP550 na zadnji osi proizvede 210 kW (281 KM), sprednji asinhroni motor AKA150 pa 80 kW (107 KM). Edini vir energije, ki je na voljo za ID.7 GTX Tourer, je baterija z zmogljivostjo 86 kilovatnih ur, enako kot za ID.7 Tourer Pro S. Z združljivim hitrim polnilnikom DC jo je mogoče polniti z močjo do 200 kW, kar pomeni, da lahko v idealnih pogojih polnjenje od 10 do 80 % traja manj kot 30 minut.
VW ni povedal, kako hitro pospeši ID.7 GTX Tourer, je pa omenil, da družinski električni avtomobil, usmerjen v zmogljivost, “pri pospeševanju v delčku sekunde doseže največjo moč in navor“. Toda to velja za vse sodobne električne avtomobile na trgu, zato si to razlagajte po svoje. Največja hitrost je elektronsko omejena na 180 kilometrov na uro. V primerjavi z modelom ID.7 Tourer s pogonom na zadnji kolesi ima GTX drugačen odbijač z rešetko v obliki satovja in drugačno obliko luči, ki je značilna za modele GTX. Tudi zunanji trakovi strešnega okvirja so pobarvani črno, prav tako stranska ogledala, stranski pragovi in spodnji del zadnjega odbijača.
V notranjosti je največja prostornina prtljažnika, ki pri običajnem modelu ID.7 Tourer znaša 1.714 litrov, prenesena v model GTX. Vendar pa je VW v športni električni družinski prevoznik namestil sedeže, značilne za GTX, ki imajo rdeče okrasne šive in perforirane rdeče napise na naslonjalih. ID.7 GTX je serijsko opremljen tudi s posebej uglašenim podvozjem, bolj športnim krmiljenjem, matričnimi žarometi LED, sklopi zadnjih luči LED z dinamičnimi smerniki, zatemnjenim steklom na zadku, 20-palčnimi platišči in 30-barvno namesto 10-barvne osvetlitve ozadja. Športni družinski električni avtomobil je opremljen tudi z izboljšanim head-up zaslonom z razširjeno resničnostjo, brezžičnima sistemoma Apple CarPlay in Android Auto, dvobarvno samodejno klimatsko napravo in glasovnim asistentom IDA, ki je integriran z aplikacijo ChatGPT.
ID.3 GTX in ID.3 GTX Performance
Tudi najmanjši model ID.3 iz družine električnih vozil ID je skoraj pet let po svoji premieri leta 2019 dobil prenovo GTX. Da bi nadoknadil zamujeno, je VW v zadnji del kompaktnega električnega hatchbacka vgradil najmočnejšo različico svojega elektromotorja APP550 do zdaj. ID.3 v izvedbi GTX Performance z enim samim elektromotorjem doseže impresivno moč 240 kW (321 KM), medtem ko ima prej omenjeni ID.7 GTX Tourer enako moč z dvema elektromotorjema. Hkrati je na voljo tudi model ID.3 GTX (brez izvedbe Performance) z 210 kW (281 KM), kar je enako kot pri modelu ID.7 z enim elektromotorjem. Navor je pri obeh stopnjah moči ocenjen na 545 Nm.
Volkswagen trdi, da je zmogljiv električni avtomobil zmogljivejši od njegovih najmočnejših motorjev V6 s turbinskim polnilnikom. Športni ID.3 GTX potrebuje 6 sekund, da pospeši od 0-100 km/h, zmogljivejši ID.3 GTX Performance pa ta čas skrajša na 5,4 sekunde. Največja hitrost je omejena na 180 km/h oziroma 200 km/h. V obeh različicah modela ID.3 GTX je serijsko na voljo večji paket akumulatorjev s kapaciteto 79 kWh (neto). Poleg tega, da je za 2 kWh večji od tistega, ki je na voljo v ID.3 GTX brez najvišje specifikacije, nova baterija tudi povečuje največjo hitrost polnjenja z enosmernim tokom s 170 kW na 175 kW. To pomeni, da lahko polnjenje od 10 do 80 % traja približno 26 minut, če je priključena na združljiv hitri polnilnik DC. ID.3 GTX ima tudi sistem za predkondicioniranje baterije, ki se vklopi samodejno ob uporabi vgrajenega navigacijskega sistema v vozilu, lahko pa ga vklopite tudi ročno.
Volkswagen navaja, da je pričakovani kombinirani doseg po standardu WLTP približno 600 km. Za primerjavo, doseg modela ID.3 brez GTX s 77-kWh baterijo po WLTP znaša 546 km, medtem ko lahko vstopni model z 58-kWh baterijo po testiranju WLTP prevozi do 426 km. Podobno kot večji ID.7 GTX Tourer ima ID.3 GTX preoblikovan sprednji odbijač, ki vključuje par trikotnih dnevnih luči LED, sijajno črne elemente na zunanjosti in 20-palčna kolesa. V notranjosti je kompaktni električni avtomobil serijsko opremljen z vrhunskimi športnimi sedeži z rdečimi šivi ter novo generacijo avtomobilskega infozabavnega sistema, ki vključuje integracijo ChatGPT in 12,9-palčni zaslon na dotik.
Volkswagnovi modeli ID.7 GTX Tourer, ID.3 GTX in ID.3 GTX Performance bodo v Evropi naprodaj še letos.