Bob Lutz je pojasnil, na podlagi česa se je GM odločil, katere blagovne znamke bo ukinil leta 2008

Minilo je 15 let, odkar je General Motors ukinil znamki Pontiac in Saturn. Državna pomoč je vodstvo GM prisilila k težkim odločitvam glede blagovnih znamk, ki so bile v njegovi pristojnosti, in s tem oblikovala prihodnost ameriške avtomobilske industrije.

Bob Lutz je bil eden od teh vodilnih delavcev. Pred kratkim je spregovoril o težkih odločitvah, ki so pripeljale do propada Pontiaca, Lutz pa je odkril zakulisje odločitev tudi o drugih znamkah, ki so bile takrat na udaru.

Buick

Vmešal se je t. i. Chapter 11 in Obamovi finančniki, ki niso imeli pojma o avtomobilski industriji, so rekli: “General Motors bo ostal samo Chevrolet in Cadillac. Mi smo se uprli in dejali, da moramo obdržati Buick, ker če ga opustimo v ZDA, bo na Kitajskem umrl, na Kitajskem pa je to ena vodilnih znamk. Zato tega ne počnite. Tako nam je uspelo rešiti Buick.

GMC

Znamko GMC so želeli ukiniti, ker je bila različica znamke Chevrolet. Pokazali smo jim dobičkonosnost znamke GMC in stanje znamke GMC. Veliko ljudi si ne bi želelo lastiti nobene druge blagovne znamke koncerna GM, o njej so imeli zelo visoko mnenje, če so bili lastniki športnega terenca ali poltovornjaka GMC.

Hummer

Hummerja nismo mogli rešiti, ker je bil že v osnovi naša napaka. Hummer nikoli ne bi smel biti blagovna znamka, temveč bi moral biti vozilo v liniji GMC. Moral bi biti Hummer by GMC in tako bi ga lahko dodali k prodajnemu paketu GMC, ko bi se iztrošil, pa bi ga lahko zamenjali.

Toda v trenutku, ko smo Hummerja naredili za ločeno franšizo, smo ga morali oskrbovati s celotno paleto vozil. Imeli smo model H1, ki se nikoli ni prodajal v večjem številu. H3 se je dobro prodajal. H2, ki je bil velik kot Wrangler in Bronco, je bil prava uspešnica. Vendar moram priznati, da je bila znamka Hummer na začetku napaka.

Pontiac

Za preživetje znamke Pontiac sem si še posebej prizadeval. Toda njihovi slušni aparati so bili izklopljeni, rekli so: “To je obskurna znamka, že leta ni dobičkonosna. Opozoril sem na vse znake zdravja znamke; navdušenje mladih kupcev nad znamko itd. Vendar mi ni uspelo, da bi jo spravil čez ciljno črto. Tako je žal umrla. Še vedno menim, da je to velika tragedija.

Saab

Svojega šefa pri GM sem več let prepričeval, da bi se morali znebiti Saaba, vendar je bilo vedno treba počakati do naslednjega leta, počakati do naslednjega leta, počakati do naslednjega leta – in to naslednje leto nikoli ni napočilo. To je bila čudna blagovna znamka, ki je bila zunaj mainstreama, in vsakič, ko je postala bolj mainstream, se ni prodajala. Bila je posebna, kar je bilo avtomobilskemu tisku všeč, a kaj, ko si je njene produkte želelo le kakšnih 100.000 ljudi na vsem prekleto velikem svetu.

Saturn

Z veseljem smo se znebili znamke Saturn. Za znamko Saturn ni bilo več pravega razloga. Chevrolet je bil prav tako dober in zanesljiv. In vse trgovske mreže so se medtem naučile, da ne smeš izigravati stranke, če želiš ostati v poslu. Razlog za ustanovitev znamke Saturn je nekako izginil. Saturn so bila še ena usta, ki smo jih morali nahraniti z omejenim kapitalom.

spot_img

Več podobnih zgodb

PRIPOROČAMO