Peugeot 605: Klasika prihodnosti?

Znova predstavljamo avtomobile iz preteklosti, ki so zdaj že skoraj pozabljeni. Kaj pa modeli, ki so še vedno v velikem številu na cesti? Tipi, ki jih vsi poznajo, ki so na cesti že dobrih 20 let, v nekaterih primerih pa še veliko manj. Bodo nekoč postali klasični avtomobili oziroma starodobniki? To je povod za kontroverzne razprave.

Skoraj nihče ga še ni imel na radarju, niti njihov tiskovni oddelek. Desetletja pozneje se je nadaljevalo to, kar se je z modelom Peugeot 605 dogajalo v času njegovega življenja zunaj Francije: Le zmerno zanimanje za paradnega konja znamke. Torej nasvet iz notranjosti?

Pred 35 leti je peugeot predstavil svojega novega paradnega konja, model 605

Premiera pred 35 leti

Julija 1989 je Peugeot predstavil model 605 kot naslednika modela 604, ki je iz programa izginil že leta 1986. Hkrati naj bi 4,72 metra dolg 605 nadomestil tudi model 505. V vsakem primeru: šestica kot prva številka je izražala trditev, da je na vrhu modelne palete.

Model 605 kot klasično limuzino z zarezami, značilno za Peugeot, naj bi prvotno oblikoval Pininfarina, vendar je moral Peugeot zaradi pojava prenovljenega Renaulta 25 svoj vrhunski model na trg poslati prej, kot je bilo načrtovano, zato so sodelovanje opustili. Kljub temu je majhen namig na Pininfarino v stranskih linijah karoserije, ki je zelo podobna tisti, ki jo je oblikoval Pininfarina pri modelu Alfa Romeo 164. Vidni so tudi vplivi Peugeota 405 (prav tako Pininfarinin dizajn), sprednji del pa je podoben študiji Oxia iz leta 1988. 605 si platformo deli s Citroënom XM.

Težave s kakovostjo

K slabi prodaji so botrovale predvsem težave s kakovostjo. Izboljšanje le-te je sledilo prepozno.

Kot že velikokrat doslej je Peugeot pri modelu 605 dal prednost udobju in kakovosti vožnje, pri čemer so novinarji pohvalili konvencionalno podvozje modela 605. Vendar je Peugeot kmalu sam uničil svoj dober sloves: V prvih mesecih je imel 605 velike težave z zanesljivostjo, zlasti z električnimi funkcijami (težave je imel tudi Citroën XM). S svojo popolno opremo (napredni variabilni servo volan, ogrevani električni sedeži, nadzorovano vzmetenje, OBD itd.) je 605 postavil rekord po dolžini električnih snopov in kablov.

Veliki Peugeotov dober prodajni začetek gre v prazno, njegove proizvodne pomanjkljivosti pa na konservativnem trgu, na katerem prevladujejo Nemci, na kupce ne naredijo dobrega vtisa. Peugeot si prizadeva popraviti stanje, vendar prepozno: oznaka problematičnega avtomobila se trdno prilepi na model 605, ki se na koncu ne prodaja najbolje. Vendar je bila njegova odlična platforma v veliki meri prenesena na naslednika, model 607. Sredi leta 1994 so bile seriji dodane zračne blazine, zategovalniki varnostnih pasov in zaščita pred bočnim trkom. V začetku leta 1995 je Peugeot preoblikoval sprednji in zadnji del modela 605. S tem je vozilo dobilo večje žaromete in zatemnjene zadnje luči.

Evropa V6, prototip z V8 in President-605

Najzmogljivejša različica modela 605 ima pod pokrovom motor V6 s prostornino 3,0 litra, 24 ventili in 147 kW (200 KM). Tako imenovani “Europa-V6” PRV motor, ki je bil razvit skupaj z Renaultom in Volvom. Ta motor je na voljo tudi v različici z 12 ventili in 167 KM. Napis SV24 na zadku in posebna 16-palčna platišča so jasno prepoznavne značilnosti vrhunskega modela. Leta 1997 so oba motorja zamenjali z novejšim motorjem 3.0 V6 s časovnim jermenom, ki je imel le 190 KM. Model 605 je imel tudi 2,1-litrski dizelski motor z vrtinčasto komoro s turbopolnilnikom, z vmesnim hlajenjem in močjo 80 kW (109 KM), pozneje pa še 2,5-litrski turbodizel s 95 kW (129 KM). Drugi motorji vključujejo 2,0-litrski bencinski motor s turbopolnilnikom in 108 kW (147 KM) ter bencinski motor z naravnim polnjenjem z enako prostornino in 89 kW (121 KM).

Kaj je pisal takratni tisk? Leta 1990 je ADAC pohvalil prostornost in funkcionalnost kokpita ter gladko delujoč šestvaljni motor 605 SV 3.0 z visokimi vrtljaji. 12,9-litrska poraba goriva takrat še ni bila vredna kritike. Vendar pa sta bila karoserija, ki je bila proti zadku nepregledna, in športna nastavitev nastavitve blažilnikov, ki jo je bilo mogoče prilagoditi s pritiskom na gumb. Cena avtomobila je znašala 42.890 nemških mark, medtem ko je skromneje opremljen BMW 520i s 150 KM stal 42.600 nemških mark. Več kot tri desetletja pozneje je bil model SV 3.0 v dobrem stanju na borzi na voljo za nekaj manj kot 6.000 evrov. Leta 1991 je ostal le en prototip, 605 s 4,0-litrskim motorjem V8 in 380 KM. Istega leta je Elizejska palača kupila Peugeot 605, ki ga je bretonsko podjetje Labbé, pozneje Centigon, podaljšalo in oklepilo. Predsedniški 605 je opremljen z motorjem V6 s 167 KM in ima oklep iz jekla visoke trdnosti ter okna iz mešanice neprebojnega stekla in polikarbonata.

To se odraža v masi: 2.500 kg, kar je 1.000 kg več kot pri standardnem modelu 605 V6. Limuzino uporabljajo predvsem voditelji držav, ki obiščejo Francijo, kot so Mihail Gorbačov, Hosni Mubarak in papež Janez Pavel II. Septembra 1999 Peugeot preneha s proizvodnjo modela 605, potem ko je bilo izdelanih natanko 254.461 primerkov. Njegov naslednik se pojavi spomladi 2000 pod imenom 607.

Več podobnih zgodb

PRIPOROČAMO