in , ,

Predstavljamo: Novi Peugeot E-5008

Francoski proizvajalec nam prikazuje številne fotografije novega vozila in prve podatke o SUV-ju, ki ima lahko tudi sedem sedežev.

Novi Peugeot E-5008 je bil napovedan že ob predstavitvi modela E-3008 septembra. Zdaj sledijo številne fotografije zunanjosti in sedem-sedežne notranjosti. Na voljo so tudi vsaj najpomembnejši podatki o novincu. Tako kot predhodni modeli z motorji z notranjim izgorevanjem je E-5008 dolga različica modela E-3008. Medosna razdalja je daljša, kar zagotavlja prostor za tretjo vrsto sedežev. Poleg tega je E-5008 pravi SUV in ne kupe SUV kot njegov mlajši brat.

Dimenzije in zunanjost

Tako kot njegov manjši sestrski model E-5008 temelji na platformi STLA Medium. Vendar je medosna razdalja 2,90 metra daljša za 16 cm, dolžina 4,79 metra pa za 25 cm. Z impresivno višino 1,69 metra je E-5008 za pet centimetrov višji od modela E-3008. Peugeot je tako višji tudi od VW ID.4 ali Tesle Model Y, ki tekmujeta v istem razredu. Sprednji del je enak kot pri modelu E-3008: žarometi v obliki rež in svetlobni podpis s tremi kremplji znamke leva ter polje s pravokotnimi elementi. Zadek pa je podoben običajnemu SUV-ju. Od stebrička A preko strehe do stebrička D poteka trak srebrne barve, ki poudarja strešno linijo.

Novi Peugeot E-5008 je mogoče naročiti tudi s sedmimi sedeži, torej tretjo vrsto.

Peugeot se ponaša z dobro aerodinamiko; zmnožek sprednje površine in koeficienta zračnega upora je 0,77 m2. Tako kot pri modelu E-3008 so na voljo 19- in 20-palčna kolesa. Na sredini so opremljena z novim logotipom Peugeot. Novi Peugeot E-5008 je na voljo v šestih barvah. Brez doplačila je na voljo modra Ingaro Blue ter barve Obsession Blue, Okenite White, Perla Nera Black, Artense Silver in Titanium Grey. Dvobarvna barva s črno sijajno streho je serijsko na voljo pri višji opremi GT.

Notranjost

Kokpit je očitno enak kot v modelu E-3008. Osnovna različica Allure ima dva 10-palčna zaslona drug ob drugem, ločena z majhno prečko. Vrhunska različica GT pa ima (rahlo ukrivljen) 21-palčni panoramski zaslon iz enega kalupa. Peugeot instrumente rad nekoliko zavajajoče imenuje “head-up display“, saj se med vožnjo prikazujejo nad majhnim volanom. Novi volan deluje s kapacitivno tehnologijo, kar pomeni, da je pri delno avtonomni vožnji dovolj že kratek dotik, da se roke umaknejo z volana. V modelu GT je volan lahko tudi ogrevan. Rekuperacijo je mogoče prilagoditi s pomočjo prestavnih lopatic za volanom.

Gumbi “i-Toggles” so na sredini armaturne plošče. To so gumbi na dotik s prilagodljivimi nalogami. S potegom lahko preklapljate med dvema nizoma petih gumbov i-toggles. Tako lahko hitro dostopate do 10 pogosto uporabljenih funkcij – na primer lahko pokličete določeno osebo ali nastavite pogosto uporabljen cilj satelitske navigacije. Glede navigacije: osnovna različica Allure omogoča navigacijo s pametnim telefonom, ki ga lahko brezžično povežete prek Apple CarPlay ali Android Auto. V GT je nameščena navigacijska naprava TomTom. Glasovno upravljanje se prikliče z ukazom “OK Peugeot“. S tem je omogočen dostop do informacijsko-zabavnega sistema, klimatske naprave in telefona. Na voljo bo tudi ChatGPT. Velika dvižna in drsna streha zagotavlja veliko svetlobe v notranjosti. Njen sprednji del je mogoče odpreti.

Sistem sedežev in prtljažnik

Zaradi velike medosne razdalje so v Peugeotu E-5008 tri vrste sedežev. Druga vrsta je sestavljena iz sedežne klopi 60/40 z naslonjali 40/20/40. V tretji vrsti je mogoče naslonjala zložiti v razmerju 50/50. Dostop do tretje vrste sedežev omogoča sistem za enostaven dostop: sedeži v drugi vrsti se hkrati zložijo in potisnejo naprej. Iz sporočila za javnost ni razvidno, ali je mogoče sedeže v drugi vrsti tudi vzdolžno pomakniti.

Prtljažnik ponuja 259 litrov v sedem-sedežni konfiguraciji, 748 litrov v pet-sedežni konfiguraciji in do 1.815 litrov v dvosedežni konfiguraciji. Ko so vsi zadnji sedeži zloženi, je na voljo do dva metra dolga ravna talna površina. Če so naslonjala vseh sedežev v pokončnem položaju, je prtljažnik še vedno globok 42 cm. Tla prtljažnika za tretjo vrsto sedežev je mogoče dvigniti in jih pospraviti v pokončnem položaju za sedeži. S tem se pridobi dodatnih 80 litrov prostora za shranjevanje, kovčke pa je mogoče prevažati navpično.

Pogoni in baterije

Pogoni so enaki kot v modelu E-3008 – ali skoraj enaki, saj so razlike v moči in navoru minimalne. Na voljo sta dva modela s pogonom na sprednji kolesi s 157 in 170 kW ter različica s pogonom na vsa kolesa, slednja ima 237 kW. Pri tej različici je sprednji motor s 157 kW dopolnjen z motorjem z 80 kW na zadku. Druge podatke Peugeot še vedno skriva.  

 Peugeot E-5008 Electric
210 Standard Range
Peugeot E-5008 Electric
320 Dual Motor
Peugeot E-5008 Electric
230 Long Range
PogonFWD 157 kWAWD 157+80=237 kWFWD 170 kW
Navor345 Nm345+170=515 Nm345 Nm
Baterija neto73 kWh?73 kWh?98 kWh?
WLTP-doseg500 kmNi podatka660 km?
Max. polnj. AC/DC11 kW (opcijsko 22 kW) / 160 kW 
Čas polnj. z DC30 min (20-80 %)30 min27 min?

Akumulatorske celice izvirajo iz skupnega podjetja ACC, ki ga sestavljata Mercedes in francoski proizvajalec akumulatorjev Saft, ki jih proizvaja v Douvrinu v Franciji. Vendar bodo uporabljene tudi celice NMC drugih proizvajalcev, kot piše Peugeot. Tako kot pri modelu E-3008 bodo verjetno vgrajene tudi celice podjetja BYD. Peugeot ne razkriva zmogljivosti akumulatorjev, vendar lahko domnevamo, da je enaka kot pri modelu E-3008. Električni doseg je nekoliko manjši; Peugeot navaja od 500 do 660 km. To pomeni, da je največji doseg za 40 kilometrov manjši kot pri njegovem manjšem bratu.

Standardno je mogoče polniti z izmeničnim tokom do 11 kW, pozneje pa opcijsko z 22 kW. Polnjenje je mogoče tudi z enosmernim tokom do 160 kW. Serijsko je vgrajena toplotna črpalka. Peugeot ponuja osemletno garancijo za baterijo (ali 160.000 prevoženih kilometrov), ki temelji na 70-odstotni zmogljivosti akumulatorja.

Opreme in lansiranje na trg

Tako kot E-3008 je tudi Peugeot E-5008 na voljo v izvedbah Allure in GT. Na trg bo prišel jeseni 2024. Poleg treh električnih različic bo na voljo tudi blagi hibridni pogon. Napovedan je bil tudi priključni hibrid, ki združuje električni motor z močjo 92 kW (125 KM) in bencinski motor z močjo 110 kW (150 KM) ter je zasnovan tako, da lahko samo na električno energijo prevozi 80 km.

Novi Peugeot E-5008 na trg prihaja letos jeseni

Tako kot model E-3008 je tudi model E-5008 izdelan v tovarni v Sochauxu. Elektromotorji izvirajo iz skupnega podjetja Stellantis in Nidec, ki jih proizvaja v Trémeryju. Menjalnik proizvaja Stellantis v Valenciennesu, baterijske celice pa so prav tako iz Francije, kot je navedeno zgoraj. Cene še niso znane.  

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja

Fiat 500 Tributo Trepiuno: Posebni model obeležuje študijo iz leta 2004

BMW Vision Neue Klasse X: Je to bodoči iX3?